Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Elisabeth
11-12-2015 om 16:12
kan ik dit maken??? Kind en vriendinnen brengen en halen
Voor de zoveelste keer moet ik heen en weer rijden naar een feest van dochter en haar vriendinnen. Er is nog nooit een ouder geweest die ze ook eens ophaalde,want dan kan er niet gedronken worden of het komt niet uit. Ik ben dat een beetje zat merk ik. Ik ben geirriteerd daardoor en heb nu gezegd dat ik alleen mn eigen kind ophaal. Dochter vindt dat weer rot om te zeggen tegen haar vriendinnen,maar ik heb gewoon geen zin meer om weer midden in de nacht naar 4 verschillende adressen te moeten rijden omdat die andere ouders te bezopen zijn om hun eigen kind op te halen. Ben ik de enige of herkent iemand anders dit ook?

Marjoleine64
12-12-2015 om 14:12
Hier gelukkig soepele verstandhouding
Alleen, er zijn zo weinig klasgenoten van mijn pubers die hier vlakbij wonen... Stad en school is 17-20 km verderop, en er is maar een handjevol anderen die op dezelfde school zitten (1-3 per leerjaar). Er zijn er wel een paar die in een dorp halverwege wonen. Ik kan erg slecht tegen om laat naar bed gaan, zeker als ik ook weer op tijd op moet of aan het eind van een drukke week. Kinderen weten en wisten dat, en probeerden het dan vaak zo te regelen dat ik ze wegbracht begin van de avond, en dat een andere ouder ophaalde 's nachts. Daarvoor werd ook wel eens (flink) omgereden. Ook brengen of ophalen 's ochtends vroeg (7 uur, na schoolreis, of voor sportdag) was dan voor mij, geheel vrijwillig. En als het echt niet anders kan dan rij ik ook 's nachts... Mijn kinderen zijn jongens, dat scheelt misschien? En nu gaan ze meestal gewoon op de fiets, ook 's nachts (16 en 18).

Emine
12-12-2015 om 16:12
Gewoon brengen....
....maar vertrekken en eindigen bij jou thuis.
Dus iedereen kan naar jou toe komen en vanaf jou weer vertrekken naar het eigen huis.
Mijn eigen dochter zou ik onder deze omstandigheden toch al het liefst zelf brengen. Die zou ik niet bij drinkers in de auto zetten.

Flanagan
12-12-2015 om 17:12
Emine,
Riskante tip; dan kan je thuis zitten wachten tot die ouders komen opdagen terwijl je naar je bed wil.
Het zou sowieso al een hoop schelen als TS niet zowel brengt als haalt en daardoor twee keer de deur uit moet.

Hortensia
12-12-2015 om 19:12
Die drank is wat mij betreft ver over mijn grens
Ik ga dan af op wat Elisabeth schrijft: "Er is nog nooit een ouder geweest die ze ook eens ophaalde,want dan kan er niet gedronken worden of het komt niet uit. (...) ik heb gewoon geen zin meer om weer midden in de nacht naar 4 verschillende adressen te moeten rijden omdat die andere ouders te bezopen zijn om hun eigen kind op te halen."
Ik kan vele redenen bedenken waarom iemand me zou vragen haar kind op te halen als ik die van mij ook haal. Er zijn maar heel weinig redenen waarom ik direct nee zal antwoorden. Drank is daar één van.
Ik zou het alleen niet aan mijn dochter overlaten om dat aan haar vriendinnen te verkondigen. Ik zou zelf zeggen dat het me héél slecht uitkomt deze keer, zonder verdere uitleg omdat ik het ook wel weer een beetje bot vindt om tegen die vriendinnen te zeggen "dan drinkt je ouder maar een keertje NIET".
Heel triest voor de andere kinderen. En ik ben zelf echt niet van de blauwe knoop. Maar ik weiger stelselmatig voor iemands drinkgewoonte op te draaien. Kwestie van prioriteiten stellen (dat moeten die ouders dus).

Krullevaar
12-12-2015 om 22:12
Elisabeth
Sommige ouders verander je nooit, dus kies voor een andere oplossing. Is gezamenlijk fietsen geen optie? Of een taxi?
Rijden doe je alleen als het je uitkomt. Wellicht als jij wat vaker niet kan, dan andere ouders ineens wel kunnen inspringen. Sommigen zijn zo makkelijk die denken gewoon dat jij het wel doet.

Emine
13-12-2015 om 12:12
O ja
Idd Flanagan, je hebt gelijk, niet aan gedacht dat dat ook nog kan. Kan me moeilijk verplaatsen in het soort ouders dat zich er zo vanaf maakt. Niet omdat ik me niet kan voorstellen dat het makkelijk is, wel omdat ik het voor mijn kind gewoon niet zou willen dat het vervoer bij anderen neerkomt. Dit soort ouders zeggen dan blijkbaar toch tegen hun kinderen: zoek het maar uit.

Elisabeth
13-12-2015 om 13:12
feestje is geweest
Nou bedankt allemaal voor de reacties Een vader heeft ze gisteren allemaal gebracht!!! Vriendin had tegen vader gezegd dat ik ze dan kon ophalen zodat hij naar de kroeg kon. Prima geregeld. Voor volgende week heb ik meteen met diezelfde man afgesproken dat ik ze dan breng en hij ze haalt,als hij dan tenminste niet drinkt. Anders haal ik mn kind zelf op. De man zei dat ie niet elk weekend ook uit ging en dat was prima. Nou hè hè gelukkig 1 mede ouder gevonden.
Wat betreft mijn zin waarin stond dat ze te bezopen zijn om hun eigen kinderen op te halen is een verkeerde woordkeuze van mij. Daar had moeten staan te beroerd oid. Want ik weet natuurlijk niet of ze echt bezopen zijn! Ik weet wel dat er 2 stevige drinkers tussen zitten en die willen hun weekend niet verknallen door niet te drinken. Dat zijn de woorden van die 2 andere vriendinnen. Zij gaan dan ook als er iets in de buurt is gewoon alleen naar huis s nachts op de fiets. Maar dit feestje was 15 km verderop.
Een groepsapp zie ik niet zo zitten. Maar ik ga er voor mezelf wel iets beter opletten. Mijn fout is denk ik dat ik er gewoon vanuit ging dat ouders van zon groep vanzelfsprekend ook eens rijden.

Hortensia
13-12-2015 om 14:12
bezopen ;)
Bedankt dat je de betekenis van jouw gebruik van "bezopen" nog even uitlegde. Ik nam het namelijk wel letterlijk n.a.v. de rest wat je schreef.
Fijn dat je met die vader hebt kunnen praten!

bieb63
13-12-2015 om 15:12
er kunnen natuurlijk ook andere dingen spelen
als een ouder zelden of nooit kan halen of brengen. Bijv. werk in de avond/nacht. Nog een jong kind thuis hebben dat niet alleen gelaten kan worden (bij bijv. een 1-ouder gezin, of als de andere ouder werkt), geen rijbewijs, geen auto enz.
Overigens als er 4 of 5 jongeren samen een taxi delen, kan dat ook nog een optie zijn.

Katniss
13-12-2015 om 15:12
Klopt
Ik drink niet thuis, maar vind het heel onprettig om mijn jongste slapend alleen te laten. Liefst doe ik dus de brengshift, zodat ik niet midden in de nacht op pad moet. Mijn vriend wordt vaak ingeschakeld om 's nachts zijn dochter en vriendinnen ieder op een ander adres thuis te brengen. Hij zet zijn wekker om 2 uur, rijdt vervolgens een uurtje rond, en stapt dan zijn bed weer in. Heeft hij niets van, terwijl de meeste mensen er waarschijnlijk wel redelijk brak van zouden worden Het stoort hem ook niet dat die meiden waarschijnlijk geen andere ouder vragen voor het nachtelijk rondrijden omdat ze toch wel weten dat hij geen nee zegt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.