Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

En dan nu.....

He gelukkig

Eindelijk duidelijk, fijn dat ze verder kan. Ik wens haar heel veel succes met haar nieuwe opleiding.

Sawo

Sawo

23-06-2014 om 12:06

gefeliciteerd

goed nieuws, mooi vooruitzicht dat ze nu weet waar ze aan toe is.

groet

Saar

Melleke75

Melleke75

23-06-2014 om 12:06 Topicstarter

Bedankt!

Ik heb hier wat afgemopperd en geklaagd. Bedankt voor het meedenken en lezen .

Kaaskopje

Kaaskopje

23-06-2014 om 13:06

Oh wat fijn!

Soms mag het best meezitten. Goed van haar en fijn voor jullie allemaal.

kaatje66

kaatje66

23-06-2014 om 16:06

Ik reageer nooit zo vaak. Maar bij deze topic zat ik me spanning te wachten op de uitslag. Fantastisch. Gefeliciteerd.
Ik ben er van overtuigd dat ze komend jaar veel succeservaringen gaat opdoen.
Nogmaals gefeliciteerd. Ze komt er wel...

groetjes Kaatje66

Gefeliciteerd!

Da's fijn, nu lekker onbezorgd zomervakantie vieren en in september een frisse start op een school die hopelijk goed bij haar past.

skik

Marjolein

Marjolein

23-06-2014 om 18:06

Gefeliciteerd!

Melleke,
Wat fijn!
Gefeliciteerd.
Op naar het MBO, ik hoop dat ze daar haar draai gauw vindt!

super

Geniet van de vakantie!
Justice is done!
Laat je nog eens weten hoe het gaat volgend jaar?

Melleke75

Melleke75

23-06-2014 om 19:06 Topicstarter

Opluchting

Wat ben ik blij zeg, ik wist gewoon niet wat we anders zouden moeten. En ook zo verbaasd toen we de uitslag van de test bespraken, precies wat ik al die jaren al aangegeven had op school. Elk onderdeel was exact mijn dochter! Ik ben erg blij dat ik doorgezet heb, we hebben het gewoon goed gezien al die tijd. Ze heeft vandaag al een nieuwe agenda gekocht en binnenkort krijgt ze een nieuwe schooltas, een cowboysbag. Periode afgesloten, een nieuwe start, nieuwe school, nieuwe tas, nieuwe kansen .

Melleke75

Melleke75

23-06-2014 om 19:06 Topicstarter

Mach

Ik zal zeker laten weten hoe het verder gaat lopen!

Vera*

Vera*

23-06-2014 om 20:06

Fijn hoor

En nu genieten van de vakantie.

Vera*

Vera*

Fijn hoor

En nu genieten van de vakantie.

Melleke

Na al die verhalen van jou over de huidige (of mag ik al zeggen: vorige) school van je dochter lijkt het me dat ze totaal niet in haar belang gehandeld hebben. Niet hebben gekeken wat voor haar het beste was, wat ze aankon. Dat herexamen biologie, om een onwaarschijnlijk kleine, te verwaarlozen kans dat ze alsnog zou slagen, i.p.v. haar wiskunde te laten herkansen wat ze waarschijnlijk wel zou halen, waarmee ze geen diploma zou hebben maar wel een deelcertificaat meer en eventueel een vak minder op het vavo. Ben benieuwd hoe je dochter opbloeit als ze een opleiding doet die bij haar past, die ze leuk vindt en waarbij ze niet op haar tenen hoeft te lopen. Veel succes!

skik

Dalarna

Dalarna

skik

Helemaal eens met wat je zegt alleen denk ik dat ze dus pas dit schooljaar in de problemen is gekomen en dat kan die school ook niet hebben zien aankomen denk ik zo.

Melleke75

Melleke75

23-06-2014 om 20:06 Topicstarter

Morgen

Bel ik de decaan om de uitslag door te geven. Ik wil dan wel even bespreken dat ik vind dat er niet voldoende op signalen is ingesprongen. Ze heeft heel, heel veel begeleiding gehad, maar met 0 resultaat. Ondertussen vraag ik me ook af of ik niet zelf de rem er op had moeten zetten. Ik heb té veel vertrouwd op de school. Ik dacht dat zij het misschien wel beter wisten dan ik. Tenslotte hebben zij al zoveel leerlingen voorbij zien komen....

Tot dit schooljaar...en toen was het te laat. Ik weet dat de decaan liever een andere oplossing dan deze had gezien. Maar een betere optie had zij ook niet. Vandaag hebben we haar laatste boeken ingeleverd, we kwamen het afdelingshoofd tegen en hebben hem maar direct gemeld dat ze niet weer terug komt. Hij begreep onze keuze en wenste haar veel succes bij de buren . (ROC staat naast de middelbare school.)

Dochter zal haar officiële cijferlijst nog wel moeten halen, denk ik. Verder hebben we er niets meer te zoeken.

Melleke75

Melleke75

23-06-2014 om 21:06 Topicstarter

Dalarna

De problemen zijn er al langer hoor, alleen ging ze dit schooljaar compleet onderuit. In de 3e begon ze bijvoorbeeld heel, heel slecht. Het was 1 en al onvoldoende na de eerste periode. Ik heb haar toen met veel pijn en moeite door het schooljaar heen gesleept. De toetsen gingen toen nog per hoofdstuk en uiteindelijk ging ze met 1 5 over. In de 4e lukte het niet meer. Iets wat ik al die jaren al aan zag komen. Ook met mijn hulp lukte het niet meer, ze ging finaal onderuit. Het was net of er niets meer in haar hoofd paste. Frans werd moeilijker, Duits ging niet meer, bio was heel, heel veel, meer dan voorgaande jaren. Maatschappijleer ging goed, maar dat was nooit veel in 1 keer. Nederlands hield ze op pijl met goede cijfers voor boekverslagen, brieven schrijven etc. Toetsen waren wel onvoldoende, maar die extra dingen telden zwaarder. Engels is haar ding, het enige vak waar ze nog nooit voor geleerd heeft en altijd voldoende is geweest. Wiskunde ging op en af. Ene hoofdstuk goed, andere bar slecht. Het is zeker 3 jaar op de tenen lopen geweest, elk jaar een stukje meer.

Melleke75

Melleke75

24-06-2014 om 18:06 Topicstarter

Ik word erg onzeker van de mailwisseling.

Gisteren tijdens ons gesprek met de decaan en de man die de test afgenomen heeft hebben beide duidelijk gezegd dat dochter daar in augustus mag beginnen op niveau 2. Het moest nog wel langs de toelatingscommissie, maar dat zat wel goed want 'daar zit ik zelf in' aldus die man van de test. Wij gaven in het gesprek aan daar blij mee te zijn en de decaan zei nog dat dochter eindelijk wat succeservaring op kan doen en tot augustus, tot ziens enzo.

Nu kreeg ik een mail waarin stond dat alles was doorgestuurd naar de toelatingscommissie en dat we een brief krijgen als ze is toegelaten. Ik heb daarop geantwoord dat zij in het gesprek aangaven dat ze komen kon en of er nu soms nog iets tussen kon komen? En wanneer we ongeveer de brief kunnen verwachten?

Het antwoord daarop was alleen dat als dochter toegelaten wordt, zij net als de rest in augustus begint.

Wat moeten we hier nu weer van denken? Toch maar naar de intake op vavo gaan? Waarom is ze zo vaag terwijl ze in het gesprek heel anders deed? Nu hebben we geen idee wanneer en of die brief komt en of we nog andere opties moeten hebben. Antwoord krijg ik niet, in de mail blijft ze heel vaag.

Dalarna

Dalarna

24-06-2014 om 19:06

hmmm

Ik denk (hoop) dat het gewoon iets formeels is. Er werd gezegd dat het via de toelatingscommissie gaat en daar krijg jij keurig een brief van. Zo zal dat bij iedereen werken.

Melleke75

Melleke75

24-06-2014 om 20:06 Topicstarter

Dalarna

Dat hoop ik ook. Dochter snapt er niks van en is er erg onzeker onder. Ook zij zegt steeds ' ze hebben het echt gezegd mam'. Ze hebben zelfs uitgelegd dat ze 2 verschillende stages gaat lopen enzo, dat dat voor haar heel fijn is omdat ze nog niet exact weet welke richting ze in wil gaan. Maar Pffff, dan hadden ze beter niks kunnen zeggen in het gesprek,in plaats van zulk vaag gedoe en nu beginnen we weer vreselijk te twijfelen. Ik hoop dat die brief snel komt, dan hebben we het zwart op wit.

Dalarna

Dalarna

25-06-2014 om 09:06

melleke

Ik zou in jullie situatie vandaag even bellen en benadrukken dat de laatste weken erg stressvol waren en dat jullie eventueel nu met de vavo nog aan de slag moeten. Vraag dus of het een formeel gedoetje is of dat er echt nog wat vanaf hangt. Vraag naar degene die je gesproken hebt.

Melleke75

Melleke75

25-06-2014 om 13:06 Topicstarter

Nieuwe mail

Hehe, net mail gehad dat ze inderdaad echt toegelaten is. De brief is onderweg, maar de toelatingscommissie heeft dus positief besloten. Ik had de huidige decaan al gebeld en die zou contact zoeken met de school, maar dat is dus niet meer nodig. Uitslag van biologie is ook binnen. Ze had een punt meer, van 3,6 naar 4,6. Alsnog gezakt, maar oké.

Sawo

Sawo

25-06-2014 om 14:06

einde stress in zicht

Hoi melleke

hopelijk wordt het nu allemaal wat rustiger en kan je dochter zich echt op de toekomst gaan richten.

groet

Saar

Melleke en Skik

Van harte gefeliciteerd met jullie dochters. Gelukkig kan er een verder rustige vakantie komen nu er duidelijkheid is en goede resultaten. Wat een opluchting zal dat zijn.

Melleke75

Melleke75

25-06-2014 om 18:06 Topicstarter

Thanks

Ik wil vakantie :D, Nog 1,5 week en dan wil ik 6 weken rust!!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.