Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tante

Tante

30-05-2009 om 09:05

Kind naar ander pleeggezin

Mijn nichtje van 13 jaar is onlangs verhuist naar een voor haar en ons totaal onbekend pleeggezin. Bij haar eerste pleegouders heeft ze enkele jaren gewoond.
5 dagen voor haar verhuizing is ze hiervan op de hoogte gesteld, 2 dagen later is ze wezen kennismaken, 3 dagen daarna was de verhuizing een feit.
Dit kind heeft reeds een reaktieve hechtingsstoornis, wie kan mij vertellen, vanuit kennis en/of ervaring, wat deze, voor haar totaal onverwachte verhuizing, met haar zal doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tante

Tante

30-05-2009 om 09:05

Aanvulling

Ook haar woonplaats is nu een andere, met als gevolg ook een andere school/brugklas/vriendinnen etc.

mirreke

mirreke

03-06-2009 om 23:06

Nou, wat denk je zelf...

Ik kan mij niet voorstellen dat dit goed voor haar is. 't Is zeker weer zo'n fantastische zet van Jeugdzorg... Is er met de familie gecommuniceerd over deze verandering, is er een aanleiding voor? Heb je wel contact met het eerste pleeggezin, wat vinden die ervan en weten zij wel meer? Misschien konden zij het niet meer aan?
Schandalig, vlak voor het eind van het schooljaar. In een andere stad, ik vind het schandalig. Als een ouder zoiets flikt, bijv. bij een scheiding of een ontvoering, wordt er schande van geroepen, maar als de instanties het doen mag het allemaal maar...
Kun je geen klacht indienen? Kan ze niet bij jou wonen? Zijn de ouders in beeld en weten die ervan?
Enfin, ik zit me hier alweer plaatsvervangend op te winden!

Meelezer

Meelezer

04-06-2009 om 09:06

Mirreke

"Enfin, ik zit me hier alweer plaatsvervangend op te winden!" Terwijl jij niks van deze situatie weet en alleen maar vragen hebt. Jouw eigen opwinding dus, vanuit jouw private ervaringen, waar Tante dan ook weinig aan zal hebben...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.