Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

jessica5

jessica5

09-09-2009 om 00:09

Kijk in je brein

Er stond vandaag een artikel in de Volkskrant over jongeren kunnen een kijkje nemen in het eigen brein.
Jullie hebben of kennen vast wel het boek:"Het puberbrein".
Nu is er dus een interactieve website gemaakt op jongeren gericht.
Kijk zelf eens met of zonder je puber. Wat vinden jullie ervan?.
WWW.kijkinjebrein.nl

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

09-09-2009 om 11:09

Wat gaaf!

Ik heb lang nog niet alles gezien, maar ik ga deze site zeker met de kinderen bezoeken en ze dan laten rondkijken. Hartstikke leuk! Vanaf 10 jaar begint die breinpubertijd al, ook leuk voor zoon (10) dus!
Erg leuk, iig, sowieso vind ik dat dingen veel duidelijker worden als je ze laat zien en beleven (denk aan Klokhuis, ze hoeven dan maar één keer iets uit te leggen en je blijft het onthouden).
Ik moet nog even opzoeken of ze ook iets zeggen over drankgebruik en het puberende brein. Mijn dochter (bijna 13) bedelt elke keer om een slokje bier of wijn (wat ze dus echt nooit krijgt, ze weet ook dat het slecht is). Misschien dat ze dat dan niet meer doet, ik vind het hoogstirritant namelijk.

Meike

Meike

14-09-2009 om 03:09

Mager...

Ik vond de site wat mager. Mooi vormgegeven dat wel, maar inhoudelijk heel mager. Ik had veel meer informatie verwacht. En 'kijk in je brein' suggereert toch ook echt iets anders dan zo nu en dan een blokje tekst. Of zie ik iets over het hoofd?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.