Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

tonny
31-03-2009 om 22:03
Het eindexamendraadje 2009
Hoe is het met jullie examenkandidaten? Gaat alles wat naar wens of is het stressen geblazen?
Hier een eindexamenkandidate VWO 6. De laatste tentamens beginnen morgen. En er staan nog negen schooldagen (geloof ik?) op de agenda voordat het centraal examen aanbreekt.
Tonny

joer
01-07-2009 om 20:07
Ik weet het nog niet
Volgens mij zouden de herkansers vandaag gebeld worden met de uitslag.
Maar ik heb s'ochtends gewerkt en ben s'middags veel weg geweest. Verder niemand thuis omdat vader en zoon in New York zitten.
Misschien is zijn cijfer naar e-mail van zoon gestuurd maar daar kan ik dus niet bij.
Of ze moeten nog bellen en anders zien we het op zijn cijferlijst staan op vrijdag 3 juli bij de diploma uitreiking.
Het is natuurlijk minder spannend omdat zoon gewoon geslaagd is en de herkansing was om van een 6 een 7 te maken op zijn cijferlijst.
Juanna en dochter wat een opluchting! Gefeliciteerd!
Groeten JOER.

Rembrand
02-07-2009 om 08:07
Hier ook gisterenavond diplomauitreiking.
Het was heel leuk, maar zo verschrikkelijk warm.........
Van elke leerling lieten ze ( powerpoint ) een foto zien van hoe hij of zij eruit zag bij aanvang van de schoolperiode en nu. Verder een persoonlijk gedicht voor elke leerling en een prachtig jaarboek met foto's van alle leraren en leerlingen ( in leuke poses en verkleed in de kleding van hun toekomstige beroep !).
Hij vond het wel leuk, maar ik zag dat hij in zijn gedachten al afscheid had genomen van deze school. De laatste jaren is hij hier niet echt happy geweest namelijk.
Als het goed is zitten wij er over drie jaar weer ( als onze middelste zijn Havo zonder doubleren doet haha ).
M.

Juanna
02-07-2009 om 09:07
Bedankt allemaal
Het is zeker een opluchting! Volgende week diploma uitreiking, en dan lekker lang vakantie.

Tirza G.
02-07-2009 om 16:07
Hoe lang
dúúrt zo'n uitreiking dan wel niet, met al die tralala er om heen? Hier worden op één avond zo'n 80-100 diploma's uitgereikt, de geslaagden gaan eerst naar een apart lokaal om te tekenen en marcheren daarna de aula in waar ze worden opgewacht door de laaiend enthousiaste menigte :-)
Vervolgens worden ze 1 voor 1 naar voren geroepen, kort persoonlijk praatje, hand, diploma, volgende. Toch wel 2 minuten per kind. Ben je 160 minuten bezig, waarvan 158 voor volstrekt oninteressante types Daarna is het borrelen, hapjes, ijs, haring, heel de reut - erg leuk. Maar, al met al, het is een hele zít. Je mag blij zijn als je om 23 uur thuis bent.
Hoe doen ze dat dan met al die PP-presentaties enzo? Dat duurt dan toch helemaal een eeuwigheid?
Tirza

joer
02-07-2009 om 18:07
17.00-19.00
Het is onze eerste diploma uitreiking. Weet dus niet zo goed wat ik moet verwachten.
Het duurt ongeveer 2 uur voor 2 vmbo klassen met in totaal 40 of 50 kinderen.
Ik denk gewoon een praatje van de directeur, daarna elk kind naarvoren even tekenen en een handruk en klaar.
Daarna nog even borrelen. Ik ga er van uit dat ze er geen heel spectakel van maken in die twee uurtjes tijd.
We zullen het zien morgen.
Groeten JOER

reina
02-07-2009 om 21:07
Geniet ervan, die uitreiking.
Ik heb de laatste 2 van zoon gemist, de een-na-laatste omdat men zijn eindwerkstuk kwijt was (!) en dat pas in oktober op school teruggevonden werd en hij zijn diploma toen alsnog even kon ophalen bij de administratie, de laatste keer omdat ze pas eind september de diploma's uitreikten, maar hij de zijne al nodig had in juni om mee te sturen met zijn sollicitatie (ze wilden het na veel soebatten wel vast meegeven) en hij tijdens de uitreiking al hoog en breed kok was op een schip ver weg. Vond ik jammer, het zijn toch belangrijke momenten ( maar daar dacht ROCvA anders over...)

sus-anne
03-07-2009 om 08:07
Twee uur
hier waren zo,n 120 leerlingen,er werd iets verteld over de leerling ,foto,s erbij via powerpoint,dan ging de leerling zijn diploma tekenen op het podium,terwijl het verhaaltje van de volgende leerling al werd verteld,zo liep het vlot door.
na het officiele gedeelte een hapje en drankje op het schoolplein,al met al duurde het zo,n twee uur.

reina
03-07-2009 om 08:07
Cameron
Wat leuk, zo'n smoelenboek met foto's van toen en nu! Kan me voorstellen dat ze daar uitgebreid in gaat zitten kijken!

stress-ma
03-07-2009 om 20:07
Diploma
Hier werden 105 Havo-diploma's uitgereikt die van te voren door de kinderen waren gecontroleerd.
Er hingen 3 grote schermen waar met beamers de foto's van 5 kinderen tegelijk op werden geprojecteerd met per kind een persoonlijke tekst van de mentor. De deelschoolleider riep de 5 kinderen naar voren, die kregen hun diploma met jaarboek, klassenfoto en DVD met foto's van de examenstunt en het gala van hun eigen mentor. Ondertussen las de deelschoolleider de tekst bij de foto voor en veranderde de foto van de betreffende leerling van 1e klas naar 5e klas.
Omdat het best leuk was om de foto's te zien veranderen en de teksten te lezen leek het allemaal niet zo lang te duren en was het zeker niet saai.
Warm was het wel. Heel warm! Maar zoonlief was helemaal happy-de-peppie en ging zelfs na afloop zonder morren met mij mee om zijn mentor nog even hartelijk te bedanken voor zijn inzet en ging daarna ook nog vrolijk met diploma voor de schoolingang voor een foto poseren.

Tirza G.
07-07-2009 om 14:07
Zeg, dat diploma
Het is een prachtig exemplaar, in geel-blauw-groen, met een watermerk er doorheen enzo. In dat watermerk zien we de kaart van Nederland (in de breedte afgedrukt) en een paar koppen van NL belangrijke personen. En nou weet ik toch verdorie niet wie dat zijn! Volgens mij stonden ze vroeger ook op de bankbiljetten. Is er iemand hier die zo'n zelfde diploma heeft en het wél weet? Hugo de Groot? Erasmus? Vondel?
Zucht. Je kunt maar ergens zoet mee zijn
Tirza

Tirza G.
07-07-2009 om 14:07
En nog een staartje...........
Zonet plofte er een envelop van mijn vrienden van het CJIB in de bus. Ik was niet thuis op de dag dat Tirzadochter gebeld zou worden. Ik was nét klaar toen ze smste dat ze geslaagd was en ik wilde snel naar huis, naar de bloemen, de slingers en de taart. Iets te snel, vonden mijn vrienden van de CJIB. Ik denk dat ik hem maar bij haar "hoera geslaagd"-kaarten stop
Tirza

Tirza G.
07-07-2009 om 15:07
Pandia!
Verdorie, waarom kan jíj het nou wel vinden en ik niet??? Heb me súf gegoogeld op de sites van het ministerie enzo, over de diplomaeisen en weet ik wat allemaal niet. Dank je wel, ik word er erg blij van!
Tirza