Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tirza G.
15-05-2010 om 22:05
Eindexamenkandidaten?
Er zijn vast ouders online met een zenuwachtige puber. De eindexamens staan voor de deur! Ik wil iedereen even heel veel sterkte wensen!
Tirza (die het nog goed weet van vorig jaar)

Bastet
19-05-2010 om 07:05
Wiskunde gisteren
Wiskunde havo was te doen,met wel wat flauwe strikvragen.Je weet wel,ervan overtuigd zijn dat je het juiste antwoord geeft,en dan zie je later in de antwoorden dat het fout is,omdat er een dusdanig flauwe redenatie op losgelaten wordt,dat jouw antwoord toch fout blijkt te zijn.
Bastet

sumiya
19-05-2010 om 19:05
Dochter is klaar!
Vandaag laatste examen gehad en nu helemaal klaar! Wachten op uitslag begin juli.
In juni studie-einde reis, hier gaan álle scholen (prive dan) een week naar Mallorca, helemaal alleen natuurlijk, geen leraren meer mee, dus dat wordt wat!
Doen ze dat in NL ook zo'n reisje maken?
Daarna chic graduatiefeest, verder lekker uitrusten van het harde blokken laatste 2 jaar.
Sumiya

Jujube
19-05-2010 om 20:05
Sumiya
Spannend zeg! En ze moet wel lang wachten....
Nee, hier geen reisje naar Mallorca (nou ja, zou hier misschien naar Texel zijn of zo). Ze hebben een barbecue gehad met de eindexamenklassen en begin juni is er een gala voor de eindexamenkandidaten.
Groet,
Jujube

pleys
20-05-2010 om 08:05
Reisjes
op de school van mijn kinderen worden die reisjes niet in het laatste jaar gehouden maar in de 5e(vwo). Maar dan niet zonder leraren, die gaan altijd mee. Keuzes te over: Rome, Toscane, Barcelona, Praag, en nog wat meer. En ahum....500 euro per reisje! Niet verplicht maar ja.

Brianna F
Hier
is de examenreis al in september geweest, heerlijk voorbarig, maar ja. De leerlingen konden kiezen uit Parijs, Praag, Barcelona, Rome of New York. 800 euro, het moet niet gekker worden.
Gala is vorige maand al geweest.

*Rymcke*
Reisje
Hier zoonlief eind april meegeweest, 5 dagen Londen. 300 euro maar tja je wilt toch dat ze zoiets mogen meemaken. Wel met leraren. Nou ja, die hadden dachten ze schijnbaar zoiets het is vakantie. Waren nog niet een tel daar in de jeugdherberg zaten ze al aan een pint. Jeugd heeft aardig huisgehouden daar. Tot zekere hoogte wat toegestaan was natuurlijk. Met een mac op de hoek en eten wat (pubertaal) goor was (1 stukje koude magerita pizza en bolletje koude rijst zou ik ook mij zoiets afvragen), verder hoop lol gehad.
Maar helemaal zonder begeleiding hmmmm nee dan had ik echt diep moeten na denken met 16/17 jarigen.
Gr. Rymcke

Sarcas
20-05-2010 om 11:05
Dochterlief is ook druk aan de (havo)examens. Wat zullen we blij zijn als alles achter de rug is en zij van die (particuliere) school af is. Alles staat er goed voor gelukkig. En daarna… daarna mag ze een jaartje ervaren hoe het Echte Leven er aan toe gaat. Werken dus. Dat wordt leerzaam *grinnik*
En ja, straks het reisje Mallorca. Die reisjes hebben trouwens niets met school te maken, het zijn groepsreizen die ze ze;f organiseren en staan los van school. De groep waar zij mee vertrekt bestaat uit examenklanten en niet-examnklanten van diverse scholen. Vandaar dat er geen leraren bij zijn, het heeft niets met school te maken.
S.

amk
20-05-2010 om 12:05
die reisjes van de eindexamen kandidaten na afloop van de examens zijn toch helemaal niet nieuw. Dat was al eind jaren 80 heel gebruikelijk bij ons.
Wij zijn met 90% van de kandidaten van onze school naar een bungalowpark gegaan zonder begeleiding idd want het ging niet van school uit.

sumiya
20-05-2010 om 12:05
Sarcas
Is dat ook Spanje dan? Als NL ook vertegenwoordigd is dan zal dochter dat wel leuk vinden!
Hier inderdaad allemaal bijna 18 of al lang 18 (secundaria + bachillerato doe je 6 jaar over - minstens) dus dan mag dat toch wel alleen, wat moet een volwassen daar nog bij doen?
Dochter is trouwens niet zo'n feestbeest, is al met een paar vriendinnen wat excursies aan het uitpluizen want heeft echt geen zin in hele week clubben, uitslapen en op het strand liggen.
Hier zo'n 300 euros, alles ingebegrepen, luxe hotel + alle maaltijden, hebben ze leuk geregeld zelf moet ik zeggen, binnenkort begint dochter met bijles aan scholieren wat hier (héél) goed betaald wordt, dus het meeste kan ze zelf betalen.
Sumiya

Sarcas
25-05-2010 om 12:05
Sumiya
Of Mallorca ook Spanje is? Ja hoor. Maar ik snap niet helemaal wat je wil zeggen
Kost hier zo’n €425, zonder maaltijden. Vliegreis & appartement & belastingen. Ze krijgt (mede als eindexamencadeatje) €600. Wil ze meer uitgeven dan zoekt ze dat zelf maar uit. Wat ze niet heeft gedaan, dus moet ze straks daar 10 dagen rondkomen van €175. Ze zoekt het maar lekker uit
S.