Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Ef
08-04-2016 om 23:04
Lange puber
Omdat mijn zoon van 13 alweer te groot is voor zijn fiets, en dus (weer) aan een nieuwe toe is, heb ik hem vanavond maar weer eens gemeten: 185.5 cm. Vorige week nieuwe schoenen gekocht; maat 47. Zijn er meer ouders met zulke lange pubers? Hij is altijd de langste van de klas geweest, de basisschool heeft in groep 8 al speciaal voor hem meubilair moeten aanschaffen, maar nu lijkt het wel heel hard te gaan. Hij zit al volop in de puberteit, ook lichamelijk, omdat hij zo vroeg is, zal hij er dan ook eerder vanaf zijn?

Ef
11-04-2016 om 22:04
Leuk
Leuk om te lezen dat er meer mensen zijn met zulke lange zonen. Het is geen kommer en kwel hoor, het is vaak ook heel leuk, ik ben ook heel trots, die lange vent is er toch maar een van mij. Ik denk wel dat hij tegen de twee meter wordt, zijn opa is ook twee meter lang, dus het zit in de familie.
Ik weet niet hoe wel hij weegt, hij is niet superdun, maar ook niet dik, wel stevig gebouwd. Qua broeken draagt hij nu maat 31/34-36 en die zijn nog wel goed te vinden. Leve het internet, Stenna, bedankt voor de schoenentip.

Stenna
11-04-2016 om 23:04
pakken
Lengte maat 38? Mijn zoon heeft dat niet en die is 1.98. Misschien lang lijf dan. En hij heeft zijn broek altijd afgezakt hangen, dat scheelt ook.
Bij een goede pakkenzaak heb je ook zgn "lange smalle" maten. Had mijn man vroeger al en zoon nu ook. Hebben ander maat-nummering (weet nu even niet hoe/wat, iets van oneven nummer ipv even ofzo, of een 1 ervoor oid ??). Navragen.
Ik vind het ook wel leuk nu (als kind wat het niet altijd leuk), loop ik daar als "die kleine" tussen mijn grote mannen in de stad, en ze pesten me door chocola en wijn op de keukenplank te zetten waar ik niet bij kan. Zoon vind het ook grappig me af en toe op te tillen bij het begroeten. (ik ben overigens bijna 1.80).

Yura
12-04-2016 om 15:04
Lang lijf/lange benen
Mijn zoon heeft inderdaad met 1.90 erg lange benen en kan door het dragen van een medisch hulpmiddel zijn broek ook niet afgezakt dragen, vandaar dat hij misschien wat eerder dan een ander lengtemaat 38 moet dragen. Aan de andere kant zou hij zonder dat ding een breedtemaat 28 hebben ipv 30, dus daar zou het ook niet makkelijker van worden.
De lengtematen voor pakken zijn inderdaad oneven maten, mijn man draag die ook. Hier zit het niet echt in de familie, lange mensen. Zoon is ook nog niet echt lang nu vind ik, wel langer dan zijn vrienden, maar hij is dus nog niet uit gegroeid. Mijn man en ik zijn beide wel iets langer dan gemiddeld, maar niet veel. Zoons ene opa komt bij zoon tot net boven zoons taille ongeveer.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.