Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Nimbo

Nimbo

14-12-2015 om 12:12

Eetlust / gezondheid puber

Taxi

Taxi

16-12-2015 om 18:12

Enerzijds

ben jij iemand die zegt: loslaten en in gesprek blijven om hem niet kwijt te raken, anderzijds lijkt het niet te helpen en lijkt toestaan van dingen net zo min te helpen om hem uit zijn negatieve spiraal te halen en heb je anderzijds best wat regels in huis, al sta je toe dat hij met vriend omgaat.
Ik denk dat je als ouders soms gewoon vast zit met je kind en dat een frisse wind het enige is dat nog een kans heeft om te helpen.
Daar wacht je nu op en ik hoop voor je dat dat snel komt.
Soms is het ook een periode van uitzitten en verder naar beste kunnen de boel drijvende te houden. Wil zoon wel meewerken aan de komende hulp die jullie gaan krijgen?

Truus

Truus

16-12-2015 om 18:12

Hulp

Wij hebben voor ons kind hulp via Prodeba. Dat is persoonlijke begeleiding voor kinderen en jongeren (tot ca. 30) met een ontwikkelingsstoornis (en evt een licht verstandelijke beperking). Wij hebben het aangevraagd via de gemeente en ons kind krijgt een middag per week hulp bij dingen die voor andere jongeren vanzelfsprekend zijn, zoals omgaan met geld, boodschappen doen, het vergroten van het sociale netwerk. Prodeba werkt met studentmedewerkers en (pas) gediplomeerde medewerkers.
Misschien kun je eens op de website kijken of jullie in de doelgroep (en omgeving) vallen. Het is hier heel snel in gang gezet allemaal.

Nimbo

Nimbo

16-12-2015 om 20:12

hier ook

Truus, wij gaan hier in zee met de plaatselijke stichting, vergelijkbaar met die van jou.
daarnaast gaat hij daar ook assertiviteitstraining krijgen en een ambulantbegeleider. Gelukkig is hij wel gemotiveerd voor hulp, dus daar heb ik goeie hoop op.
Jamie jij noemt mijn manier kinderachtig maar ik zie niet in waarom je dat doet. Natuurlijk is dat kinderachtig maar het werkt wel en in principe is hij ook dat kind. Dus....wat is het probleem daarbij?

Vriend de hemel inprijzen zou een beetje te veel in de gaten lopen. Dat zou zelfs hij doorhebben.;-)
We proberen te schipperen met vriend, vooral toelaten, ja, maar dat wil hij niet altijd meer omdat we hem enkele keren hebben aangesproken op zijn gedrag, omdat hij gewoon ook ver over onze grenzen gaat. Je moet een grens trekken he.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.