Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tirza G.
15-05-2010 om 22:05
Eindexamenkandidaten?
Er zijn vast ouders online met een zenuwachtige puber. De eindexamens staan voor de deur! Ik wil iedereen even heel veel sterkte wensen!
Tirza (die het nog goed weet van vorig jaar)

Bastet
15-05-2010 om 22:05
Dankje Tirza,mijn zoon gaat komende weken vijf havocertificaten proberen te halen.(de rest doet hij volgend schooljaar)Leuk dat je er een draadje over start.
Bastet

Brianna F
16-05-2010 om 09:05
Vorig jaar eentje en nu weer eentje, dochter doet examen gym, ze staat er heel goed voor, dus hier geen zenuwen. Nou misschien wel, want ze wil graag cum laude slagen.
Ik wil ook alle examenklanten veel succes wensen, dat we volgende maand allemaal de vlag kunnen uitsteken.

tonny
16-05-2010 om 11:05
Succes allemaal!
Vorig jaar leverde ik onze laatste VO-er af, en ik kan namens haar zeggen dat ze met alle plezier dat examen nog eens zou doen, ze vond het een leuke tijd
Veel succes allemaal en straks in juni allemaal de vlag uit, zullen we hopen!!

Tirza G.
16-05-2010 om 13:05
Ja :-)
Dat is zo weird he, dat het een hele aparte periode is. Spannend en tóch leuk. Ze zijn heel bijzonder in deze periode, ze voelen zich ook "gedragen" door de school, iedereen knikt ze bemoedigend toe enzo. Ik weet nog zo goed dat dochter "overwhelmed" was door de reacties die ze op haar slagen kreeg, ook van buurvrouwen verderop in de straat enzo. Ja kind, volwassenen wéten hoe belangrijk dat papiertje is!
Tirza

Rembrand
16-05-2010 om 13:05
Alweer een jaar geleden!
Allemaal sterkte en wijsheid ( dit laatste vooral voor de kandidaten zelf ) toegewenst !
Ik kan zeggen dat ik nu een jaar later zie dat zoonlief het heel erg naar zin heeft op de opleiding die hij gekozen heeft. Eindelijk op het plekje waar hij wilde. Hij is er helemaal op zijn plek en de schoolperikelen van afgelopen jaren zijn ( bijna ) vergeten.
Over twee jaar is zijn jongere broer aan de beurt ( maar daar denk ik nog maar even niet aan haha ).
M.

Yta Chalne
17-05-2010 om 08:05
Hier vanochtend een dochter opgewekt vertrokken. Goed voorbereid, en voor het vak van vandaag moest ze minimaal een 2,8 halen, dat gaat zeker lukken

Asa Torell
17-05-2010 om 09:05
Rembrand! (en de rest)
Wow zeg, wat geweldig om te lezen dat je zoon zo op zijn plek zit!!
De eindexamenkandidaten veel succes gewenst, een neef van mij is vandaag ook begonnen dus ik lees even lekker mee.

reina
17-05-2010 om 16:05
Succes!
Succes allemaal! Volgens ij zijn de moeders soms zenuwachtiger dan de kandidaten zelf Ik kan me dat trouwens helemaal voorstellen!

Jujube
17-05-2010 om 17:05
Ook hier een eindexamenkandidaat (Havo). Zoon staat er best goed voor én hij weet al dat hij is aangenomen bij de opleiding van zijn keuze (school voor journalistiek Utrecht), dus een extra motivatie om te slagen.
Groet,
Jujube

Jujube
17-05-2010 om 17:05
Sinilind
Succes! Spannend zijn die toelatingstoetsen e.d. (ik neem aan dat zij dingen moet laten zien die ze zelf heeft gemaakt), I'll keep my fingers crossed!
Groet,
Jujube

Bastet
17-05-2010 om 18:05
En hoe ging het?
Zoon vond nederlands pittig,maar goed te doen en alles op tijd klaar.Hij zei opgewekt: We kregen zelfs koffie!:)Zijn vriendin kreeg het helaas niet allemaal op tijd af,die is dus minder blij...
Bastet

Jujube
17-05-2010 om 18:05
Bastet
Zoon vond Nederlands niet moeilijk, maar véél (Ja schat, 't is een eindexamen )! Hij had 't wel ruim binnen de tijd af. Morgen wiskunde, dat wordt spannender.....
Groet,
Jujube

sumiya
17-05-2010 om 19:05
Hier bijna klaar
Dochter doet IB en is over 2 dagen klaar (is als 2 weken bezig, zijn minstens 3 examens per vak), morgen nog 2 examens biologie en éen Spaans en woensdag 2 spaans en klaar.
Moet hoog gemiddelde halen om het gevraagde punt te halen op de universiteit in de UK, ze heeft een conditional daar.
Hier al scenarios van grote blijdschap en histerisch huilen gehad, veel te lang gestudeerd, oververmoeid etc. nu gaat het prima. Wel spannend, krijgt hier rond 3 juli pas uitslag, wanneer krijgen jullie kinderen uitslag?
Sumiya

Mariel81
18-05-2010 om 02:05
Sumiya beetje ot
Succes met het IB - voor mij alweer tien jaar geleden nu.
Als je dochter haar conditional offer niet haalt moet ze toch bellen en vragen of ze even goed mag komen. Zeker met IB is dat vaak geen probleem, ook voor A level studenten niet trouwens.
Mariel (conditional offer voor zes zessen, haalde wel 37 punten maar niet in elk vak een zes, toch gewoon uni gedaan die me dat offer gaf)

sumiya
18-05-2010 om 10:05
Bedankt mariel
Hier conditional voor 36 punten, Warwick University, moet te doen zijn, haar predicted is 40, engels A1 high level moet een 6 zijn, en dat is hoog, vooral aangezien engels niet haar moedertaal is. Maar inderdaad, mócht het niet lukken dan zullen we bellen. Wel heel spannend, vooral het lange wachten!

Bastet
18-05-2010 om 14:05
Duimduimduim
Wiskunde vandaag!Dat is een lastig vak voor mijn zoon,spannend dus.
Bastet

Yta Chalne
18-05-2010 om 17:05
Jammer sini (sina)
Jammer dat ze niet meteen is aangenomen, maar veel talent hebben is natuurlijk wél heel goed om te horen! Hopelijk kan ze nu nog wel genoeg enthousiasme opbrengen voor de rest van het examen.

Tineke
18-05-2010 om 18:05
Jammer, maar
Erg jammer voor Sini-dochter, maar het is echt vrij gebruikelijk om voor kunstopleidingen een vooropleiding te doen, meestal in combi met het eindexamenjaar. Oftewel: het is een hele prestatie om aangenomen te worden voor de vooropleiding. Dat is een felicitatie waard.
Vroeger waren kunstopleidingen vijf jaar, nu dat verkort is naar vier jaar, kom je haast niet meer onder de vooropleiding uit.

Tineke
Mijn advies: de vooropleiding gaan doen (anders zit je over een jaar met exact dezelfde uitslag), plus een baantje of andere studie.

Bastet
Mee eens
Ze zeggen niet zomaar dat je talent hebt!!Ik zou dat jaar zeker doen als ik haar was,grijp die kans!
Zoon doet morgen ook kunstgeschiedenis examen.
Hij vond wiskunde redelijk te doen.
Bastet

*Rymcke*
18-05-2010 om 20:05
Hier
Oudste eind VMBO GT. En moest vandaag flink aan de bak. Nederlands en 's middags Biologie. Spannende tijd. Staat er goed voor. Alleen hoop je dat hij een top dag heeft en er dus een top punt uit sleept, een 9 staat toch wel erg mooi op je eindlijst.
Vrijdag wiskunde en volgende week dinsdag, woensdag en donderdag nog en dan is het wachten.
Geloof dat ik nerveuzer ben als zoonlief zelf. Die is er erg gemoedelijk onder.
Gr. Rymcke

Asa Torell
18-05-2010 om 20:05
Ach balen
Wat jammer voor sinidochter!!! En ik kan me goed voorstellen dat ze niet meteen kan omschakelen naar een ander plan voor volgend jaar.

Tineke
18-05-2010 om 21:05
Pfjoei
Gelukkig Sini! En bravo voor dochter! En ik meen het hoor, mijn felicitatie...menigeen zou in z'n handjes knijpen en een vreugdedans uitvoeren bij toegelaten worden voor de vooropleiding!

Tirza G.
18-05-2010 om 22:05
Echt hoor
Uitgenodigd worden voor het voorbereidende jaar is hartstikke goed! Dát redden er al heel veel niet! Gefeliciteerd, Sinidochter!
Tirza