Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

franmi
06-10-2014 om 15:10
herfstvakantie
De herfstvakantie komt er weer aan. Iemand nog ideeën voor uitjes of misschien zelfs een paar daagjes. We zijn een gezin met allemaal pubers (2 jongens 16 jaar, jongen van 15 jaar en een meisje van 12 jaar).
Graag reacties

bibi63
06-10-2014 om 21:10
Ze zijn op een leeftijd dat ze zichzelf prima kunnen vermaken, al dan wel of niet met vrienden. Ze entertainen hoeft natuurlijk niet meer. Neemt niet weg dat als je het zelf leuk vindt om iets met het gezin te doen, dat wellicht ook heel leuk is. Als de kinderen dat ook leuk vinden, is dat prima.
En ja wat? Laat ze zelf bedenken wat ze evt. leuk vinden. Dan kan jij dat beoordelen of dat haalbaar enz is.
Bibi

Tango
06-10-2014 om 22:10
Zelf
Ik zou het inderdaad vooral aan hen zelf vragen. Hier vallen gezamenlijke activiteiten die wij voorstellen meestal niet goed bij puberdochter van 13. Alleen pretparken en shoppen worden gewaardeerd en daar doen ze zoon van 10 weer geen plezier mee.
Shoppen doe ik dan wel alleen met dochter, pretpark zit er niet in en verder heeft ze al allerlei plannen met vriendinnen. Prima, vind ik.
Met zoon van 10 ga ik bij een training kijken van zijn favoriete voetbalclub. Wil hij al heel lang. Maar ja, ik weet niet of jouw kinderen van voetbal houden natuurlijk.

Azorac
06-10-2014 om 23:10
Klimpark of iets anders actiefs
Een klimpark vinden die van ons (12 en 14) het einde. Er zijn er verschillende verspreid over Nederland.
Geocaching vinden onze kinderen ook super en dat kost niks.
Iets anders actiefs valt ook altijd in goede aarde. Surfles, snowboardles.
Naar de film vinden ze leuk.
Als het weinig geld mag kosten, kun je er een uitdaging van maken voor hen: neem je vader en moeder een hele dag mee op activiteiten die jullie leuk vinden voor een budgettarief van €5 pp. Kinderen van vrienden kwamen zo op een liftwedstrijd van meisjes (incl moeder) tegen de jongens (incl vader). Om praktische redenen is dat uiteindelijk niet doorgegaan, dus ik weet niet hoe zoiets in de praktijk uitpakt (wat als je ergens uren staat te wachten bijv).

Kaaskopje
08-10-2014 om 11:10
Vragen waar ze heen willen en geld geven:-)
Niet om je ervan af te maken, maar dat vinden ze leuk.
Je dochter kan mee natuurlijk, maar je kunt ook vragen of zij het leuk vindt om een dagje met jou te winkelen in een grote stad in de buurt.

Sawo
08-10-2014 om 13:10
Waterworld
We gingen vaak of zwemmen of naar water world in Zoetermeer, waterskiën met lijn of klimmen of naar leuk zwembad. Laat ze ingedraaid vooral zelf kiezen. Als je lid bent van de postcodeloterij kan je in je agenda kijken daar zitten veel kortingsbonnen in.

Molleke
09-10-2014 om 13:10
Centerparcs
Misschien een (mid)week of weekend last minute Centerparcs? Heb je i.i.g een mooi zwembad er bij. Ik zou idd. ook met de pubers om tafel gaan en inventariseren wat de wensen zijn. Alvast veel plezier!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.