Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

gitaarsnaar

gitaarsnaar

13-10-2010 om 12:10

Kind wil geen luisteraars

Dochter ,17, zit ongeveer 1,5 jaar op gitaarles.
Ik heb haar zegge en schrijve 2 maal horen spelen, de 2e keer is al weer hele poos geleden. Dus ik ben best benieuwd hoe ze nu speelt, Alleen ze wil het niet laten horen. Heb een keer gitaarleraar aan de telefoon gehad, die vertelde dat ze muziekaal is.
Dan denk ik , ben je onzeker?? hoeft toch niet? je hoeft toch niet professioneel te spelen, ze geeft ook geen reden op hoor,ze zegt ik wil het niet..
Ik betaal overigens lesgeld. is zeker zwak excuus om te zeggen: ik betaal dus ik wil luisteren??
Ze zal er zelf aan toe moeten zijn, of wil gewoon dit voor haarzelf houden, dat heb ik dan maar te respecteren.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet pushen

Zo was ik vroeger namelijk ook. Als met name mijn vader begon te pushen (soms als er anderen bij waren) durfde ik al helemáál niet meer!
Gewoon wachten tot ze er zelf aan toe is. (Misschien wel nooit... nou én!.... en misschien wel op haar 40e )

Gr. Poezie.

Wilma

Wilma

13-10-2010 om 15:10

Waar oefent ze dan?

Kun je het niet horen als ze oefent ?

Ik zou proberen om het verpakt toch voor elkaar te krijgen, niet pushend, maar meer in de vorm van dat je dat zo ontzettend leuk lijkt en dat je zo trots op haar bent enzo. Of dat je het zelf niet kunt en dat je het zo graag zou willen kunnen en daarom haar zo graag zou willen zien spelen. Zoiets.

'k Denk dat als het onzekerheid is, dat ze juist heel erg groeit van (veilig, want uit eigen gezin) publiek.

Groetjes,
Wilma

Biene M.

Biene M.

13-10-2010 om 15:10

Voorspeelavonden?

Ik heb lang blaasinstrumenten bespeeld en op redelijk niveau, maar ik vond het altijd afschuwelijk om voor mijn ouders of (nog erger) familiefeestjes "op te treden". Daar voelde ik me veelvoudig meer beoordeeld dan bij een muziekexamen.

Mijn muziekschool organiseerde wel twee voorspeelavonden of -middagen per jaar, waar ouders welkom waren om hun kind te horen spelen. Gek genoeg vond ik het helemaal OK om voor een groter publiek te spelen Mijn dochter heeft nu zangles en ook haar muziekschool organiseert eens per jaar een weekend waar alle leerlingen optreden. De schroom die dochter thuis soms heeft om te oefenen als anderen het kunnen horen, heeft ze totaal niet als ze op het podium staat.

gitaarsnaar

gitaarsnaar

14-10-2010 om 09:10

Niet aan mee

hier zijn wel uitvoeringen, dochter heeft nog niet meegedaan..is denk ik niet verplicht..
bedankt voor jullie reactie's

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.