Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Bellefleur
03-09-2009 om 19:09
Klassefeestjes
Als kersverse moeder van een brugger heb ik de volgende vraag. Binnenkort vind het eerste klassefeestje plaats. Het feest is in school, en zou van 6 tot 11 uur duren. Ik heb moeite met het tijdstip van 11 uur. Ik moet er niet aan denken dat mijn kind van 12 dan nog door de stad en de weilanden fietst. Ben ik nou een muts en een helicoptermoeder, of ben ik redelijk? Ik stelde voor om het kind om elf uur op te halen, maar dat was 'not done' Ik hou het niet bij. Vorige week was het nog een klein jochie, die het liefst met mama op stap ging, en nu is het ineens een puber. En mag ik niet meer gezien worden.

bubbles66
03-09-2009 om 20:09
Gewoon ophalen
Mijn zoon had zijn feesten in een discoheek (schoolfeesten) maar bijna iedereen werd gebracht EN gehaald.
Normaalste zaak van de wereld op de school van zoon.
Dus gewoon lekker ophalen, of hij het nou leuk vind of niet, om 11 uur in de avond hoort een 11-jarige puber niet alleen over straat te gaan dus je bent zeker wat mij betreft geen muts!
gr. Bubb

Kaaskopje
Wel doen
Of je zoon dat nou wel of niet 'done' vindt... ik zou hem lekker ophalen. Mijn dochter hopt op die school van haar bijna van feest naar feest en als ze met de auto van een vriendin mee kan is ze alleen maar blij.

Rosalinde
Vorig jaar
Vorig jaar zat zoon in de brugklas,heeft twee schoolfeesten gehad,niet op school maar in een discotheek.
Tot 11 uur en zelfs 12 uur.
Hij wilde niet opgehaald,maar kon kiezen,thuis blijven of opgehaald worden.Het werd het laatste en toen bleek dat ze zo goed als allemaal werden opgehaald o).

Minet
03-09-2009 om 21:09
Heel gewoon
Ophalen is heeeeel gewoon bij bruggersfeesten, zelfs bij hogerejaarsfeesten zie je nog hordes ouders met auto's staan wachten op het tijdstip dat het feest stopt.
Gewoon ophalen dus, en zorgen dat je regelt met andere ouders dat dit soort dingen gezamelijk worden geregeld. Een ouder brengt, andere haalt, volgende keer andersom of zo :)

sus-anne
03-09-2009 om 21:09
Geen keus
hier hebben ze die keus nooit gehad,het is óf opgehaald worden óf thuis blijven.
overigens vonden ze het wel lekker luxe om niet te hoeven fietsen.

Lynna
04-09-2009 om 07:09
Bij ons
Bij ons op de middelbare moesten de kinderen in de brugklas opgehaald worden na een schoolfeest. Ze hadden anders een km of 5 moeten fietsen in de polder. Je moest er voor tekenen om ze op te halen. Terecht.

Bastet
04-09-2009 om 07:09
Hier ook
Ook hier verwacht school zelfs dat ze opgehaald worden,hoor,is echt heel gewoon!!En nee,ik woon echt niet in de polder.:)
Groetjes,bastet

Silone
04-09-2009 om 08:09
Hier ook
Geen discussie over mogelijk. Op aanmeldbrief van school stond óók uitdrukkelijk dat kinderen opgehaald MOETEN worden.

emma43
04-09-2009 om 09:09
Hier ook
Kinderen worden opgehaald.Trouwens ook bij feestjes die bij klasgenootjes thuis worden gegeven.Het is juist not done om je kind 's avonds alleen over straat te laten gaan.
Brugklassers voelen zich in 1 keer groot,waarschijnlijk wordt er onderling over gepraat en denkt ieder kind dat hij alleen naar huis kan.Dat zal na dit eerste feest over zijn als blijkt dat alle kinderen gewoon door hun ouders opgehaald worden.

Marieke
04-09-2009 om 10:09
Politie
Mijn dochter van (toen) 12 is van winter aangehouden door de politie toen ze van voetbaltraining kwam om 9 uur 's avonds met 3 vriendinnen. Wat de meiden 's avonds op straat deden? Waar ze vandaan kwamen en waar ze naartoe gingen.
Ik vond dat persoonlijk wel weer wat overdreven. Maar ik wil maar zeggen dat het niet normaal wordt gevonden dat jonge kinderen laat over straat gaan zonder volwassenen.

Saartje
Gewoon ophalen
Hoi Bellefleur
Wij hebben tot nu toe altijd onze kinderen opgehaald (2e en 4e klas). Wel liever buiten wachten op de feestganger en niet binnen te komen op een feest. Wij regelen die altijd samen met andere ouders als het verder weg is.
groet
Saar

Bastet
Inderdaad
Ja,dat is heel belangrijk,niet naar binnen gaan,dat kan dus niet!Mijn pa haalde mij ooit op na een concert in een jongerencentrum,ik was 16 geloof ik.Ik was al braaf op weg naar de uitgang,zie ik pa gezellig aan de bar met een pilsje....tssss....ik schaamde me dood!:)))
Bastet

Bellefleur
04-09-2009 om 11:09
Boom
He gelukkig. Ik vond het loslaten ineens wel heel snel gaan. Deze mutsenmoeder gaat gewoon achter een dikke populier staan, en fietst achter brugger aan...
Net zoals mijn vader bij mij deed. Mijn vader heeft me eens van de kermis geplukt. O, wat heb ik me geschaamd :-)

amar
06-09-2009 om 11:09
Hier ook
..gewoon ophalen hoor bij school.
Brugger zou trouwens raar op zijn neus kijken als iedereen om 23 00 uur wordt opgehaald en hij niet:-)
En grappig is dat je dan allerlei ouders ziet staan wachten( soms in een lange rij auto's zelfs als het bij de disco hier in de regio is).