Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

tonny
31-03-2009 om 22:03
Het eindexamendraadje 2009
Hoe is het met jullie examenkandidaten? Gaat alles wat naar wens of is het stressen geblazen?
Hier een eindexamenkandidate VWO 6. De laatste tentamens beginnen morgen. En er staan nog negen schooldagen (geloof ik?) op de agenda voordat het centraal examen aanbreekt.
Tonny

tonny
20-05-2009 om 13:05
Dochter kijkt alles na op internet
voor zover ze haar kladpapier heeft meegenomen (dat mag alleen mee als je tot het eind blijft/bij het eind terugkomt om je papier te halen.
Dat je er gestresst van zou raken vindt zij onzin, want het gaat alleen om dát vak. En verder zit er behoorlijk speling in de normering, je weet niet exact hoe streng open vragen worden beoordeeld. Internet geeft niet meer dan een indicatie of het een beetje is gelukt.
Ach, wij vroeger, wij konden niks zoeken op internet, alleen elkaars antwoorden vergelijken en verder geduld oefenen En dat moeten deze examenkandidaten toch ook, op de keeper beschouwd!
Tonny

Tirza G.
20-05-2009 om 14:05
Ja hoor, ze komt met het kladpapier naar huis en gaat het zelf nakijken. Ze rekent zo streng mogelijk, bij twijfel geeft ze zichzelf geen punt. En tot nu toe valt het mee. Ze heeft wel beide keren de volle tijd gebruikt.
Worden ze bij jullie ook zo goed verzorgd met drankjes enzo?
Tirza

Brianna F
20-05-2009 om 15:05
Meteen nakijken
Zodra ze thuis komt kijkt ze op internet naar de antwoorden.
geschiedenis ging goed, ze denkt tussen de 7 en de 9, ligt aan de norm en de open vragen.

joer
20-05-2009 om 17:05
Ik wel.. hij niet..
Degene die elke dag even op www.examen.nl kijkt ben ik.
Lees ook even op het forum en roep dan naar zoon: Ze vonden allemaal geschiedenis vmbo hartstikke moeilijk!
We kijken wel even samen vluchtig de A B C D vragen na maar niet de open vragen. En ook doen we geen punten tellen en scores berekenen.
Verder zit ik met een knoop in mijn maag en is zoon erg rustig. Verder vertelt hij erg weinig terwijl ik juist veel wil weten.
Gelukkig zit de eerste week erop. Volgende week nog 3 dagen en dan vanaf 28 mei vakantie!!! (of toch nog een her?)
Groeten JOER.

joer
20-05-2009 om 17:05
Ook zo leuk..
Zoon had vanmiddag van 13.30 tot 15.30 wiskunde.
Kom ik om 15.00 thuis zit hij al prinsheerlijk op de bank.
Ja, ik was al klaar en ben maar weg gegaan.
Moest je niet nog even.... Nee hoor

Tirza G.
20-05-2009 om 20:05
Natuurkunde
ging but. Helaas. Ze schat tussen de 1 en de 3. Boos en verdrietig. Gelukkig zakte dat na een uurtje, ze is nu naar een vriendin (vorig jaar geslaagd) even enorm filmpje kijken en chocola eten. Daar heb je meer aan dan aan je moeder
Tirza

tonny
Natuurkunde
ging hier aardig. Maar ja dat mag ook wel na een examentraining van drie dagen...
Wat nakijken betreft struint ze meteen naar de PC, ook al is ze al laat voor haar middagkrantenwijk: eerst kijken of het wat is geworden.
Vervelend Tirza! Misschien valt het nog mee?
Thee/koffie krijgen ze hier wel. Niks gehoord over bedrijfsongevallen.
Hier nog 4 examens te gaan, de laatste na Pinksteren.
Tonny

reina
Even
Even alle ouders die net zo hard zweten als hun kinders sterkte wensen, even een paar dagen rust...

Plien
20-05-2009 om 22:05
Tirza
Oei, ik voel mee met je dochter. Zelf ooit gezakt op dat *&^%$# vak en gewenst dat ik het nooit had gekozen. Sterkte, hopelijk stond ze er goed genoeg voor om dit punt te compenseren.

Damajo@
21-05-2009 om 00:05
Het lijkt wel of
..alsof IK de HAVO moet doen. Dat was het hele jaar al zo trouwens.
Nu is hij wel wat ijveriger de laatste weken. Geschiedenis ging goed. Wiskunde niet zo,veel vragen waar hij helemaal verbijsterd over was, maar dat schijnen er meer te vinden.

Tirza G.
26-05-2009 om 15:05
Nog niet
Jessica5, niet te vroeg juichen denk ik De normering (en puntenbijtelling) van de eindexamens is nog niet definitief. Op laks.nl en eindexamen.nu staat er nog helemaal niets over.
Tirza

Rembrand
26-05-2009 om 19:05
Engels.
Hij vond het peanuts.
Morgen economie. Hij staat er een acht voor en verwacht geen problemen.
Dan nog aardrijkskunde en dan zit het er op voor hem.
M.

tonny
26-05-2009 om 21:05
Scheikunde...
... werd niet veel vandaag. 'Ik heb gewoon geen scheikundig gevoel' verzuchtte dochter, 'en straks kom ik net wat tekort voor een voldoende.'
Is nu al naar bed na de voorbije wilde onweersnacht. En ik denk dat ik ook vroeg ga.
Tonny

Tirza G.
26-05-2009 om 23:05
Hier ook
Scheikunde. En ze was tevreden. En wat denk je? Een vraag over kunstvoeding, reclame voor Numico. Ze heeft overwogen de vraag te boycotten, maar heeft gekozen voor haar eigen cijfer ipv voor de goede zaak
Donderdag Engels, volgende week nog twee en dan is ze klaar!
Tirza

Rembrand
26-05-2009 om 23:05
Tirza.
Ik heb binnen mijn cluppie van twee leden hetzelfde verhaal gehoord. Ze gaan er actie over ondernemen. Er is inmiddels door één kind een klacht over naar het LAKS gegaan.
M.

joer
27-05-2009 om 13:05
Engels makkie..
Mijn zoon vond Engels ook een makkie. Samen alleen even de ABCD vragen nagekeken. 4 fout van de 30.
Op dit moment zit hij te steunen op Economie. En morgen alleen nog Frans. Hier staat hij het slechts voor 4,6. Verwachten dan ook niet dat dit geweldig zal gaan.
O ja, bij ons op woensdag 17 juni uitslag voor het vmbo.
Groeten JOER.

Rembrand
27-05-2009 om 19:05
Eco vond hij ook erg makkelijk.
Zoals hij alle vakken makkelijk vond.
Hij baalt er nu zelf ook van dat hij vorig jaar en het jaar daarvoor niet beter zijn best heeft gedaan........
M.

Rembrand
27-05-2009 om 23:05
Morgen.
Heeft hij zijn laatste examen. Aardrijkskunde. Dan is hij klaar.
M.

Tirza G.
27-05-2009 om 23:05
Morgen
hier aan het front Engels. Dat zijn teksten. En het mooie van teksten is dat je wéét dat het antwoord er ergens staat. Je moet gewoon goed zoeken
Volgende week nog twee en dan is het klaar.
En wat denk je? Nooooooit heb ik wat, maar donderdag de 18e heb ik iets waar ik niet onderuit kan (en ook niet wil eigenlijk). Gelukkig is Tirzaman thuis
Tirza

Rembrand
28-05-2009 om 11:05
Jessica.
Zoonlief heeft twee jaar doorgebracht in Havo drie en is echt uitgekeken op deze school.
Hij gaat na de zomervakantie ( als hij geslaagd is ) beginnen met een IT opleiding ( MBO ).
Hij vond aardrijkskunde ook makkelijk vandaag ( was in ruim een uur klaar ).
M.

Tirza G.
28-05-2009 om 16:05
Hahhaha die pelle
Wat denk je nou zelf? Dat pubers met lotgenoten in den lande overleggen over wat ze behandelen met geschíedenis? Dat geloof je toch zelf niet?
Of denk je dat docenten daar gezellig mee bezig zijn op weekendjes weg in de bossen? Hallo collega's uit Limburg met welk hoofdstuk zijn jullie bezig? Ik dénk het gewoon niet.
In hun eigen klaslokaal is iedere docent J*zus.
Tirza

joer
28-05-2009 om 20:05
Het zit erop!
Zoonlief is klaar. Vandaag Frans gehad wat niet al te best is gegaan. Maar dat verwachten we al.
Nu afwachten en duimen draaien tot 17 juni.
Voor jullie sterkte met de laadste loodjes.
En natuurlijk willen we straks allemaal "geslaagd" op het forum kunnen zetten.

Tirza G.
28-05-2009 om 23:05
Hoeft geen kleine school te zijn
Het vak geschiedenis is niet zo populair. Daar zijn niet zoveel eindexamenkandidaten in. Bij zoon op school waren er maar 2 kandidaten voor Grieks, óók een soort van sneu. En ze mochten niet eens in de aula zitten, flauw he Toch heeft de school 1400 lln
Tirza

Tirza G.
28-05-2009 om 23:05
Engels
vandaag. Het viel mee. Het tegenvallen kwam pas bij het nakijken. Het wordt waarschijnlijk niet de gehoopte 8.
Tirza

Tirza G.
01-06-2009 om 23:06
Wiskunde
Morgen het zwaard van Damocles. Wiskunde. In de 5e is ze hier op gestruikeld, ze heeft dapper bijles gevolgd maar het blijft haar grootste angst. Ze staat er een dikke 7 voor, kan écht wel een stootje hebben maar het is toch een wonderlijk iets: faalangst. Ze kán het gewoon. Maar dat weet ze zelf niet. Zucht.
Woensdag nog Frans en dan is ze klaaaaaaaaar.
Tirza