Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

tonny

tonny

31-03-2009 om 22:03

Het eindexamendraadje 2009

Hoe is het met jullie examenkandidaten? Gaat alles wat naar wens of is het stressen geblazen?

Hier een eindexamenkandidate VWO 6. De laatste tentamens beginnen morgen. En er staan nog negen schooldagen (geloof ik?) op de agenda voordat het centraal examen aanbreekt.

Tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

27-04-2009 om 12:04

Inbraakje rembrand

Fijn zeg dat je oudste er goed voorstaat, ik hoop erg met je mee dat ie gaat slagen, lijkt me wel een enorme opluchting inmiddels. Viert vast ook een stuk lekkerder vakantie strakjes .

Rembrand

Rembrand

27-04-2009 om 14:04

Asa.

Dank je meis !
Het klinkt alsof ik geen vertrouwen in hem heb, maar ik geloof het pas als het verlossende telefoontje na de examens binnen komt en ik de vlag uit kan hangen ;-)
Maar dan gaan we ook echt uit ons dak hoor !
Ik weet zeker dat we dan lekker vakantie kunnen vieren. Het is waarschijnlijk de laatste keer dat we met het gehele gezin zullen gaan, want hij wil volgend jaar denk ik niet meer mee.
Liefs M.

Asa Torell

Asa Torell

27-04-2009 om 19:04

O zo las ik het helemaal niet

Als geen vertrouwen hebben. Maar ja, hoe meer je het wilt hoe liever je een slag om de arm houdt voor jezelf, lijkt me logisch. En vervolgens hopen dat zijn vervolgopleiding beter gaat bevallen dan de huidige school!

Tirza G.

Tirza G.

28-04-2009 om 12:04

Inmiddels

Is dochterlief op toelatingsgesprek geweest op de uni van haar keuze. Ze moest aantonen dat ze een aanwinst was voor de uni en ík mocht niet eens mee naar binnen. Nou ja, tsssss, wie is er dán bij dat gesprek om al haar kwaliteiten naar voren te brengen??
Aan het eind werd gezegd dat er een positieve aanbeveling gedaan zou worden naar de toelatingscommissie. En dat ze schriftelijk bericht zou krijgen of ze daadwerkelijk was toegelaten. We duimen dus weer verder.Iedereen in de omgeving heeft zoiets van: positieve aanbeveling: hoppekee, je zit geramd, maar ze gaat pas echt juichen als de brief binnen is

Tirza

tonny

tonny

28-04-2009 om 22:04

Examencursus

Hier is zojuist een enthousiaste deelnemer aan een examencursus binnengewaaid. Drie dagen natuurkunde.De hele dag sommetjes maken, en dat in je vakantie! Zelfs op koninginnedag...

Maar goed, ze vindt het leuk, er zijn al kwesties opgeklaard die tot nu toe duister waren, dus waarom niet. Volgend jaar weer gewoon koninginnedag

Tonny

tonny

tonny

03-05-2009 om 13:05

Ontspannen!

Tja, maar je moet toch wel ontspannen aan de examens kunnen beginnen, niewaar! Lang leve Wii.

Hier verbaas ik me erover dat dochter met MP3-speler in haar oren (nou ja, de oordopjes natuurlijk) sommen zit te maken. 'Jamaar ik ben alleen maar aan het oefenen...!' Het zit er ijverig uit, maar of het effectief werken is zo, kweeniet. Maar volgens haar zaten zelfs de mensen op de (overigens zeer aanbevelenswaardige) examencursus vorige week met muziek in de oren te rekenen.

Tonny

Tirza G.

Tirza G.

03-05-2009 om 16:05

Volgende stap

Zo. De volgende stap is gezet. Ze is toegelaten op de uni van haar keuze (hoerahoera) en ik mocht vanmiddag meteen al even 200 euro betalen om haar application te confirmeren. Wat ben ik toch een bevoorrecht mens. Wel raar, om dat al te doen voor ze sowieso examen heeft gedaan. Tirzadochter was nuchter: uitschrijven is eenvoudiger dan inschrijven. Tuurlijk schat.

Tirza

Tirza

de komende tijd kan je de portemonnee wel openhouden,studeren is duur;-)

Wij hebben vier kinderen en dit jaar gaan ze allevier een nieuwe opleiding volgen: dochter 1 gaat hbo studie doen in Amsterdam(blijft thuis wonen ,leve de ov jaarkaart).
Zoon gaat studeren in Leeuwarden (gaat op kamers)Dochter 2 gaat naar het MBO (Mits ze slaagt)krijgt nog geen ov jaarkaart en moet met de trein.
en dochter 3 gaat naar de Havo.
Dus ; KASSA!!!
ach ja, je moet er wat voor over hebben nietwaar?

Tirza G.

Tirza G.

03-05-2009 om 23:05

Dat zeggen ze ja

dat je er wat voor over moet hebben, maar jaaaaaaa dat wil niet zeggen dat je er ook blij van moet worden, toch?

Tirza

Klopt

echt blij word ik niet van al die rekeningen;-)

Rembrand

Rembrand

04-05-2009 om 12:05

Verbazing hier.

Wij zaten ( twee zonen en ik ) te ontbijten vanmorgen en even later kwam oudste zoon naar beneden. Hij was verontwaardigt dat we hem niet geroepen hadden voor het ontbijt. ( doe ik nooit in de vakantie en hij slaapt altijd lang uit ). Hij had namelijk de wekker op half negen gezet en was in bed aan het leren geslagen.....
De wonderen zijn de wereld nog niet uit dus. Hij is nu aan het computeren, en gaat vanmiddag een proefexamen maken. Hij heeft ook een schema gemaakt van wat en wanneer hij gaat leren. Aan het einde van de week gaat hij met school naar Eurodisney dus dat vond hij toch wel handig om het via een schema te doen.
M.

neteret mut

neteret mut

04-05-2009 om 18:05

Tirza

is dat die uni in Middelburg ( of vergelijkbaar) waarvan laatst een docu te zien was op TV ( in het kader van scholen/scholing in NL )?. Zwaar en boeiend , een uitdaging en vermoeiend enz.

Tirza G.

Tirza G.

04-05-2009 om 18:05

Neteret mut

Ze gaat inderdaad een University College bezoeken. Er zijn er nu 4 in NL: Utrecht, Maastricht, Middelburg en Amsterdam. Er is inderdaad laatst een documentaire over geweest. Ik laat even in het midden naar wélke ze toe gaat.

Tirza

Marion

Marion

04-05-2009 om 19:05

Hier ook!

mijn dochter doet ook eindexamen VWO. Donderdag wordt ze 18 en krijgt ze haar eerste rijles. Ze is druk bezig, heeft altijd hard gewerkt, dus we verwachten dat het wel zal lukken en dan op naar Amsterdam!!! Ze hoopt dat ze wordt ingeloot voor geneeskunde en anders gaat ze psychobiologie doen, we zijn zeer benieuwd wat het gaat worden

tonny

tonny

04-05-2009 om 21:05

Succes allemaal!

Het begint nu op te schieten.

Dochter hier wordt over drie weken achttien. Rijles komt later nog wel. Eerst dat diploma en dan kijken wat het wordt, qua studie.

Ze wil ook loten voor geneeskunde en het is erg spannend in welke klasse ze terecht zal komen, hoeveel kans ze maakt.

Inmiddels heeft ze besloten HBOV te gaan doen als het dit jaar niet lukt - en dan volgend jaar aan beide lotingen meedoen, de gebruikelijke en decentraal. En lukt het dan nog niet, dan ziet ze wel weer.

Tonny

neteret mut

neteret mut

05-05-2009 om 00:05

Tirza

het is ook niet van belang welke ze gaat doen, het idee is hetzelfde denk ik. Overigens heeft onze oudste zoon het er ook over gehad dat het hem een heel plezierig concept leek. Uiteindelijk heeft hij het niet eens geprobeerd ( heeft geen tijf genomen om zich in te schrijven en aanbevelingsbrieven te laten schrijven enz), ik denk dan ook dat het voor hem geen goede optie geweest zou zijn ( hij zou ws niet eens aangenomen zijnop met die houding). Financieel gezien is het zo voor ons en hem ook veel beter, thuiswonend en omdat we in B wonen ook volgens de belgischse regels is dat stukker goedkoper dan in NL. Kinderbijslag blijft, ziektekosten gewoon bij de ouders in, studietoelage is gift en meteen collegegeld vermindering ( college en examengeld is dit jaar 80 euro ipv 500 terwijl NL nog veel hoger is).

stress-ma

stress-ma

05-05-2009 om 12:05

Gezakt!

.......Vanochtend kwam zoonlief thuis uit school. Hij is gezakt en moet een herexamen voor Duits doen. Eén vijf te veel!
aarrggghhhh: nare droom!!!!
Tja waar je mee bezig bent in je dromen.... Hij heeft geeneens duits in zijn profiel!!

Maar goed, hij wel redelijk bezig met studeren. Bijna elke dag in deze vakantie een uurtje of drie/vier.
Hij heeft ook een schema, en ligt toch een beetje achter omdat hij na Koninginnedag de draad maar moeilijk kon oppakken. Maar vandaag weer goed bezig, met uiteraard de muziek aan en MSN in de achtergrond.....pfff, ik moet me er niet druk over maken. Het is zijn examen niet het mijne...

Tirza G.

Tirza G.

05-05-2009 om 15:05

Jemig

Stress-ma ik schrok al Mijn examenkandidaat zit een weekje in een huisje met haar vriendje, ik dacht al dat ik wat gemist had )))

Tirza

Rembrand

Rembrand

05-05-2009 om 15:05

Hier ook geschrokken!

Ik dacht hetzelfde als Tirza )
M.

stress-ma

stress-ma

05-05-2009 om 17:05

Grinnik

Sorry dames! Maar stiekem zit ik ook wel een beetje te lachen, want ik wilde jullie eigenlijk een beetje laten "meegenieten" van mijn nachtmerrie, maar dat dat zó goed zou lukken!!
Nogmaals sorry hoor, het was echt niet de bedoeling om jullie de stuipen op het lijf te jagen.

tonny

tonny

12-05-2009 om 22:05

Nog een paar dagen

en dan is het 18 mei, start landelijke examens (al las ik net elders dat er ook studierichtingen zijn waar ze eerder begonnen, deze week al!)

Dochter probeert elke dag vroeg naar bed te gaan, maar vandaag zijn we -nadat ik van een vergadering terugkwam- met House op de bank blijven hangen en beetje door dat stompzinnige songfestival heengezapt. En lekker chips gegeten.

'Mam, je hebt een slechte invloed op me!'

Tonny

Rembrand

Rembrand

13-05-2009 om 08:05

Zijn ze bij jullie vrij deze week?

Mijn zoon was boos, want hij zou volgens hem ( en zijn klasgenoten ) de week die vooraf gaat aan de examens vrij moeten zijn. Hij moet deze week nog ongeveer 2 uur per dag naar school, waar ze voornamelijk proefexamens maken en andere voorbereiding op het examen krijgen.
M.

Brianna F

Brianna F

13-05-2009 om 10:05

Facultatief les

Vanaf 7 mei heeft mijn dochter facultatief les (VWO), dat betekent dat je wel mag komen, maar het hoeft niet. Dat hoef je dus geen 2 keer te zeggen, dochter is vanaf 7 mei thuis. werkt elke ochtend, leert elke middag.
Met gemiddeld een 8 staat ze er dusdanig goed voor dat het wel heel gek moet lopen wil ze niet slagen.

Tirza G.

Tirza G.

13-05-2009 om 11:05

Hier ook

Facultatief les. En dus geen les Ze leert zachtjes en voorzichtig Niet te vaak, niet te veel.

Tirza

tonny

tonny

13-05-2009 om 12:05

Facultatieve lessen

je hoeft dus niet meer te komen, alleen nog wat biologie, dat is een soort 'verplicht'; de docente voor dit vak is langdurig ziek en nu is een VUT-ter heringetreden om zich met de eindexamenkandidaten bezig te houden; een vriendelijk en nauwgezet persoon, begreep ik.

Tonny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.