Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Petr@
12-05-2012 om 18:05
Eindexamensupportdraadje?
Nog meer ouders van eindexamenkandidaten? Hier doen beide zonen eindexamen, de oudste voor Havo en de jongste voor VMBO.
De jongste begon vanmiddag al dat hij zo zenuwachtig was. Dat is nogal een stresskipje dus ik houd mijn hart vast als het zover is!

Petr@
05-07-2012 om 13:07
Marjolein
Inderdaad een heel verhaal en het heeft allemaal te maken met geen motivatie. In een notendop:
Oudste is op gymnasium begonnen, blijven zitten in de eerste. Na het 2e jaar afgestroomd naar havo3. Tijdens havo4 bedacht hij dat hij naar het MBO wilde, dus in het 4e jaar niets gedaan. Tijdens dat jaar kwam hij er achter dat het niet zo simpel ging, die overstap naar MBO (wilde het leger in).
Hij mocht op de havo niet blijven dus moesten we iets anders verzinnen en dat werd het Luzac. Die structuur en discipline die deze school biedt had hij nodig want het is hem dus nu gelukt om in 28 weken havo 4 én 5 te doen! Van 9.00 tot 17.00 uur zit je op school en tijdens studie-uren maak je huiswerk en leer je. 2x huiswerk niet maken is op zaterdagochtend van 9.00 tot 12.00 uur terug komen.
Hij heeft zich nu voorgenomen om op de hbo op dezelfde manier z'n huiswerk te doen: op school. Hij heeft maar 20 uur les per week dus dat zou moeten kunnen. Ben benieuwd!

Tink
05-07-2012 om 20:07
Petr@, bekentenis
Dat was dan ook een figuurlijke panty, hier was het ook te warm voor zo'n ding :)

Petr@
05-07-2012 om 21:07
Tink
Haha, ik vond het al zo dapper van je om met dat warme weer een panty aan te doen!

Tink
05-07-2012 om 22:07
Marjolein
Saai was het niet hoor, het duurde alleen wel lang. Voor ons waren sommige speeches al amper te volgen, doordat ze over gebeurtenissen gingen waar wij niets vanaf weten. Laat staan voor de kinderen.