Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

eenmoeder41

eenmoeder41

08-05-2018 om 11:05

Hoeveel km fietst jullie puber naar school?

Marjoleine64

Marjoleine64

09-05-2018 om 21:05

Hier moet iedereen

Hier moet echt iedereen voor de middelbare school minimaal 10 km enkele reis. De meesten gaan op de fiets, met slecht weer is er een bus (eens per uur 's middags) of trein (station is nog steeds op 4 km). Mijn zoons gingen naar de stad, 17 km enkele reis. In de winter of met slecht weer konden ze de bus nemen, maar oudste wilde dat meestal niet eens. Jongste wel. Inmiddels studeren ze allebei en wonen ze op kamers.
Ook 'vroeger' had ik vriendinnen die echt van ver moesten komen, ruim 20 km en alleen met slecht weer de bus pakken.

San

San

10-05-2018 om 00:05

16 km enkele reis, bij slecht weer de bus.
In het begin kapot maar het wende snel.
Ze fietsten er ongeveer 50 minuten over per rit.
Met de bus 5 kwartier.

Len

Len

13-05-2018 om 19:05

23 km

Wij wonen ongeveer 23 km van de school waar mijn dochter van 13 heen gaat.
Zij is de enige uit de klas die uit onze woonplaats komt maar op de school die naast die van haar staat zitten een paar meisjes uit onze woonplaats die ze ook kent.
Binnenkort wil ze een keer samen met hen naar school fietsen om te zien of dat bevalt.
Als ze het leuk vind wil ze dat vaker gaan doen.
Het is hier vrij gebruikelijk voor kinderen om, zeker in de lente en zomer, op de fiets te gaan.
Ze fietsen dan wel in groepen want het is best een eind door weilanden en een stukje bos.
Dochter mag dus ook zeker niet alleen.
Over die 9 km zal ik me dus zeker niet druk maken.

Len

Len

13-05-2018 om 20:05

Toevoeging

Ik vergat erbij te vermelden dat dochter normaal altijd met bus gaat.
Dit omdat zij dus de enige uit de klas is die uit onze woonplaats komt en ze mag van mij dus niet alleen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.