Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

tonny

tonny

31-03-2009 om 22:03

Het eindexamendraadje 2009

Hoe is het met jullie examenkandidaten? Gaat alles wat naar wens of is het stressen geblazen?

Hier een eindexamenkandidate VWO 6. De laatste tentamens beginnen morgen. En er staan nog negen schooldagen (geloof ik?) op de agenda voordat het centraal examen aanbreekt.

Tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
abc

abc

02-06-2009 om 10:06

Vandaag

vandaag scheikunden en morgen engels...hij heeft er schrik van.we wachten maar af.Hoop dat het meevalt.
Zal blij zijn als het 18 juni is:)

Tirza G.

Tirza G.

02-06-2009 om 19:06

huppelde. Dus we gaan uit van een voldoende :-)
Morgen Frans en dan is het klaaaaaaaaaaaaaar.

Tirza

Klaar

het zit er op,duits vond ze makkelijk,nu wil ze alleen nog maar chillen........nou even dan,volgende week gaat ze vakantiewerk doen.

stress-ma

stress-ma

02-06-2009 om 23:06

En nu nog....

morgen engels, en dan wachten tot de 18e! De spanning zal nog wel behoorlijk oplopen hier. Hebben jullie tips om de gemoederen een beetje koel te houden als de spanning erg oploopt?

Tot nu toe is zoonlief nog steeds zeer relaxed, is er van overtuigd dat hij slaagt. Ik wou dat ik er zelf zoveel vertrouwen in had.... Zijn economie heeft ie echt verknald, en geschiedenis blijft lastig. Hij stond voor allebei de vakken een krap 6je. Met een 4 en een 5 slaagt ie omdat ie zowieso genoeg compensatiepunten heeft. Eigenlijk kan ik er best wat meer vertrouwen in hebben. Maar ik zal blij zijn als het de 18e is!

Wat doen jullie en jullie kinderen de 18e 's avonds?

tonny

tonny

03-06-2009 om 08:06

Raar gevoel

dat er nu niks te leren valt, op dit moment. Ze is wel van plan een her te doen, als dat ergens nuttig voor is, na de achttiende, maar ja nu weet ze nog niet voor welk vak.

Het is allemaal redelijk verlopen, niks echt compleet mis, maar ook geen enorme successen te verwachten.

Nu hopen we eerst een reisje Rome te maken en vervolgens begint haar vakantiewerk (waar ze gisteren al verwacht werd, foutje van de roostermaker!!)

Cameron, houd moed he, je weet nooit hoe een koe een haas vangt

Tonny

Tirza G.

Tirza G.

03-06-2009 om 13:06

Hier ook

Als laatste is Frans aan de beurt. En dan komt het Grote Gat, je langste, ontspannendste vakantie ooit. Nergens een stemmetje dat zegt: zal ik toch maar niet alvast wat lezen voor mn lijst.......ofzo.
Ik ben zelf de 18e niet thuis, Tirzaman wel. Die dag is er uiteraard (na de uitslag) gebak, slingers, ballonnen en een tas aan de vlag :-)
Feesten weet ik nog niet. Haar verloofde zit in dezelfde klas en misschien willen ze wel iets gezamenlijks ofzo.

Tirza

Brianna F

Brianna F

03-06-2009 om 13:06

Frans

Het laatste examen is net begonnen. En dan 18 juni de uitslag, wel relaxed om te weten dat ze al is geslaagd. Op haar verzoek is er aardbeienvlaai, de tas met wat -nog niet weggegooide- schriften aan de vlaggestok.
Ik hang wat slingers op en misschien dat oma en opa en wat vrienden langs komen. We zien wel.

Tirza G.

Tirza G.

03-06-2009 om 18:06

Goed

Het schijnt gelukt te zijn met Frans, toch wel zeker een 7 misschien wel een 8. Pffffffffffffft. Klaar, eindelijk!

Tirza

abc

abc

03-06-2009 om 18:06

Havo engels

Pfff.opgelucht. Goed gemaakt terwijl hij dyslectisch is! ben trots op hem. De kasn dat hij nu geslaagd is , is enorm gestegen! 3 weken hard gewerkt dus nu toe aan "ontspanning". Nou het is hem gegund!
OP naar de 18e en wedden dat we dan allemaal weer zenuwachtig zijn ....
Hopen dat we straks allemaal de vlag uit kunnen hangen!

Tirza G.

Tirza G.

05-06-2009 om 23:06

Pfffffff

Hier slaan de zenuwen af en toe toe. Het dubbeltje kan twee kanten opvallen he, het kan ook tégenvallen en ineens hoor je allemaal verhalen van kinderen die overal achten voor stonden en tóch zakten - enzovoort.
Ik snap wel dat het zo lang duurt, maar voor mij mag het korter

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

07-06-2009 om 14:06

Wat een knuppel

Neem me niet kwalijk. Nou vind ik deze diefstal ook wel raar (of zou het een gewone kraak geweest zijn?) maar tjongejonge, wat zou ik boos geweest zijn als moeder. Een docént he. Zo iemand die jouw puber-examenkandidaat vier jaar lang heeft aangesproken op slordigheid, op je spullen passen, nádenken, verantwoordelijkheid......
En om met Loesje af te sluiten: meneer, geef iedereen gewoon een 7. Dat scheelt u en ons een hoop gedoe

Tirza

Plien

Plien

08-06-2009 om 14:06

"- Een leerlinge uit Nijmegen vond haar surveillant zo knap dat ze steeds afgeleid werd tijdens het maken van haar examen."

Je moet als school toch ook echt aan álles denken

Wat een bizarre klachten zitten erbij trouwens, die schoolbel slaat ook wel echt alles.

Tirza G.

Tirza G.

09-06-2009 om 14:06

Ja en nee

Ze hebben hier morgen LSD (Laatste School Dag), da's een hele dag feest én de eindexamenstunt. 's Avonds is er een populaire kroeg afgehuurd.
Bij de diploma-uitreiking straks in juli gaat 6V traditiegetrouw in gala

Tirza

Brianna F

Brianna F

09-06-2009 om 18:06

Allang geweest

Het gala is hier altijd de laatste zaterdag van april.
Dochter zag er heel mooi uit in haar uit Amerika meegebrachte galajurk.

Tirza G.

Tirza G.

09-06-2009 om 21:06

Ik kan de week

wel omkíjken, vreselijk, wat duurt dat lang. Ik wil gewoon dat het KLAAR is. Ze heeft nog niets op school gedaan, geen kluisje oid ingeleverd, dat komt allemaal in de periode tussen uitslag (18-6) en uitreiking (3-7).

Tirza

Rembrand

Rembrand

09-06-2009 om 22:06

Geen gala en geen feest.

Vanwege een familiedrama ( de kinderen zaten bij mijn zoon op school ) is de geplande bbq en het examenfeest niet doorgegaan en ook niet verplaatst.
Geen feestelijkheden dus voor zoonlief en de andere eindexamenkandidaten.
M.

joer

joer

10-06-2009 om 16:06

Feesten

Gala feest doen ze hier niet aan voor de vmbo-ers.

Examenstunt is in april al geweest.

Woensdag 17 juni de uitslag. Ik heb hier vanuit school nog geen informatie over gehad. Bellen ze bij jullie iedereen? Of alleen diegene die gezakt of juist geslaagd zijn?

En de diploma uitreiking (ook nog niets over gehoord) heel uitgebreid of alleen even het papiertje ophalen?

Groeten JOER.

Tirza G.

Tirza G.

10-06-2009 om 22:06

Hier

Iedereen wordt gebeld, gelukkig Daarna ga je naar school om je cijfers te halen. De dipl.uitreiking is op vrijdagavond, de leerlingen gaan eerst naar een lokaal om te tekenen en onderwijl gaan de ouders (etc) dan in de aula zitten. Vervolgens komen de leerlingen in een lange rij binnen, onder luid applaus natuurlijk (de opluchting spat er af bij de ouders )). Dan volgen de toespraken en dan komen ze 1 voor 1 naar voren, persoonlijk woordje en langs het rijtje lopen, handjes schudden, kadootjes krijgen (jaarboek etc) en weer gaan zitten. Gaan in rap tempo :-)
Daarna is het borrelen en hapjes etc (meestal een ijskar en een haringkar ofzoiets) in de schoolhal.
De leerlingen gaan in (zeer) nette kledij.

Tirza

Brianna F

Brianna F

12-06-2009 om 20:06

Ga je gang

Van mij mag je aftellen hoor.
Dochter is er helemaal niet als ze door school wordt gebeld, die gaat gewoon werken.
Mag ik de telefoon opnemen.

stress-ma

stress-ma

14-06-2009 om 15:06

Tjee wat duurt dit lang zeg!

Vanochtend vertelde zoonlief zonder blikken of blozen dat hij het beloofde eindexamen cadeau belangrijker en motiverender vond dat het diploma. Als hij slaagt gaat hij HBO informatica doen en het cadeau is een lap-top.

Ondertussen maakt mijn maag radslagen als ik aan donderdag denk. Alle scenario's spoken door mijn hoofd.
Ik geloof echt dat vrouwen hier meer last van hebben dan mannen. En dochters meer dan zoons. Is dat bij jullie ook zo?

Klaar met nakijken

Even een berichtje vanaf "de andere kant". Alles is nagekeken en besproken met de tweede corrector. De behaalde puntenaantallen zijn nu definitief. Donderdag horen we wat de normering is. Een extreem hoge of lage normering kan betekenen dat de cijfers anders uitvallen dan ik nu verwacht.

Wat betreft examens ben ik inmiddels aardig door de wol geverfd, maar ik ben toch iedere keer weer een klein beetje zenuwachtig. Ik hoop maar dat al mijn leerlingen (en de kandidaten uit dit draadje) het gehaald hebben. Spannend...

Stress

dochter kwam vandaag met de mededeling dat ze engels en economie toch wel heel erg slecht gemaakt had( huh? op de examendag had ze dat gevoel totaal niet??),en dat ze morgen telefoon kan krijgen of er een herexamen aankomt voor deze twee vakken.nu krijg ik ook de zenuwen;-)
als ze morgen geen telefoon krijgt heeft ze dus geen herexamen,maar dan kan het ook nog betekenen dat ze gezakt is............dat hoort ze dan pas donderdag.

Tirza G.

Tirza G.

14-06-2009 om 23:06

Jema

Dank je wel. Ook wel eens leuk om te lezen. Hoe dichterbij het komt, hoe negatiever dochter wordt Blergh.

Tirza

Rembrand

Rembrand

15-06-2009 om 08:06

Zoonlief uit logeren..

Die gaat lekker bij zijn neef logeren ( tot en met Dinsdag ) en laat zijn moeder in de "zenuwen" achter.
Hier worden ze Woensdag rond een uur of 17.00 gebeld of ze er door zijn of niet.
M.

joer

joer

15-06-2009 om 11:06

Zoonlief net uit zijn bed

Hier is het eigenlijk wel rustig. Zoon maakt zich er helemaal niet druk om en ook bij mij zijn gek genoeg de zenuwen iets minder.

Woensdag 17 juni vanaf 15.00 bellen ze eerst diegene die gezakt zijn, daarna diegene met een her en daarna de geslaagden. Om 16.00 moeten ze allemaal op school komen voor de cijferlijst.

Zoonlief heb ik net zijn bed uitgehaald. Ik erger me nu al aan dat gelanterfanter de hele dag.

Helaas eerste vakantiebaantje niet aangenomen. Te weinig beschikbaar. Terwijl hij de hele maand juli beschikbaar is. Juist in augustus hadden ze mensen nodig.

Snel op zoek naar iets anders. Naast de AH, afwasser en schoonmaker hebben jullie nog tips voor leuke vakantiebaantjes voor een 16 jarige?

Groeten JOER.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.