Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Moeder18
14-01-2020 om 21:01
Feestjurk voor grote dochter: tips?
Mijn dochter wordt binnenkort 18.
Ze gaat ook nog over een paar maanden hopelijk haar eindexamen halen.
Het leek mij leuk een feestjurk met haar te kopen. En ze vindt dat ook leuk. Eerst had ze kort twijfels, want ze heeft al een jurk: zwart. Voor als ze een concert geeft (met amateurorkesten). Die kan ze eventueel ook bij een begrafenis aan (nog niet gebeurd sinds ze die jurk heeft).
Maar ja, zwart voor haar 18e en voor examenuitreiking in juni...nee.
Ik denk meer aan rood, of blauw.
Uiteraard heeft haar stem de overhand en we gaan gewoon lekker samen winkelen (wil zij ook). Ze is wel een snelle beslisser (in tegenstelling tot mij, zucht), maar naar welke winkels zal ik met haar gaan? (Utrecht e.o.)?
En misschien willen jullie nog meer meedenken.
Ze is niet heel meisjes-achtig. Draagt geen make-up, vrijwel nooit sieraden, is wel enigszins slank maar niet een vetloze spriet (heeft bovenbenen en billen vooral, en lekkere wangetjes).
Meestal draagt ze een saaie zwarte spijkerbroek met een hooggesloten t-shirt (saaaai, staat haar niet zo vind ik). Nooit een rok.
Als ze haar zwarte concertjurk aantrekt is ze werkelijk prachtig.
- volgens haar doet haar school niet erg 'overdreven' bij diploma-uitreikingen, niet gala-achtig. Dat zou ze ook niet echt willen. Dus niet te extreem
- figuur: platte buik, niet zo veel borst, wel wat bil en bovenbeen en bovenarm. Ze is niet groot (net iets boven de 1.60). midden-bruin haar, roze wangen, lichtbruin/groene ogen
- ik denk dat zoiets haar wel zou kunnen staan (lijkt op concertjurk maar dan in rood):
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0789094002.html - mogelijk is de rok net wat kort. Wat voor panty zou daaronder kunnen?
Ik ben benieuwd wat voor feestjurk jullie ± 18-jarigen hebben of hadden bij hun diploma-uitreiking of belangrijke verjaardag. En vooral wat jullie aanraden / welke winkels we naartoe zullen gaan.

rode krullenbol
23-01-2020 om 21:01
Geheel terzijde
"Laat eens weten waar jouw liefde voor tuinbroeken en houthakkersblouses uit voortkomt."
Mezelf kennende zal het vermoedelijk een (soort van) daad van verzet zijn. Zie:
Rode krullenbol

Ava
05-02-2020 om 21:02
wat ook kan
Je kan ook op zoek gaan naar een 2ehands trouwjurk en die thuis kleuren. Je hebt ook kortere jurken, etc.. en met een andere kleur is het gelijk een sjieke jurk en geen trouwjurk meer.

Flanagan
06-02-2020 om 10:02
Roze
Met de beschrijving van de kleur ogen, dacht ik al aan oudroze. Hier ging kind ook voor oudroze jurk met een lichtroze blazer.
Vraagje; De jurk van je dochtr is leuk en vlot. Je schrijft dat de jurk minder mini is dan op de foto. Maar valt de jurk niet te veel open als ze zit? Komt dan de lijn van de panty op het bovenbeen niet te voorschijn? Even checken.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.