Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Polletje Piekhaar
04-11-2013 om 13:11
leuke uitspraken pubers
Ik zit blazend op de bank met zoon, ik heb een opvlieger. Zegt zoon meelevend:'Uh, mam, ga je al landen?'

Hadewich
29-01-2014 om 13:01
Taalvoutje...
Bij Taalvoutjes (op facebook) stond er een aanbieding: Aspergers, nu 500 gram voor €4,99! Reactie van puber met asperger (met grote grijns): 'Goh, ik weeg 60 kilo en ben onbetaalbaar!'

Jippox
29-01-2014 om 18:01
hm
Ik heb een nieuwe broek aan. Zoon (bijna 13) komt thuis en zegt spontaan: "leuke broek mam", even later vertelt hij dat sommige meisjes uit zijn klas ook wel zulk soort broeken dragen. Ik vraag hem of hij het dan voor mij nog vindt kunnen, zo'n broek. Zoon: "ja hoor... zolang je er niet mee naar buiten gaat"

Stenna
29-01-2014 om 18:01
Hadewich en Jippox
Jippox: die is erg leuk en ook erg herkenbaar
Hadewich: En dan zeggen ze dat autisten geen humor hebben!

Shonagh43
29-01-2014 om 20:01
Stevie Wonder
Mijn zoon (inmiddels 21)kwam gisterenavond de keuken in om te helpen opruimen na het eten. Hij zag de puinhoop die ik gemaakt had en zei "Heeft Stevie Wonder vanavond gekookt " ?

n@nny
30-01-2014 om 12:01
Hmmm
Ik moet zeggen dat ik de link naar Stevie Wonder niet echt heel grappig vind. Wat is precies de boodschap? Dat blinde mensen niet kunnen koken? Of dat ze hun werkplek niet kunnen inrichten zonder dat het een chaos wordt? Integendeel zou ik zeggen! Als er een groep is die noodgedwongen supergeorganiseerd en netjes moet werken, dan is het wel die van de visueel gehandicapten.
Ik pak het te zwaar op, dat weet ik wel hoor. Natuurlijk zal je zoon het veel onschuldiger bedoeld hebben. Of er is iets anders met Stevie Wonder en puinhopen zaaien dat ik niet weet. Maar als het met zijn gezichtsvermogen te maken heeft en daarmee de beeldvorming over blinden, dan is aan mij de humor in elk geval niet zo besteed.

Jasam
30-01-2014 om 15:01
Mijn vriendin is blind
die zou er hartelijk om lachen.
Het mooie is dat, als we samen winkelen, zij mij verteld waar alles staat. Dan zegt ze volgens mij zijn we net de ontbijtkoek voorbij gelopen, die zou ik toch graag hebben.

n@nny
31-01-2014 om 12:01
Shonagh
Ik weet het, ik weet het ;)
Mijn slechtziende partner zou er overigens wel om kunnen lachen. Die vindt het ook dolkomisch dat hij op een cursus 'blind typen' zit.
Het is dus echt mijn probleem.
Nou ja, ik heb mijn ei gelegd. Door maar weer met de leuke uitspraken!

Monique D*
31-01-2014 om 17:01
Misschien wel goed om dat te weten
Volgens jou neemt Nanny het te zwaar op, maar als je zoon zou begrijpen dat juist visueel gehandicapten zeer georganiseerd moeten werken (omdat ze alles blindelings moeten pakken en dat kan niet als de spullen steeds op een andere plek worden weggelegd) dan maak je zo'n grap niet zo snel. Als mijn kind zo'n grap zou maken dan zou ik juist zeggen dat hij zo'n vergelijking niet kan maken, want als volgens jouw manier van denken zo'n puinhoop van die keuken wordt gemaakt, hoe kan hij in vredesnaam een maaltijd op tafel zetten als hij niets kan zien??
Maar ja, wat niet weet, wat niet deert.. dit moeten wij niet te zwaar of te serieus opnemen, want het is maar een grapje. Maar het zou wel handig zijn als hij nu wel weet hoe visueel gehandicapten hun huishouding voeren. Dan vervangt hij de naam "Stevie Wonder" in de naam "Jan Steen".

Stenna
08-02-2014 om 23:02
nog maar weer eens eentje
Man is typisch ochtendmens, en sukkelt steevast 's avonds op de bank bij de t.v. in slaap. Bij uitzondering werkt hij een dagje thuis en zucht 's avonds vergenoegd dat hij echt opknapt van zo'n dagje zonder stress en lange reistijd. Zoon: Ja, want je bent nog wakker en het is al tien voor zeven!

Druif
10-02-2014 om 12:02
gewone mensen
Zoon kijkt over mijn schouder naar ouders on line 'Als je naar zo'n forum kijkt, dan is het wel grappig. Het verschil tussen oude-mensen-forums en gewone-mensen-forums. Jullie forum ziet er zo raar uit. Jullie schrijven hele verhalen in je posts. Waarom doen jullie niet gewoon een regeltje ofzo.'

Evanlyn
10-02-2014 om 14:02
ja , en mijn puber:
"En nou ga je zeker weer op Ouders Online roepen dat je niet weet wat je met me aan moet."

caton
en die van mij
(toen ik vertelde dat ik vaak op OO tips las): dus jij haalt mijn opvoeding gewoon van internet?

Druif
Zoon moest wel lachen dat ik zijn commentaar hier neerzette.
Ik ben wel beledigd hoor! trouwens.
Oude mensen.... Pfffff, de blaag, de snotneus, de targ. Hij moest zich schamen!

Stenna
11-02-2014 om 00:02
druif
Zo is het. Oude mensen, kom zeg. Wij kunnen tenminste nog gewoon schrijven, met volzinnen en bijzinnen enzo. Ik vind m wel erg leuk trouwens, hoe treffender kun je een generatieverschil weergeven?!

Niny
13-02-2014 om 09:02
Olympische Spelen
We zitten naar kunstschaatsen te kijken, de kür voor paren. Een stel heeft zijn kür afgerond en zit hijgend op het bankje. Zoon (13): "Hebben ze nou de snelste tijd?"
Niny

MoederMop
14-02-2014 om 09:02
Niet echt een uitspraak
maar wel erg leuk. Mijn dochter wilde haar paardrijkousen in een sopje zetten, maar alle emmers stonden vol. Ze vroeg welke emmer ze kon gebruiken, dus zei ik: neem de emmer maar waar mijn panty in staat, leg de panty maar zolang even in de wasbak, die kom ik zo uithangen.
Toen ik later de panty kwam uithangen, lag deze in hartjesvorm gedrapeerd in de wasbak. Na navraag was dat inderdaad zo bedoeld voor mij.
Lief hoor!

Stenna
19-02-2014 om 22:02
schrik pasta
Ik ben zoon coachend door het koken van een pastagerecht heen aan het leiden. Na het afgieten zeg ik dat hij de pasta even moet laten schrikken maar krijg de kans niet mijn zin af te maken (door er even kort koud water over te laten lopen) want hij schreeuwt meteen loeihard WHAAAAAAA tegen de gootsteen en vergiet. Het echt leuke eraan is dat het geen grapje was, hij neemt dingen nogal letterlijk (ASS-er).
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.