Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Eigen spullen,cadeautje. | Pagina 2 | CJG forum door Ouders.nl
Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Chocorum

Chocorum

19-06-2012 om 20:06

Eigen spullen,cadeautje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
nozel

nozel

21-06-2012 om 09:06

Oudste, jongste

Volgens mij is het een levenshouding, of gebrek aan nadenken (de leeftijd), of beide. Bij ons was het de jongste. Dan wilde je 's morgens op je fiets stappen, was het zadel weg. Of je voorwiel. Ja, want het zijne zat dan niet lekker, of zijn band was lek. En dan gebruikte hij een andere fiets voor onderdelen. Logisch toch?
Overigens was ik zelf ook niet zonder zonde. Toen ik het huis uitging dacht ik ook dat ik de halve inboedel kon meenemen. Bezems, bedden, kasten...

Maylise

Maylise

21-06-2012 om 10:06

Tirza

Bij ons is het de juist de jongste die zo is. De jongste lijkt soms te denken dat alles om hem draait. Als er nog maar een koekje over is dan is dat uiteraard voor hem, als de prik wat uit de cola is dan opent hij een nieuwe fles en hij gaat er sowieso vanzelfsprekend vanuit dat hij het wel zal krijgen. Dat is voor het grootste deel onze eigen schuld. Teveel verwend. Juist als jongste is hij gewend dat de groten voor hem wijken en hem zijn zin geven. Onze oudste kinderen zijn wat dat betreft veel beter in rekening houden met anderen. Is misschien ook meer een karakter verschil, dat kan ook nog. Ik ben nu een stuk strenger geworden. Het mag allemaal wel eens wat minder vanzelfsprekend zijn. Hij heeft echter sowieso een 'makkelijke' levenshouding. Wat ook zeker goede kanten heeft maar in het dagelijkse leven ook voor ergenis kan zorgen.

mix

mix

21-06-2012 om 11:06

hier

ook de jongste, die heeft het van de oudste in huis.
Ik ben niet de oudste ;-)

Zou ook boos zijn

Ik heb hier ook een dochter die aan andermans spullen zit, soms letter zit, soms ook gebruikt zeg maar.

Woest kan ik daar om worden en mijn andere kinderen ook.

Geen oplossing helaas, want blijkbaar breng ik ook de boodschap nog steeds niet goed over.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.