Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

janneke
03-06-2010 om 09:06
Help mijn dochter zit dik in de puberteit...
hallo
Moet even mijn verhaal kwijt.
Sinds 1 jaar heeft mijn dochter( bijna 17) verkering. Niet zomaar verkering, nee elke minuut dat ze "over'heeft , is ze samen met vriend. "Is"ze samen met vriend, dat kan hier thuis zijn of bij heb of ze gaat weg, dat zitten ze de hele avond,ochtend op haar kamer. Nou niet altijd hoor, soms kijken ze beneden tv. Maar zitten veel boven.
Mijn dochter hield altijd erg van uitslapen , dat gebeurt nu niet meer, vriend werkt sávonds, begint om 14.00. Komt dan sochtends om 9.00 bij ons , maakt dochterlief wakker.. enz..
is vriend om 22.30 vrij, komt hij hier nog aan. Ik vind tot 23.00 laat zat, dan ga ik al over mijn grens, maar heet wordt soms wel 23.30.heb dit al maal gezegd dat ik 23.00 laat zat vind, maar dan krijg ik van mijn dochter: het is vakantie( heeft net examen achter de rug) . Kan wel zijn, zeg ik dan , maar wij moeten er wel vroeg uit....
Ik moet hier heel erg aan wennen, en denk ook is dat nu normaal???
Dochter was altijd al "eenling" heeft wel 1 vriendin, maar daar gaat ze laatste tijd ook niet veel meer mee om...Dochter had ook nooit veel mensen om haar heen nodig, was tevreden met alleen zijn, kon zich prima vermaken.

Maylise
07-06-2010 om 16:06
Kaaskopje
In het meest ideale scenario zou ik het inderdaad heel mooi vinden als ze zouden wachten voor het huwelijk. In de praktijk is dat natuurlijk een persoonlijke beslissing die ze zelf moeten maken. Mijn oudste dochter haar vriend is wel eens blijven logeren maar zij wonen dan ook in het buitenland en om hem te ontmoeten moest ie toch ergens slapen. Hij slaapt dan echter niet bij mijn dochter op de kamer. Volgend jaar willen ze trouwen en dan mag het wel.
Als ik alleen zou zijn of met een andere man samen zou ik daar soepeler in zijn. Ik vind het eigenlijk onzin dat mijn oudste dochter en haar vriend niet op dezelfde kamer mogen slapen hier. Ze zijn oud en wijs genoeg om dat zelf te bepalen wat ze willen. Maar goed voor mijn man is dit heel belangrijk vanuit zijn denkwijze dus in deze laat ik hem bepalen.
Vroeger toen ik jong was mocht het in mijn omgeving trouwens ook niet. Geen van mijn vriendinnen mochten vriendjes mee naar huis nemen. Dus dan word je vanzelf creatief We hadden wel een bos in de buurt
Maylise

Kaaskopje
07-06-2010 om 20:06
Vermoedde ik al
Ik dacht al dat het vooral je man is die hier redelijk streng in is. Daar doe je verder weinig aan. Het brengt inderdaad met zich mee dat kinderen creatief gaan doen en ik weet niet of ik dat nou zo geweldig vind.
Ik was vroeger naar mijn ouders toe ook op gezette tijden stiekem. Dat wil ik nu ik zelf de ouder ben niet. Ik heb liever een eerlijke relatie met mijn kinderen dan dat ik het overal mee eens ben.

janneke
13-06-2010 om 19:06
Heb nu toch paar regels ingesteld
Heb nu toch paar regels ingesteld, in weekend vanaf 10.00 sóchtends vriendje welkom.
Na 22.00 vriendje boven naar beneden, er slapen hier nog meer mensen, en is te rumoerig in trappenhuis als hij weggaat. Dit werd me niet in dank genomen, maar dan hebben ze pech. In ons huis gelden onze regels, als antwoord kreeg ik ook nog: , ik ga toch over jaar op kamers.Ze moeten het er maar mee doen.