Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Rayenmarga
23-10-2014 om 20:10
Heeft onze 13 jarige zoon een eetstoornis? Wie herkent dit?
Beste leden,
Wij als ouders zijn eigenlijk ten einde raad.
Onze oudste zoon van bijna 13 eet dus niet.
Hij leeft op een paar aardappelen en wat groente en vlees s'avonds en voor de rest gaat er niks in.
Ik maak altijd ontbijt en z'n broertje eet ook gewoon normaal.
Als ik dan even de kamer verlaat gooit ie z'n brood achter kasten onder banken enz om het maar kwijt te raken.
Het brood wat ik smeer voor naar school samen met pakjes of flesjes drinken wiebert hij al of voordat ie naar school gaat of loost ie op school.
Dit zegt ie ook gewoon want het doet hem echt niks lijkt wel.
Ik heb hem vandaag gewogen hij is 1.55 lang en weegt 37,4 en wordt volgende week 13 jaar.
Wij hebben al met hem gepraat en een belonings systeem bedacht maar niks werkt want hij blijft niet eten en alles weggooien. En als hij al praat zegt ie dat ie niet eet omdat ie dan buikpijn krijgt en je kan hem niet aan z'n verstand brengen dat dat juist komt omdat ie niet eet.
Wie herkent deze situatie en heeft wellicht tips of adviezen voor ons. Wij zijn echt ten einde raad en onze andere zoon van 10 lijd hier ook onder.
Marga

Ulla
27-10-2014 om 21:10
Eens met Wikka en Meisje Klein
Hier ook een kind dat niet van brood houdt, tenzij het geroosterd is. Dwingen helpt inderdaad niet. Kind weet zelf ook heel goed dat brood niet overal wordt gegeten en dat je het dus best kan missen. Wel houden we jodium in de gaten. Zit niet alleen maar in brood.

Ad Hombre
27-10-2014 om 22:10
Volksstammen
Inderdaad, hele volksstammen eten geen brood en drinken geen melk, dus zo kun je best leven. Het is in alternatieve kringen erg in om gluten (en melk) overal de schuld van te geven, maar dat neemt niet weg dat je zon wel degelijk een allergie of intolerantie kan hebben. Ik zou met hem naar de dokter gaan om dat in ieder geval te laten onderzoeken, want iemand met coeliaki kan buikpijn krijgen van brood. Het is wel de vraag of je dan zo snel die link legt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.