Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Gerdien
17-11-2016 om 10:11
kids alleen thuis voor 3 dagen?
We hebben 2 zoons. Oudste is 14 en jongste is 12. Het zijn rustige verstandige jongens. Wij moeten in de kerstvakantie een paar dagen naar het buitenland. De kids willen dan thuis blijven want ze hebben er niets aan om mee te gaan en vinden het leuk een keertje zonder ouders thuis voor 3 dagen. Man vindt het goed maar ik vind het geen fijn idee. Niet omdat ik denk dat ze het niet aankunnen. Ze willen graag met z'n 2en alleen thuis zijn en lekker veel tv kijken en gamen en laat maar een volle ijskast en veel lekkers achter mam . Ze zijn verstandig genoeg en rustig. Het is meer dat ik denk, wat als er iets met ons gebeurt, dan hebben ze geen ouders meer. Wat vinden jullie? Ben ik (over)bezorgd?

Gerdien
21-11-2016 om 12:11
Ik ben er uit
Man en kids vinden het nog steeds prima kunnen. Ik heb er geen goed gevoel bij dus heb toch gezegd een andere oplossing te willen en die is er gekomen. Ik blijf thuis met jongtste en man gaat met oudste zoon, die het toch wel leuk vind om mee te gaan. Jongste blijft liever thuis.Dankjewel voor jullie reacties. Het is inderdaad geen fijn idee dat er iets zou gebeuren zoals per ongeluk het gasfornuis aanlaten met een pan erop. Of toch open doen als het laat op de avond is en ze geen bezoek meer verwachten. etc etc. er kan van alles gebeuren. Jeetje Jutta dat moet schrikken geweest zijn. Probeer dan maar kalm te blijven. Stel je voor je bent ergens richting Frankrijk en je word gebeld. Pffff.... Nee, ik blijf wel thuis :-)

Puck
24-11-2016 om 11:11
Verrassende wending
Dat is een oplossing die ik niet verwacht had Gerdien. Maar de bedoeling van het uitje is nu wel heel anders geworden. Ik maak eruit op dat er al geboekt was voor 2 personen en dat dat niet meer veranderd kon worden? Bedoeling was namelijk dat jij samen met je man er tussenuit ging toch? Dat doel is nu heel anders geworden omdat jij nu thuis blijft. Neemt niet weg dat dit ook heel leuk kan zijn. Een paar dagen als 1 ouder met 1 kind zijn ook vaak erg geslaagd en waardevol. Ik ga ook wel eens bewust met maar 1 kind een uitje doen of een paar dagen weg. Is erg leuk.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.