Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Floyd, ook hier in huis discussie | Pagina 5 | CJG forum door Ouders.nl
Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Charlie

Charlie

01-06-2020 om 21:06

Floyd, ook hier in huis discussie

Nee zeg

Tegen de slavernij zijn is dat tegenwoordig 'links' en politiek geladen?

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 07:06

Charlie

"Het is zeker niet zo dat puber niet snapt wat racisme is.
Hij denkt alleen zelf dat het wel meevalt met het racisme.
Maarja, hij staat daar natuurlijk niet alleen in, massa's volwassenen zijn het met hem eens. "

Dat racisme hier meevalt ben ik wel met hem eens, maar als iemand Trump kan verkiezen boven wie-dan-ook heeft hij toch niet goed opgelet. Trump is gestoord en levensgevaarlijk.

Ad Hombre

Ad Hombre

AnneJ

"Tegen de slavernij zijn is dat tegenwoordig 'links' en politiek geladen?"

Het punt is denk ik meer dat een burgemeester boven de partijen moet staan en niet moet demonstreren. Ze stond daar. Weliswaar niet met een spandoek, maar dus wel met die button.

Dat geeft Wilders de kans om te zeggen:

"Een linkse activist verkleed als burgemeester"

Politiek supernaief dus en ook niet zoals een burgemeester zich hoort te gedragen. Wel types voor Femke, dus tijd om zich af te vragen of deze baan wel geschikt voor haar is.

Ad Hombre

Ad Hombre

types

types -> typisch

Hilde

Hilde

Dat geeft Wilders de kans om te zeggen

Wilders grijpt altijd de kans om iets te zeggen ten behoeve van de bezorgde burger. Toen de eerste maatregelen kwamen riep dat ze niet streng genoeg waren, dat het kabinet bewust kwetsbare medeburgers vermoordt. Toen de maatregelen versoepeld werden riep hij dat het hele land weer open moest, want de medeburgers voelde dat de economie achteruit ging. Hoe hebben ze die regels toch ooit kunnen invoeren. Nu worden er regels overtreden en dan is de burgemeester ineens weer een linkse activist. Hij roept zelfs dat Amsterdam "beter verdient". (Ik hoop overigens niet dat hij zichzelf daarmee bedoelt). Als je bij alles wat je moet incalculeren wat Wilders er wel niet van zal vinden, pffff
Neemt niet weg dat ik vind dat er best een manier zou zijn geweest om de demonstranten te vragen afstand te bewaren of naar huis te gaan. Dat is niet eens geprobeerd en dat neem ik de driehoek bijzonder kwalijk. Het was een rustige demonstratie en geen woedende plunderende massa, dus het was waarschijnlijk nog wel gelukt ook.

Pluk

Pluk

03-06-2020 om 08:06

Halsema

Ik vond Halsema altijd een van de beste politici van ons land. In de oppositie. Niet mijn partij, maart ik vond haar toegevoegde waarde enorm groot in het politieke veld. Zij had een duidelijke visie, kon die goed en rustig uitleggen.

Als burgmeester is zij teveel politicus. Ze laat zich teveel leiden door haar politieke kleur. Dat mag en kan absoluut niet als burgmeester. Je moet alle schijn vermijden dat je partijdig bent. Dus je kunt je nooit met speldje in een demonstratie begeven.

Dit staat allemaal nog los van het feit dat de demonstranten in overtreding waren. Dit gaat niet over wel of niet ingrijpen. Dit gaat om.legitimatie door Halsema van het gedrag van de demonstranten, door er glimlachend met speldje tussen te gaan lopen. Op dat moment wist ze precies dat het fout ging. Toch liep ze daar. En keurde het dus goed.

Daarmee is niet niet met de burgemeester van alle Amsterdammers. Niet van de artsen, verpleegkundigen, ouderen, ondernemers, etc. En dat is het probleem. En dat heeft ze helemaal zelf gedaan.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 08:06

Pluk

Zo is het Pluk.

Gespleten

Buitengewoon laf om zo je bestuurder af te fikken. Daarmee werd ook de toon gezet om het publiek dat nog eens dunnetjes over te laten doen.

Nee, hier geen enkel begrip. Shit happens, het was zoals ze transparant genoeg aangaf, niemand had het verwacht, de opkomst bleek massaal, zij stond daarvoor, niet al die kapiteins achteraf.

Politiek is een slangenkuil. Nee, geen enkele ambitie.

ElenaH

ElenaH

03-06-2020 om 09:06

AnneJ

'Politiek is een slangenkuil. Nee, geen enkele ambitie.'

Jij niet. Maar mevrouw Halsema overduidelijk wel. Dan moet je ook niet zeuren als je commentaar krijgt. Eerst al die ingezonden brief toen haar zoon gearresteerd was. En nu dit. Zo laat ze zien dat ze niet geschikt is voor deze post.

Vlek op vlek Elena?

Als burgemeester heb je een voorbeeldfunctie. Kun je beter geen gezin hebben waarin leden ondoordacht en zelfs strafbaar helemaal fout doen. Zij deed ook daar niets fout en heeft ook daar transparant en tijdig openheid van zaken gegeven.

Echter om wat voor reden dan ook wordt het opportuun geacht om haar af te branden.

Ze handelt overwogen en transparant en ze mag opzouten?

Zo krijg je alleen nog bestuurders die zich wel als slangen weten te gedragen. Tja, je vraagt er zelf om.

Ad Hombre

Ad Hombre

Burgemeesteres

Ik vind dat de meeste burgemeesters het best goed voor elkaar krijgen om boven de partijen te blijven staan en zo een burgemeester voor alle inwoners te zijn en niet alleen voor hun partijgenoten. Dat lijkt voor Halsema toch te moeilijk te zijn en daardoor wekt ze weerstand op.

Dat gedoe met haar man en haar zoon is natuurlijk prive, maar was ook behoorlijk tenenkrommend.

De algemene lijn lijkt te zijn. Als je bij de (politieke) vrienden of familie van Halsema hoort mag je in Amsterdam meer dan de rest.

Dat is echt fataal voor een burgemeester.

Omdraaien Ad?

Dat is natuurlijk omdraaien van de eerste orde. Als het om een vrouwelijke burgemeester gaat als Femke Halsema dan heb je geen (politieke) vrienden, die laten je vallen als een baksteen als het uitkomt bij hun eigen politieke carriere.

De verdachtmakingen uit rechtse hoek zijn weer tenenkrommend.

ElenaH

ElenaH

Nee AnneJ

'Kun je beter geen gezin hebben waarin leden ondoordacht en zelfs strafbaar helemaal fout doen. '

Het wapen dat haar partner in huis had, was, hoe illegaal ook, niet het probleem. De ingezonden brief aan alle dagbladen die Halsema zélf stuurde, was zeer ongepast.

Ad Hombre

Ad Hombre

Anne

"Dat is natuurlijk omdraaien van de eerste orde. Als het om een vrouwelijke burgemeester gaat als Femke Halsema dan heb je geen (politieke) vrienden, die laten je vallen als een baksteen als het uitkomt bij hun eigen politieke carriere."

Zeker, aangeschoten wild hou je liever op afstand.
Success has many fathers but failure is an orphan.

Is dat bij vrouwen anders dan bij mannen? Lijkt me niet. Niemand verwijt Halsema dat ze een vrouw is, wel dat ze steeds weer negatief in het nieuws is.

"De verdachtmakingen uit rechtse hoek zijn weer tenenkrommend."

Verwijten zijn geen verdachtmakingen.

Pirata

Pirata

03-06-2020 om 10:06

Hoe kom je er op?

Hoe kom je er op dat ze wordt aangevallen omdat ze toevallig een vrouw is?

Deze Brief Elena?

https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/college/burgemeester/artikelen/brief-burgemeester-halsema/

Inderdaad, niets mis mee met deze brief. Ik heug me dat ze toen ook al afgebrand werd door deze en gene.

Jammer dat zo'n draad in dit soort discussie ontaard.

Het heeft hier thuis wel een goede voortgang gehad. Zoon is iets meer doordrenkt van zijn 'white privilege' en dochter iets meer betrokken bij de politiek heeft in navolging van vriendinnen een zwarte dinsdagavondprent op haar instagram geplaatst.

'Meisje Halsema'

https://www.nu.nl/achterklap/6020184/halsema-wordt-door-seksisme-belemmerd-in-haar-werk-als-burgemeester.html

"Tijdens de sinterklaasintocht van dit jaar zei Sinterklaas in de microfoon tegen Halsema: "Voor ons blijft u gewoon Femke hoor!" Na afloop zegt Halsema hem toch even gevraagd te hebben of hij dit ook gedaan zou hebben bij oud-burgemeesters van Amsterdam Job Cohen en Eberhard van der Laan. "Hij schrok zich een ongeluk want de goede man was zich van geen kwaad bewust", zegt Halsema."

Volgende discussie. Sexisme in de politiek. Bestaat het?

All over

Je krijgt er gewoon 'flashbacks' van, van die ouwe meuk.

Ad Hombre

Ad Hombre

AnneJ

Dank voor de reminder.

"Inderdaad, niets mis mee met deze brief. Ik heug me dat ze toen ook al afgebrand werd door deze en gene."

Het probleem met die brief is dat ze liegt. Ze heeft het over een 'nepwapen' terwijl het gaat over een een echte (zijn het onklaar gemaakte) revolver. Als je in zo'n brief die term gebruikt ben je bewust aan het liegen om de misstand te bagatelliseren.

Hoe noemde je dat ook al weer?

"Zo krijg je alleen nog bestuurders die zich wel als slangen weten te gedragen. "

Als een slang probeerde ze zich eruit te kronkelen.

https://www.ad.nl/binnenland/nepwapen-zoon-halsema-blijkt-echte-revolver-van-haar-echtgenoot-br-br~ad805986/

En nu dit gedraai weer. met haar 'belangrijke demonstratie' van haar Groenlinks vriendjes..

Ad Hombre

Ad Hombre

AnneJ

"Volgende discussie. Sexisme in de politiek. Bestaat het?"

Zeker, als je links bent en vrouw dan staat AnneJ *onvoorwaardelijk* achter je!

SOLIDARITEIT!

"Je krijgt er gewoon 'flashbacks' van, van die ouwe meuk."

Je begon zelf te graven. Nou niet klagen dat het stinkt.

Selectief Ad

In je artikel in het AD:

"Het vuurwapen lag in een kastje in de woonkamer van de ambtswoning. Halsema wist daar niets van. "

"Volgens Oey, die documentairemaker en filmproducent is, is het een echte, onklaar gemaakte revolver die in Duitsland is aangeschaft. ,,Ik ken het wapen al twintig jaar. We hebben het in 1999 gefotografeerd voor het logo van onze toenmalige productiemaatschappij.’’ Sindsdien is de revolver eigendom van een goede vriend, die ook in de stad woont. Daar heeft Oey het wapen een paar weken voor de aanhouding van zijn zoon opgepikt voor een filmshoot.

Het vuurwapen lag in een kastje in de woonkamer van de ambtswoning. Halsema wist daar niets van. ,,In een la waar ik ook wel eens de telefoons van de kinderen verstop wanneer ze straf hebben.’’ Blijkbaar een bekende plek voor de puberzoon want hij ging met de revolver op stap."

Pirata

Pirata

Ik word een beetje moe van dat tot in den treure verdedigen van een grove fout van de "driehoek" waar van alles bij wordt gesleept. Niks seksisme. Gewoon een burgemeester die er zelf gekleurd op staat. Ze straalt totaal de verkeerde boodschap uit. Absoluut niet neutraal.

Overdrijven is ook een kunst Ad

Zolang je geen strafbare zaken pleegt en je werk doet ga ik je niet afbranden. Van welke politieke partij dan ook. De bal en niet de 'man'.

Pluk

Pluk

Vrouw

Er zijn heel veel vrouwelijke burgermeesters tegenwoordig. Nergens een issue. Hier ook niet. Als Jesse klaver daar als burgemeester had gestaan was precies hetzelfde gebeurd. Overigens had hij ook flinke kritiek, dus die komt zeker niet alleen van rechts. Ik heb eigenlijk nooit helemaal niemand gehoord die positief reageerde.

Die brief over haar zoon was destijds inderdaad ongepast en onverstandig. Maar vanuit de emotie van een moeder kon ik me daar nog wel iets bij voorstellen.

Met haar actie nu en vooral ook haar reactie probeert ze opnieuw de aandacht van zichzelf af te wenden. Geen verantwoordelijkheid te nemen. En dat is juist wat je als burgmeester wel moet doen.

Ik ben als vrouw dan wel weer blij als ze moet aftreden om haar eigen fouten en niet om die van man en zoon.

Pluk

Pluk

Nooit

=nog

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.