Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Jessica 5
16-05-2011 om 01:05
Eind examens
Wie heeft er ook kinderen die nu voor het eindexamen zitten?.
Vandaag start er hier een met de kunstvakken.
En bij jullie?.

Monet
16-05-2011 om 06:05
Branca, rolo, paal, jade, fiorucci
Deze mensen reageerden in mijn draadje van een paar weken geleden. Zij hebben, net als ik, dit jaar een examenkandidaat. Zoon hier heeft zijn IB-examens er al opzitten, de eerste in de meivakantie, de tweede afgelopen week. Deze week starten alle nederlandse examens, dus volop aan de bak!

Fiorucci
16-05-2011 om 07:05
Klopt!
Zoon doet nog twee vakken havo om zijn diploma aan te vullen, hij heef dan twee profielen op zak. Hij doet biologie en natuurkunde, dus woensdag zijn eerste examen. Maar met twee drieen slaagt hij nog, dus ik heb hier een zeer ontspannen jongen rondlopen. Hij zet in op 2 zevens, dan heeft hij een supermooie lijst. In spetember gaat hij HBO Biologie en medisch labonderzoek doen in Leiden.
Succes allemaal!!!

sus-anne
16-05-2011 om 09:05
Dit jaar niet
dit jaar hebben wij geen examen kandidaat in huis,over twee jaar gaat de jongste examen doen.
maar ik wens alle examenklanten veel succes,en voor hun ouders: niet te veel stressen,,dat helpt toch niet;-)

tonny
16-05-2011 om 09:05
Allemaal veel succes!
Tenzij iemand er beroerd voorstaat is dit een leuke en bijzondere tijd. Extra aandacht, saamhorigheid. Mooi hoor!
veel succes en hopelijk de vlag uit half juni!

Jade
16-05-2011 om 10:05
Dat klopt:
mijn zoon zijn examen begint deze week. Morgen al, maar hij heeft woensdag zijn eerste examen. Praktijkexamens zijn al geweest. Ik weet niet wie dit spannender vind, mijn zoon of ik;-))
Inderdaad: allemaal heel veel succes:-)

Jade
16-05-2011 om 10:05
Tonny,
dat heb ik ook tegen mijn zoon gezegd: het is een spannende, maar tevens ook leuke tijd. Iedereen zit in hetzelfde schuitje, er is dan veel saamhorigheid en dat is ook erg fijn.
Inderdaad, stressen helpt niet, maar onbewust......! Hij heeft geen slechte cijferlijst, 1 onvoldoende (daar tegenover staan 2 zevens). De 2 vakken waar hij het meeste moeite mee heeft, daar hij heeft hij vorige week bijles in gekregen. Dat ging heel goed. Nouja, aan zijn inzet zal het niet liggen:-)

Nikus
16-05-2011 om 11:05
Voor alle moeders die in e stress zitten
sterkte en succes. Geloof in je kind, dan gelooft het kind in zichzelf ;-)

rolo
16-05-2011 om 13:05
Vandaag 1e examen
Klopt, onze dochter begint vandaag ook met haar examen. Ze is net vertrokken voor examen Management & Organisatie.
Spannende maar ook wel leuke tijd. Als ouders proberen zo min mogelijk te stressen is het allerbeste. Dan gaat je kind ook beter om met de situatie. Het helpt toch niet. Laat het los! Ze moeten het zelf doen.
Succes alle examen-kandidaten en ouders!

Lynna
17-05-2011 om 05:05
Hij noemt het gewoon proefwerken:-(
Zoonlief doet havo examen en had gister M&O. Ging wel reeeeeedelijk. Ik zat meer in de stress dan hij, hij noemt het gewoon proefwerken. Duimen dat ie het haalt, hij had een zeer goede uitslag voor de school voor journalistiek en we hopen zo dat hij daar heen kan.

jessica5
20-05-2011 om 12:05
Vonden ze duits (vmbo) ook zo moeilijk?.
Gisteren had dochter Duits. Vond het erg moeilijk. Lange en veel teksten. Veel onbekende woorden die niet eens in het woordenboek stonden?.Ook de Duits docent vond hem wel erg pittig voor het vmbo niveau.
Zoon had gisteren ook Duits(havo) vond het daarintegen helemaal niet zo moeilijk.
Vandaag eco voor dochter,is niet haar sterkste vak.
Zoon vandaag Engels.

jessica 5
20-05-2011 om 12:05
Lynna
Wat leuk dat je zoon naar de school voor journalistiek gaat. Waar gaat hij hem volgen?.
Mijn man is hier journalist.

Paal
20-05-2011 om 20:05
Ja hoor
Heel erg moeilijk. Docent raadde aan om te klagen bij het laks. Hoe meer klachten hoe beter?
Het was niet hopeloos toens ze begon, maar zoals het nu lijkt is ze gezakt op Duits. We zullen zien.

jessica 5
21-05-2011 om 00:05
Paal
Ik heb de teksten eens gelezen,snapte er zelf ook niet veel van. Zoon met havo duits vond het niet moeilijk,ook daar de tektsten eens bekeken was niet moeilijker dan die van de mavo vond ik. Tot mijn verbazing zag ik bij kader een aantal teksten staan die bij de mavo ook stonden. Wel andere vragen,maar toch veel te moeilijk.
Hier zijn de klachten direct verzonden naar laks. Blijkt ook wel dat de examens te moeilijk waren volgens de site van laks.
Hoe ging het vandaag met eco?. Hier ook veel te moeilijk,volgens dochter.
Zoon havo Engels vandaag was goed te doen.

Jade
23-05-2011 om 18:05
Zoon....
Hij heeft aangegeven dat Duits pittig, maar wel te doen was. Economie, Nederlands en Wiskunde waren niet moeilijk. Nu is hij wel vaker enthousiast, om vervolgens een onvoldoende te mogen ontvangen, dus we wachten maar weer af;-)
Morgen Engels en Donderdag Natuurkunde.....

Paal
23-05-2011 om 19:05
Jessica
Zie je wel, Duits veel te moeilijk. Hoop dat het nog wat helpt, maar.............
Ze heeft geen eco dus daar kan ik niets over zeggen.
Ges ging goed vandaag en bij jou?
Alle 2 tegelijk, wat een spanning. Hoop dat ze het alle 2 halen.

jessica 5
25-05-2011 om 00:05
Paal
Zoon (havo) had mmandag geschiedenis,vond het niet moeilijk. Vrijdag eco,is niet zijn sterkste vak,ziet daar wel tegen op.
Dochter (mavo) dinsdag engels gedaan. Was niet moeilijk. Morgen A.K en dan is ze klaar!!!!!!!!!!.
Wij hopen ook dat er hier twee tassen aan de vlag kunnen.