Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Eet slecht, slaapt slecht... en om de haverklap ziek.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yura

Yura

07-03-2013 om 13:03

Karmijn

Ik ben het helemaal met je eens hoor met dat macht gebruiken, maar voor mij is dat zo vanzelfsprekend, dat ik daar niet eens bij nadacht, dat dat anders opgevat kon worden. En met dwingen in het sporten bedoel ik dat je het er eens met hem over kunt hebben, uitleggen waarom sporten belangrijk is en actief meedenken wat iets voor hem kan zijn en dan een proefles regelen. De dwang zit er dan eigenlijk in dat als hij 1 vinger geeft jij de hele hand neemt en al een proefles hebt geregeld voor hij zich kan bedenken.
Overigens had ik tot 10 jaar geleden ook een hekel aan sporten hoor, had nooit gedacht dat ik het tegenwoordig 4x per week minimaal zou doen, maar ben verslaafd geraakt. Dus ik begrijp je prima.

Hier

Ook zo'n puber.
Als hij uit school komt maak ik een tosti voor hem en zet die voor zijn neus. Bovendien krijgt hij 's avonds een bak gesneden fruit, vindt hij heerlijk. Ik roep hem om 20.30 uur achter de computer vandaan en dan komt hij gezellig beneden het fruit eten en nog even tv kijken. Dan gaat hij om 21.15 uur naar boven en naar bed. Op die manier is hij bijtijds los van zijn computergames en kan hij zich even ontspannen voordat-ie naar bed gaat. Bij ons werkt het.
Succes!
Margoth

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.