Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

sita

sita

28-08-2010 om 12:08

Leeftijd en alleen naar popfestival

Vandaag is er hier feest ivm 28 augustus en is er elk jaar een popfestival in het Stadspark. Nu vroeg mijn odhcter of ze daar ook heen mocht met een vriendin, wiens ouders daar ook zijn, maar ze gaan zelf rondlopen. Mijn dochter is 13 en ik vind dat te jong. Dus heb nee gezegd. Zelfde riedel weer: iedereen mag. Nu dat maakt me niets uit en dat betwijfel ik ook.
Bovendien heeft ze geen geld (zie eerder draadje).
Maar ook al had ze wel geld dan nog vind ik haar te jong. Volgend jaar zien we wel weer en wil ik misschien ook wel mee.
Hoe doen jullie dit?
Ik ben laatst met haar naar de TMF awards geweest en dat was erg leuk, mocht ze ook rondlopen met een vriendin.Maar zo'n festival hier in de stad als ik er zelf niet ben vind ik toch anders.
Sita

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Is het overdag?

Dan zou ik haar wel laten gaan. Dat ze geen geld heeft is jammer voor haar, dan maar niets kopen. (Ik neem aan dat het festival zelf gratis is?)

Gr. Poezie.

Wel laten gaan

Ik zie eigenlijk geen redenen om haar dit te verbieden. Het is in de eigen woonplaats, dus ze kan zelf naar huis in geval van onraad. Ze gaat met vriendin, dus staat er bij problemen niet alleen voor. En de ouders van vriendinnetje zijn ook nog 'ns in de buurt, op renafstand zeg maar.
Hoeveel geld ze ter beschikking heeft doet in dit geval niet ter zake, volgens mij.
Onyx, moeder van een 13-jarige

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-08-2010 om 13:08

Wel laten gaan

Ik heb ook een 13-jarig kind en ik zou hem wel laten gaan.

ALs het overdag is,en zeker als ouders van vriendin daar ook rondlopen zou het van mij mogen.
ze gaat niet alleen en in geval van nood zijn er volwassenen waar ze op terug kan vallen.
indien het festival betaald moet worden zou dochter pech hebben,dan had ze eerst moeten sparen voor een kaartje.

sita

sita

28-08-2010 om 13:08

Het is 's avonds

En met allerlei publiek, dan vind ik 13 als meisje wel wat jong....maar ik lees graag jullie adviezen.

Bastet

Bastet

28-08-2010 om 14:08

Mijn zoon,13,is deze zomer twee keer naar een festival geweest,met een groep vrienden en vriendinnen,deels 'savonds.Aangezien ik ook uit eigen ervaring weet dat er weinig gedonder is op dergelijke festivals,en hij er zelfstandig genoeg voor is.
bastet

Mijn oudste dochter( nu 23)had dit op 13 jarige leeftijd wel gemogen.(was altijd een zelfstandig serieus meisje.)
mijn dochter die nu 16 is ,had op 13 jarige leeftijd s,avonds niet gemogen. ( overdag wel)zij is een ondernemende puber ,die geen gevaar ziet,en nogal naief is.ik zou daar toen ze 13 was het vertrouwen niet in gehad hebben.
mijn andere dochter die nu 13 is ,zou wel mogen s,avonds,mits ik het vriendinnetje ( en haar ouders )ken.Bovendien zou ik haar s,avonds wel brengen en ophalen ,op een redelijke tijd.
Hier ligt het dus aan het kind of het kan en mag.

elsje78

elsje78

28-08-2010 om 16:08

Ouders vriendin eens bellen

Ik zou even bellen en overleggen, als ze nou bijvoorbeeld afspreken elk uur elkaar even te ontmoeten, kunnen zij oogje in het zeil houden. Mobieltje mee en dan afspreken dat ze samen met ouders naar huis gaan? (bijvoorbeeld daar slapen)

Kan me wel voorstellen dat ze graag wil, maar ik snap ook je zorgen. Zo heb je een middenweg...

groetjes

Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2010 om 00:08

Met ouderlijk toezicht

Ik neem aan dat die ouders niet voor niets met hun dochter naar het festival gaan: mogelijk omdat ze het zelf erg leuk vinden, en: zodat hun dochter er niet helemaal 'onbeheerd' heen gaat. Ik vind 13 voor een popfeest in de avond best nog een beetje jong en zou het niet goedvinden als mijn dochter er dan 'al' met een vriendin heengaat als er geen ouder persoon bij zou zijn. Een verantwoordelijke broer of zus of de ouders bijvoorbeeld. In geval van je dochter zijn die ouders er bij en ook al staan ze niet bij elkaar kunnen de meiden wel op die ouders terugvallen als dat nodig is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.