Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

elsa
10-01-2010 om 12:01
Dreigen verhuizen naar ex-partner
Dochter, 13 jaar, als ze boos is dreigt ze elke dat ze bij haar vader gaat wonen. Hij woont 1.5 uur rijden van ons huis. Dus dat zou nogal wat gevolgen hebben. Daarbij heeft hij hele andere waarden en normen. Dus als ze zou gaan, komt er niet veel van terecht ben ik bang. herkent iemand dit?

sus-anne
10-01-2010 om 12:01
jouw grote angst is dat je dochter verhuisd naar haar vader,en dat weet zij heel goed,dus is het een prima chantagemiddel voor haar.
kijk daar mee uit,zeg gewoon: oke,als jij dat wil dan moet je gaan.doe net alsof het je niet raakt.
Als ze het echt meent,als ze echt de wens heeft om daar te gaan wonen,dan kan je het niet tegen houden,moet je het los laten.
maar omdat jij zegt dat ze het alleen zegt als ze boos is,denk ik niet dat dit haar wens is.

Fraz
10-01-2010 om 22:01
Ja herkenning
mijn ouders waren gescheiden en ik woonde samen met mijn broer bij mijn moeder. Ik was toen ook een puber. Nou was het zo dat als ik ruzie had met mijn moeder, mijn oudere broer het voor haar op nam, want zij had het zo zwaar. Tijdens die ruzies werd het ook over en weer gezegd. Dus zij zei soms : anders ga je maar bij je vader wonen en ik zei het soms ook. Uiteindelijk heb ik besloten om bij mijn vader te gaan wonen maar dit wel besloten toen we geen ruzie hadden.
Ik zou je dus aanraden om tegen haar te zeggen dat als ze echt wilt, ze bij haar vader mag wonen, maar dat dit alleen besloten mag worden op het moment dat jullie geen ruzie hebben. Dus hebben jullie ruzie en ze zegt dit, dan zou ik zeggen (of vlak na de ruzie): ik snap dat je dit nu voelt en dat is ook logisch want we hebben nu ruzie. Als je echt bij je vader wilt gaan wonen dan is dat je recht maar ik wil dat je dit niet nu besluit maar op het moment dat we geen ruzie hebben.