Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

tonny

tonny

31-03-2009 om 22:03

Het eindexamendraadje 2009

Hoe is het met jullie examenkandidaten? Gaat alles wat naar wens of is het stressen geblazen?

Hier een eindexamenkandidate VWO 6. De laatste tentamens beginnen morgen. En er staan nog negen schooldagen (geloof ik?) op de agenda voordat het centraal examen aanbreekt.

Tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

13-05-2009 om 12:05

Brianna

Wow, gemiddeld een 8, dat is geweldig zeg! Zo fraai en weldadig staat het er hier niet voor.

Tonny

joer

joer

13-05-2009 om 15:05

Ook hier..

Sinds vandaag alleen nog naar school als je het wilt en nodig hebt voor bepaalde vakken.

Zoon gaat deze week nog wel naar de lessen natuurkunde, economie en wiskunde.

Verder vooral leren tijdens de huiswerkbegeleiding waar hij normaal 2 keer per week naar toe gaat. Maar deze en komende week 4 keer per week.

Zoonlief doet er nog steeds erg makkelijk over, terwijl mijn vertrouwen in een goed resultaat nog steeds niet 100% is.

Wanneer krijgen ze de uitslag op het VMBO TL of ze geslaagd zijn of niet? Of is dit per school zelf in te plannen?

Groeten JOER.

Tirza G.

Tirza G.

13-05-2009 om 19:05

Uitslag

Hier word je op donderdag 18 juni tussen 13 en 14 uur gebeld. Iedereen, de geslaagden én gezakten.

Tirza

Brianna F

Brianna F

14-05-2009 om 08:05

Tonny

Ja he? Ik vind het een hoop gestress minder op zo'n manier.

Rembrand

Rembrand

15-05-2009 om 19:05

Nee.

Hij is eerder meer relaxed dan anders. Ik denk omdat de echte schooldagen voorbij zijn. Ik heb hem in tijden niet zo melig gezien als vandaag !!
M.

Zij niet ,ik wel

dochter maakt zich niet druk,komt wel goed ,ik slaag gewoon..................
ik maak me wel druk,ze moet in elk geval minimaal zevens halen voor alle vakken om op voldoendes uit te komen en te slagen.................

Tirza G.

Tirza G.

15-05-2009 om 23:05

Best wel

Langzaam maar zeker toch echt wel

Tirza

sress-ma

sress-ma

16-05-2009 om 09:05

Rustig

Hier is zoonlief ook erg rustig. Voor wiskunde had hij voor het laatste proefexamen (examen uit 2005) een 7.7 en dat terwijl hij nu een 5 staat.
Ik help hem met geschiedenis, maar wat een drama is dat zeg. Hij heeft de examenbundel en zijn memoboekjes, maar als je vervolgens de vragen ziet die hij voor zijn proefexamen kreeg dan weet ik echt niet waar hij die kennis vandaan had moeten halen. Als hij de rest van de examens dan maar goed maakt kan hij gelukkig wel wat lijden.
Hij staat een zeer miniem 6je voor geschiedenis, maar dat zal dus wel een eindje zakken.
Hij is er zelf erg rustig onder. Ik heb ook niet het idee dat hij ontzettend hard aan het leren is.

Ik heb de 18e wel een vrije dag genomen. Op zo'n belangrijk moment moet er iemand thuis zijn vind ik.

joer

joer

16-05-2009 om 13:05

Zucht...

Ook ik maak me behoorlijk nerveus, terwijl zoon zegt dat het allemaal wel goed komt.

Vroeg net of ik zijn geschiedenis en economie nog even moest overhoren. Dat was dus echt niet nodig volgens hem.

Hij gaat nu naar zijn vriend want vanochtend heeft hij zeker twee proefexamens gedaan en nog even de formules van natuurkunde doorgekeken.

Het liefst zou ik zien: zitten, concentreren en toch zeker enkele uren stevig doorblokken.

Maar ja....

Groeten JOER.

Juanna

Juanna

16-05-2009 om 13:05

Hier is dochter nog niet zenuwachtig

zegt ze in ieder geval. Voor haar zijn nederlands en engels de grootste struikelblokken en dat kun je niet leren, alleen oefenen. We hopen er maar het beste van.

joer

joer

16-05-2009 om 14:05

18 juni

Jullie geven aan dat 18 juni de uitslagdag is. Ik vroeg zoon om het even na te vragen op school. Hij zei dat er nog een brief komt van school hierover.

Zoon heeft 28 mei zijn laatste examen. Dan nog wachten tot 18 juni dat is best wel lang!

Brrr... Nagelbijten...

tonny

tonny

18-05-2009 om 08:05

Oh man

rot dat ik geslapen heb vannacht! En ik voel dat zo als oneerlijk: van de examenperiodes van mijn zonen kan ik me weinig meer herinneren, wel van oudste dochter die alle zeilen moest bijzetten om te slagen.

Zou het komen omdat deze dochter die nu examen doet de jongste is? Of dat ze het enige kind in huis is?

Ze heeft vandaag Nederlands en M&O.

Nou, groeten allemaal van een ontaarde moeder :)
Sterkte met de examenstress.

tonny

Brianna F

Brianna F

18-05-2009 om 14:05

Nederlands

Dochter heeft het examen volledig verknalt. (Haar woorden) Ze heeft de antwoorden eens op internet bekeken en nu blijkt ook nog dat ze de 3 vragen die ze later na nog heeft veranderd in eerste instantie wel goed waren. Ze doet het ook anders nooit, antwoorden nog veranderen. Laten we het toch maar op examenstress gooien.
Nu kan ze wel wat hebben, ze staat een 9, maar zonde vindt ze het wel.

abc

abc

18-05-2009 om 20:05

Hij vond het erg moeilijk...was zelfs wat gefrustreerd erdoor. Hij wilde zo graag een 6 gemiddeld staan. Dat gaf wat meer rust. Engels en wiskunde B zijn de andere moeilijke vakken. Nu maar hopen dat het morgen goed gaat.
Duimen maar..........Succes allemaal.

Rembrand

Rembrand

18-05-2009 om 22:05

Morgen pas.

Hij heeft morgen Nederlands.
Hij is nu net naar bed gegaan en heeft volgens mij totaal geen stress. Ik ook niet echt trouwens.
M.

Tirza G.

Tirza G.

18-05-2009 om 22:05

De eerste dag zit er op, Nederlands. Het was zwaar - de tekst (en samenvatting), erg veel open vragen (was ook de grootste klacht bij LAKS). Ze was er wel tevreden over en bij het nakijken via een of andere website was ze nog steeds tevreden. Morgen bio.
Woensdag wordt haar zwaarste dag, natuurkunde. Daar ziet ze erg tegenop.

Tirza

Rembrand

Rembrand

19-05-2009 om 08:05

Ik ga nu duimen!

Over een paar minuten begint zijn eerste examen.
M.

tonny

tonny

19-05-2009 om 13:05

Nederlands was moeilijk

vooral de samen te vatten tekst, vond mijn dochter. Inderdaad waren er veel meer open vragen, maar sommige waren niet zo 'open' als ze er uit zagen, eigenlijk ook meerkeuze (maar minder snel na te kijken door de corrector).
Zouden er trouwens ook docenten geklaagd hebben nu er meer nakijkwerk is? ABCD-nakijken gaat snel!

Over M&O van gistermiddag heb ik niet veel gehoord. Dochter kan altijd een van de beide keuzevakken laten vallen als dat nodig is voor de uiteindelijke resultaten, dat voelt wel relaxed.

Nu begint biologie. Ze heeft daar niet zoveel vertrouwen in, de laatste proefexamens gingen matig. We zullen zien.

Over relaxed gesproken - vanochtend is er niet veel meer geleerd, toen ik de koffiepauze aankondigde (ik was vanochtend vrij) stond mevrouw te wii-fitten.

Tonny

Rembrand

Rembrand

19-05-2009 om 14:05

Hij vond het wel makkelijk.

Zoonlief vond het niet echt moeilijk. Hij baalde van het feit dat ze geen zakelijke brief moesten schrijven ( veel op zitten oefenen ), maar een tekst voor een website moesten maken. Met de onderwerpen had hij ook niet veel ( opvangtehuis voor bejaarde paarden :-(
Morgen heeft hij geschiedenis en wiskunde. Geschiedenis lijkt hem wel pittig, maar hij staat er nu een zeven voor. Voor wiskunde een acht.
M.

Tonny;-)

tuurlijk gaat je dochter wii fitten,ze moet een goed conditie hebben voor haar examen ;-)

Vét makkelijk;-)

vét makkelijk;-) roept dochter hier al 2 dagen.
morgen wiskunde,dat is haar zwakke plek.

Tirza G.

Tirza G.

19-05-2009 om 22:05

Viel mee, moet voldoende kunnen zijn Morgen natuurkunde, dat wordt het zwaarste vak.

Tirza

Rembrand

Rembrand

20-05-2009 om 08:05

Geschiedenis en wiskunde vandaag.

Geschiedenis leek hem wel pittig. ( gezien de stof die hij moest leren ).
Verder maakt hij zich echt niet druk.
M.

Brianna F

Brianna F

20-05-2009 om 10:05

Geschiedenis

hoopt ze beter te doen dan Nederlands afgelopen maandag. Ze had er alle vertrouwen in want het was wel iets waar ze goed voor geleerd had.

Rembrand

Rembrand

20-05-2009 om 12:05

Geschiedenis.

Hij vond het makkelijk en was na een uur al klaar.
Ook geen antwoorden opgeschreven. Hij klinkt zo zeker......
Kon ik dat ook maar zijn.......
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.