Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Bas Boven
04-05-2014 om 20:05
instelling nabij Zandvoort Bloemendaal of omgeving...?
Wie weet een instelling voor jeugd, in ieder geval o.a., waar ze ook op zijn minst een gesloten afdeling hebben, nabij Zandvoort of Bloemendaal in die richting?
Wij wonen in de omgeving van Haarlem. Mijn zoon wordt bedreigd door een meisje (16 of 17 jaar, VMBO nivo; school niet afgemaakt) waar hij eerder last mee heeft gehad. Zij heeft eerder hem geslagen en gschopt en gestalkt. Het is een paar maanden rustig geweest en nu blijkt dat ze uit huis is geplaatst (in ieder geval met roken, blowen en alcoholproblematiek) en enkele maanden op een gesloten afdeling o.i.d. heeft gezeten. Ze heeft benoemd dat zij'aan zee' zit en in Haarlem werkt.
Ze zegt zoon regelmatig te zien lopen. Hij zit inderdaad in Haarlem noord ergens op school. Ze is nog steeds opgenomen maar blijkkbaar niet meer gesloten. Via de app stuurt ze hem behoorlijk bedreigende berichten.
Ik overweeg om de politie te bellen maar zou ook contact op kunnen nemen met het tehuis waar zij zit om de situatie te bespreken. Iemand een idee?

Ise
04-05-2014 om 20:05
politie
Ik zou met dit verhaal contact opnemen met de politie. Waarschijnlijk zal de instelling geen uitlatingen doen over hun cliënten en zelfs niet bevestigen of ontkennen dat het meisje daar opgenomen is.
Succes. Lijkt me erg naar voor je zoon. Ik zou haar in elk geval verwijderen op de app of desnoods een ander telefoonnummer nemen.

kero01
06-05-2014 om 22:05
Haarlem
Beste Bas,
wat verschrikkelijk voor je zoon.
In Haarlem zitten behoorlijk wat instellingen. Ook heb je in ZANDPOORT een instelling. Dit heet het JCK. In Zandvoort en Bloemendaal zitten geen instellingen van Jeugdzorg. (alleen in Zandvoort voor echte kleine kinderen)
Maar het meisje te horen zit ze in Haarlem. Hier zijn de opvanghuizen die wat strenger zijn.
Maar misschien is de situatie inderdaad ernstig genoeg om de politie erbij in te schakelen. Als u een naam heeft kunnen zij haar zo vinden in het systeem van jeugdzorg.

Jo Hanna
06-05-2014 om 22:05
santpoort bedoel je waarschijnlijk kero
Daar zat altijd hét psychiatrische ziekenhuis van de regio. Ik woon nu niet meer in die regio en weet niet of dat nu nog steeds net zo groot is of dat de clienten nu in de steden rondzwalken.
Groet,
Jo Hanna

Bulletje Bliep
07-05-2014 om 13:05
jo hanna....
het ziekenhuis in Santpport..... dat is al jaren een soort spookstadje geworden...
Maar ik heb inderdaad de instelling in Santpport gevonden, Kero. Bedankt!
Er zijn overigens geen voorvallen meer geweest. Wel hebben we contact met de politie. We hebben melding gedaan, dat is voorlopig genoeg.

kero01
07-05-2014 om 20:05
hopen
Ik hoop voor jullie dat het hierbij blijft! En ik bedoelde inderdaad Santpoort Kon niet meer nadenken gisteravond :-)

Urslau
08-05-2014 om 14:05
ook veel kleinschalig
tegenwoordig is er ook veel kleinschalige opvang, zelfs gesloten in de wijken. Mochten er weer problemen komen zou hij een andere route naar school kunnen nemen. Zelfs in Haarlem noord moet dat mogelijk zijn.
Succes ermee.

Heks
10-05-2014 om 19:05
Melding bij de politie
Ik zou een melding of aangifte doen bij de politie. De politie kan via eigen netwerk uitzoeken waar het meisje zit. Op deze manier is er ook meer druk op de hulpverlening om er daadwerkelijk wat mee te doen (zijn ook wettelijke regels voor) dan als een willekeurige burger komt klagen over een patiënt van hun.

Bulletje Bliep
12-05-2014 om 13:05
heksje....
er is melding gedaan en de situatie goed besproken met de politie. Zij hebben het hele app-gesprek op papier.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.