Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Trapper

Trapper

06-01-2011 om 19:01

Fiets beschadigd

De fiets van mijn kind is beschadigd, doordat 2 klasgenoten er een groot blok ijs opgooiden, tijdens een uit de hand gelopen spelletje ijsballen gooien. Ze dachten lollig te zijn. De fiets kon gelukkig weer gerepareerd worden bij de fietsenmaker.
Dekt de WA-verzekering van de klasgenoten dit, of wordt dit dan gezien als opzettelijke beschadiging?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chris10

Chris10

06-01-2011 om 21:01

Lastig

Dat is een lastige. Opzet is natuurlijk niet verzekerd maar ik denk dat het voornamelijk om de leeftijd van de kinderen gaat in deze. Onder een bepaalde leeftijd kun je volgens mij niet wettelijk van opzet spreken bij kinderen. Dus zou het wel verzekerd kunnen zijn. Gewoon proberen en de ouders aansprakelijk stellen? En als het afgewezen wordt dan heb je dus blijkbaar nergens recht op?

Trapper

Trapper

06-01-2011 om 21:01

Ze zijn 13.
En mijn zoon vindt het niet leuk als ik de ouders ervoor aansprakelijk stel, hij is bang dat er dan over gezeurd wordt op school.
De kosten bleken gelukkig niet vreselijk hoog, dus ik weet niet zo goed wat ik zal doen nu.

abc

abc

07-01-2011 om 09:01

Ooit gehad

ik ben ooit zo gebeld door de school. Mijn zoon zou de de fiets van een meisje ondeweg kapot gemaakt hebben;
Volgens het verhaal van zoon (en anderen die erbij waren) was het gewoon schuld van allebei, volgens het meisje alleen van onze zoon. Ik heb moeder toen gebeld maar deze geloofde alleen haar dochter. Die was "heilig"" , deed nooit iets fout en was altijd eerlijk.(hoezo ..mij zoon niet dan??) Op zich heb ik daar al moeite mee....het verhaal heeft altijd twee kanten!
Afijn...om van het gezeur af te zijn heb ik betaald(verzekering) maar ik vond het erg kinderachtig van die moeder.Niemand wist hoe het verhaal precies gegaan was en er was in ieder geval geen opzet in het spel.

In jouw verhaal heeft jouw kind ook mee gedaan met ijs gooien...alleen pakt het dan nu verkeerd uit bij zijn fiets. Ik zou zeggen...dat is pech. Maar dat is mijn insteek!

Trapper

Trapper

07-01-2011 om 11:01

Verhaal

Tja, een van de andere jongens heeft wel zijn excuses aangeboden aan zoon, maar je weet inderdaad maar een kant van het verhaal. Ik heb wel zitten vissen bij zoon in hoeverre hij zelf meegedaan heeft, maar het is altijd moeilijk om precies de waarheid voor de dag te krijgen denk ik. Kinderen denken ook niet altijd na bij wat ze doen, maar een WA verzekering is dan ook voor onopzettelijk toegebrachte schade.
Ik vind niet dat mijn zoon een heilige is, maar een kapotte fiets gebeurt niet zomaar,( hij had een verbogen stuurpin omdat er een groot blok ijs opgegooid was en hij toen omviel)
Ik zal vanavond even naar de ouders bellen om te overleggen wat zij vinden.

Tihama

Tihama

07-01-2011 om 11:01

Ervaring

Zoon hier gooide een raam stuk tijdens een spelletje trefbal. Hij wilde een buurmeisje raken, maar zij trok snel de deur (met glas) dicht. De verzekering beschouwde het als gewoon kinderspel. Hij was toen trouwens 12. Ik weet niet of dat een grensleeftijd is.
Ik zou het toch vragen, nee heb je, ja kun je krijgen.

Tihama

koentje

koentje

07-01-2011 om 13:01

Ik zou trouwens

feit dat zoon het 'niet leuk vindt'dat er om verzekeringen gevraagd wordt hooguit honoreren als daar tegenover staat dat hij het dan maar zelf betaald...

Misverstand

..dat een verzekering onopzettelijke schade dekt is iets heel anders dan de juridische vraag hoe de aansprakelijkheid verdeeld is. Ook bij onopzettelijk toegebrachte schade kan worden geoordeeld dat degene bij wie de schade is opgetreden niet heeft voldaan aan zijn wettelijke plicht om te zorgen dat de schade zo klein mogelijk zou zijn of zelfs zou kunnen worden voorkomen!

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

08-01-2011 om 00:01

Ja izar (ot)

dat is dan weer een voordeel ;-)

Tihama

Tihama

08-01-2011 om 16:01

Cobi (ot)

Ha, gezellig. Ik verheug me al op jouw live weergave van dat gesprek

Tihama

Ja, ook dolletjes! (ook ot)

Eh, waar gaat dit over? Mogen wij ook meedoen?

Gr. Poezie.

Tihama

Tihama

09-01-2011 om 21:01

Natuurlijk poezie

Maar ik heb jou nog niet op de lijst zien staan?
OO-Meeting 5 februari: in OffTopic

Tihama

Ooh!

Ik dacht dat deze draad over een beschadigde fiets ging..... gaat 't in één keer over de oo-meeting

Gr. Poezie.

Trapper

Trapper

10-01-2011 om 12:01

Tja...

Kijk ik telkens of er nog iets bij mijn posting staat, gaat het alleen maar over de meeting. Best irritant.

Puck

Puck

10-01-2011 om 12:01

Trapper

Je ergernissen kun je kwijt in een ander draadje op dit forum ;-)

Flauw puck! en trapper

Het is natuurlijk niet de bedoeling om in een ander draadje te overleggen over de ool meeting. Zo onderhand gaat het halve draadje daarover.
Trapper heeft hier een serieuze vraag gesteld, en hoopt op antwoorden. Niet dat er hier even "gezellig" en "dolletjes" over wat anders gekeuveld wordt.
En Trapper, heb je die ouders nog gebeld? Wat is het plan verder? Ben wel benieuwd.

Gr. Poezie.

Trapper

Trapper

11-01-2011 om 11:01

Verzekering

Ik heb mijn eigen verzekering gebeld om te vragen hoe het bij hun zit. Het is daar zo dat de "dader" een verklaring moet geven dat hij het gedaan heeft en schuldig is. Aangezien het door 2 kinderen gedaan is vond ik het teveel gedoe om 2 schuldverklaringen te gaan vragen en heb ik het zelf betaald.
Om zoon het te laten betalen vond ik geen optie, hij kon er zelf niets aan doen en baalde er al genoeg van dat zijn mooie fiets stuk was.

Tihama

Tihama

11-01-2011 om 13:01

Trapper

Ik begrijp dat je de ouders niet meer gebeld hebt?

In de brugklas bij het kerstdiner op school draaide mijn zoon zich plotseling om terwijl er een klasgenoot achter hem stond. Zoon stootte daardoor per ongeluk de gloednieuwe bril van klasgenoot af. Toen ik zoon ophaalde van het kerstdiner vertelde de mentor me dit en vroeg of ik het via de verzekering wilde regelen. Zoon was er heel pissig over want hij vond dat het helemaal niet zijn schuld was. Ik heb natuurlijk tegen de mentor gezegd dat hij mijn telefoonnummer door mocht geven aan de moeder. We spraken af dat haar zoon de rekening van de nieuwe bril aan mijn zoon zou geven zodat ik het met de verzekering kon regelen. Zoon was nog steeds pissig, want hij beschouwde dit als een 'bewijs' dat het zijn fout was. Sugt, pubers.

Maar goed, het is geregeld. Ik heb het geld overgemaakt en de verzekering heeft het bij mij teruggestort. Het ging uitermate soepel.

Toen met dat raam (wat ik eerder schreef) zei de verzekering dat als er meerdere kinderen bij betrokken zijn en het totale bedrag is meer dan 150 euro, dat ze dan overgaan tot delen met de andere verzekering. Onder de 150 euro is dat teveel werk.

Tihama

Trapper

Trapper

11-01-2011 om 15:01

Nee, ik heb niet meer met de ouders gebeld. Ten eerste omdat het een uit de hand gelopen spelletje was , waaraan zoon ook meegedaan had( natuurlijk niet aan het stukmaken van zijn eigen fiets) en ten tweede omdat het maar om 40 euro bleek te gaan.
Wat ook meespeelt is dat de andere kinderen het wsch niet eens thuis verteld hadden. Als het andersom was geweest en mijn zoon het had gedaan en ik wist het, dan had ik de ouders wel gebeld om aan te bieden het te vergoeden via de verzekering, maar nu vond ik het teveel gedoe.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.