Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mar

Mar

26-05-2020 om 14:05

Kleding zoon

Paasei

Paasei

01-06-2020 om 09:06

Corpsbal

Tjees.. Ralph Lauren op de middelbare school.. nou nee! Ja misschien voor Floris-Jan en Wouter, maar niet voor mijn zonen. Spijkerbroek (de een wou baggy, de andere slim fit) en een t-shirt. Dat was het wel. Er was trouwens nog wel wat meer (kleding)verschil tussen de twee; de oudste heeft VMBO-T gedaan en de jongste VWO. Tussen de Floris-Jannen en de Wouters. En wie met pek om gaat wordt er toch mee besmet.

Sterker nog; jongste is nu 20 en studeert. En hij wilt een pak kopen. Liefst een maatkostuum. Mijn zoon wordt een corpsbal..:-)

mijn kids voed ik gender neutraal op.
Daar kleed ik ze ook naar, ik laat beide een mix van jongens en meisjes kleding aantrekken, en koop dat ook voor hun

Pirata

Pirata

12-06-2020 om 16:06

Vissertje

En hoe oud zijn die kinderen? 0 en 1?

ElenaH

ElenaH

12-06-2020 om 16:06

Vissertje

'laat beide een mix van jongens en meisjes kleding aantrekken, en koop dat ook voor hun'

Ik ken niet veel puberjongens die bereid zijn om in een rok of jurk naar school te gaan. Zeker niet als hun moeder die gekocht heeft.

wat niet is kan komen

'laat beide een mix van jongens en meisjes kleding aantrekken, en koop dat ook voor hun'

Ik ken niet veel puberjongens die bereid zijn om in een rok of jurk naar school te gaan. Zeker niet als hun moeder die gekocht heeft.

Die van mij weten al niet anders meer en in Zweden wordt dit steeds normaler en als je ook goed kijkt veel zo genaamde meisjes kleding kan heel goed voor jongens , die van mij loopt ook rond in een jumpsuit en draagt ook wel leren laarzen en mn dochter loopt ook wel rond in een bob de bouwer shirt wat maakt het nog uit dan

kopen

Om een voorbeeld te laten zien, vanwege dat de winterkleding juist nu heel goedkoop is vooral in het duurdere segment koop/bestel ik juist nu winterkleding , 3a4 maten groter voor de kids.

Ik heb laatst voor onze ( zoon ) een nieuwe winterjas besteld in zweden die je aan beide kanten kan dragen, als stoere camouflage jas en als ( nep ) bontjas, en ik laat het juist als nep bontjas dragen, om dat je dat hier niet ziet en nep bont jassen vooral met vrouwelijk Heid ( wat heet kan ook bij mannen ) beschouwd wordt.

Foto van de Zwweds wintersport webshop,

https://www.mupload.nl/img/1otbnc4otxirn.jpeg

Fleurig

Fleurig

12-06-2020 om 21:06

Ordinaire reclame dus vissertje

Zo opzichtig dit.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-06-2020 om 22:06

Fleurig

Ordinair. Dat is wel het juiste woord ja

ElenaH

ElenaH

13-06-2020 om 06:06

Vissertje

'en ik laat het juist als nep bontjas dragen, '

Dus je kind mag niet zelf bepalen hoe hij het draagt? Wat onverdraagzaam.

ElenaH

Dus je kind mag niet zelf bepalen hoe hij het draagt? Wat onverdraagzaam.

Een jongen van 9 weet nog niet dat zo'n jas aan beide kanten kan worden gedragen ( heeft hem nog niet gezien en heb hem ook geen foto van de webshop laten zien ), dan zou ik het hem moeten vertellen, wat ik niet doe.

Ik heb de jas gekocht om dat hij hem als bontjas kan dragen dat is mijn opzet, want bont komt aardig en zacht over en is niet hard en confronterend zoals vele jongens kleding en de camouflage gedeelte van de jas wat als voering gaat dienen.

Dat past ook in de lijn van onze opvoeding, om onze zoon rustig en heel zacht op tevoeden. en niet militaristisch en stoer

ElenaH

ElenaH

13-06-2020 om 08:06

Maar Vissertje

'Dat past ook in de lijn van onze opvoeding, om onze zoon rustig en heel zacht op tevoeden. en niet militaristisch en stoer'

Maar dat doe je niet. Jouw manier van opvoeden komt juist heel streng en geforceerd over, met weinig ruimte voor de kinderen zelf.

40er

40er

13-06-2020 om 10:06

Vissetje

Tot ze ouder zijn en compleet in Sabaton tenue gaan.... 😉.
Met 9 jaar kun je er misschien nog iets aan sturen, maar geloof me, dat gaat over.

(Helaas was die van mij met 9 ook al niet meer te sturen en begon zijn liefde voor de large catalogus, vandaar ook Sabaton tenue)

40er

40er

13-06-2020 om 10:06

Ik bedoel

Met het laatst tussen de haakjes niet dat ik er niet achter sta hoor. Kleding mag je zelf uitkiezen en het is des pubers eigen om dat ook flink te doen!
Aan de andere kant, lekker makkelijk in de was.

Misdreavus

Misdreavus

13-06-2020 om 11:06

haha 40er

Ik heb er meteen een beeld bij.
Sabaton leverde mijn zoon nog wel wat voorkennis op toen ze met school naar Ieper gingen, dus het heeft ook nog zijn voordelen.

Vissertje

Het lijkt me slimmer om je ideeĂ«n over “zacht en rustig” en “stoer en militair” een beetje los te laten en wat meer te kijken naar wie je kind zelf is. Ik vind je erg star en normatief klinken.

40er

40er

13-06-2020 om 13:06

Misdreavus

Hier ook veel geschiedenis geleerd door oa Iron Maiden en Sabaton. Waar muziek al niet goed voor is hù 😉

Het ziet er misschien stoer en militair uit, maar da's dus uiterlijke schijn. Ik weet hoe zacht en rustig hij echt is. Innerlijk is belangrijker dan uiterlijk!

rode krullenbol

rode krullenbol

13-06-2020 om 13:06

Nee ...

Innerlijk en uiterlijk houden naar alle waarschijnlijkheid verband!

Goede kans dat als een zacht en rustig persoon zich hult in stoere kleding met een militaristische uitstraling, die kleding dan een verhullend karakter draagt.

Rode krullenbol

Pennestreek

Pennestreek

13-06-2020 om 15:06

Vissertje

Maar jĂșllie bepalen dus voor jullie kinderen wat ze moeten dragen en wat voor speelgoed ze moeten spelen. Dat is leuk en aardig als ze 2 zijn, maar met 9 varen ze toch al behoorlijk hun eigen koers. Tenminste, dat is mijn ervaring met mijn kinderen. En dat is nou precies wat IK belangrijk vind voor mijn kinderen, dat ze de ruimte voelen en krijgen om dingen zelf te bepalen. Op die leeftijd kozen de kinderen en ik/mijn man samen kun kleren, speelgoed en hobby’s/sporten uit. Binnen de financiĂ«le grenzen die wij stelden, dat wel.

Lou

Lou

14-06-2020 om 10:06

Bont is bloed

In aanvulling op het belangrijkste argument, namelijk je kinderen vrijheid gunnen in kledingkeuze: hoe kun je bont nou zacht en vriendelijk vinden? Ook al is het nep, de uitstraling is er eentje van dierenmishandeling, dus wreedheid en bloed.

Guera

Guera

14-06-2020 om 11:06

Triva groeien

Mijn zoon heeft wel fases gekend waarin groei met spurten ging. In september nieuwe sportschoenen bij start seizoen. Na winterstop pasten ze niet meer.
Broek van januari paste na de zomer niet meer.
En nee ik koop geen kleding op de groei. Dat ziet er niet uit. Gewoon goed passend.
Maar bij dochter heb ik dit nooit gehad. Die groeit zo traag dat ze 2 seizoenen met hetzelfde doet en dan kopen we maar nieuw voor de afwisseling en niet omdat het te klein is.

Amie

Amie

14-06-2020 om 12:06

Past totaal niet bij me

maar ik vind het een super schattige jas, leuk hoor!

En zelf vind ik het wel mooi, die meer gender neutrale kleding, ben blij dat daar eindelijk (sinds een jaar of 3?) wat in is gebeurd.
Ik vind Stromae ook zo mooi, in zijn meer 'vrouwelijke' kleding.

Triva

Triva

14-06-2020 om 17:06

"Ik heb de jas gekocht om dat hij hem als bontjas kan dragen dat is mijn opzet, want bont komt aardig en zacht over en is niet hard en confronterend zoals vele jongens kleding en de camouflage gedeelte van de jas wat als voering gaat dienen.'

Bont komt hard, meedogenloos en vooral heel erg dieronvriendelijk over! Ja ook nep-bont!

Lou

Lou

14-06-2020 om 17:06

Triva

Ja, dat vond ik nou ook (zie #70). Ik heb nog nooit gehoord dat bont of nepbont vriendelijk overkomt en dat vind ik zelf ook niet. Hard en wreed juist, dat is de uitstraling.

Zonnehoed

Zonnehoed

14-06-2020 om 23:06

Rustig en zacht

Als je wil dat je zoon rustig en zacht lijkt, zou ik niet zo’n jas voor hem kopen. Die associeer ik eerder met ordinair en agressief. Doet me denken aan een stroper.

Los daar van lijkt het me voor zoon niet zo prettig als zijn ouders hem in hun zelfbedachte hokje willen plaatsen. Laat hem gewoon lekker zich zelf zijn, daar wordt hij veel gelukkiger van.

Amie

Amie

14-06-2020 om 23:06

Maar dat is toch allemaal persoonlijk, je smaak en associaties die je ergens bij hebt?
Ik vind bont ook erg zacht, warm en vriendelijk ogen.
Ik zou dan ook echt niet weten wat er mis kan zijn met nepbont, behalve dat je het lelijk kunt vinden.
Op echt bont valt natuurlijk wel het eea aan te merken. Maarja, dat is niet zoveel anders dan bij het eten van vlees, drinken van melk, gebruiken van leer en nog vele andere voorbeelden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.