Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Hadewich

Hadewich

27-04-2015 om 09:04

In hoeverre gaan pubers nog met hun ouders op stap?

Hadewich

Hadewich

30-04-2015 om 08:04

Dat is leuk! Maar dat is hier amper. Hooguit op speciale dagen zoals Koningsdag.

Nance2

Nance2

30-04-2015 om 22:04

Gezellig

Onze puberdochters van bijna 16 vinden het nog steeds heerlijk om dingen samen te doen met ons. Wij leggen ze niets op, alles gebeurt vrijwillig en vaak vragen ze er ook om. Zo van: zullen we gezellig met z'n 4-en dit of dat gaan doen. Ze hebben ieder hun eigen vrienden waarmee ze ook dingen ondernemen, film, concert, sporten, winkelen etc. alleen echt uitgaan doen ze nog niet. We genieten van de momenten die we nu nog samen delen want we weten dat het nu snel kan veranderen en dat ze dan liever dingen zonder ons willen doen, en als dat zo is, dan is het ook goed!

Sanne

Sanne

01-05-2015 om 22:05

Hier nog geen puber, maar ik zie het wel bij grotere kinderen van vriendinnen. Niet het moeten, maar wel het bij de ouders hangen. Ik had een goede relatie met mijn ouders, maar vanaf mijn 14e was ik toch vooral op stap met mijn vriendenclub. Van tienertoer tot uitgaan, heel veel pret gehad. Maar goed toen waren er ook al klasgenootjes die nooit meegingen.

AN-na

AN-na

01-05-2015 om 23:05

"Hangen"

Dat klinkt negatief en veroordelend Sanne. De kinderen van sommige van de schrijfsters hier vinden het gewoon leuk om dingen met hun ouders te ondernemen. Om het nu meteen hangen te noemen.....nee dat klinkt zuur.
Mijn kinderen vinden het ook nog leuk, wat is daar mis mee en nee, ze hangen niet. Er zijn ook momenten dat ze andere keuzes maken , en... en kan namelijk ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.