Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

roos
09-01-2013 om 12:01
Dochter wil op vakantie
Onze jongste van bijna 17 kwam met het idee thuis om met een paar vriendinnen (zelfde leeftijd) met één of andere vereniging mee op vakantie te gaan.Kostprijs rond de 700 euro...
Nu is het zo,dat noch ik,noch mijn man echte vakantiegangers zijn,nooit geweest en we zullen dit ook nooit worden.Dag-uitstapjes oké,best leuk af en toe,maar lange reizen van twee weken en meer doen we echt niet.
Ik zie hoe sommigen er hopen geld tegenaan gooien.Ieder zijn ding natuurlijk,geen probleem mee,maar wij vinden het zonde om bv 2 à 3 duizend euro te spenderen aan een reis.Dochterlief wil wél graag eens een verre reis maken.
Dat is haar volste recht,maar kan ze van ons dan zomaar verwachten dat wij 700 euro ter beschikking stellen?De andere kinderen hebben dit ook nooit zomaar gekregen.
Ik zou zeggen,ze gaat een weekend-baantje zoeken en werkt er zelf voor?

Yta Chalne
11-01-2013 om 16:01
Goed plan
Hier is de regel: met een goed, uitvoerbaar plan (zowel financieel als qua veiligheid, etc.) mag alles. Op elke leeftijd. Middelste kwam met 16 met een goed plan om met een vriendin naar NY te vliegen, dat hebben ze uiteindelijk ook uitgevoerd en zelf betaald. Dit jaar was Zuid-Afrika aan de beurt; ook een mooi plan gemaakt en flink voor gespaard; was een life changing experience. Dat zelf betalen geeft nog iets extra stoers en volwassens aan je eigen plan, en natuurlijk geef ik ze dan met plezier voor vertrek een mooie bijdrage aan hun vakantie, maar daar mag het plan niet vanaf hangen.
Als ik een paar dagen met ze naar zee wil, betaal ik overigens zelf, ook voor de oudste. Dat vind ik dan weer niet meer dan logisch.

Kaaskopje
11-01-2013 om 23:01
700 euro voor verre vakantie
Ik lees dat de plannen inmiddels veranderd zijn en de reis naar Spanje gaat, maar laat ik nou de hele tijd denken dat je met verre reis al een land binnen Europa bedoelde! Bedoelde je dat ze voor 700 euro naar een land buiten Europa zou gaan? Dát valt mee. Ik vind 700 euro voor een week in Europa overigens ook niet buitengewoon duur.
Als ik lees wat de plannen nu zijn bekruipt mij een apart gevoel:-). Als je het gevoel hebt dat een vakantie naar Spanje afgewezen gaat worden, kun je een ergere bestemming bedenken, waarvan je zéker weet dat dat afgewezen gaat worden. Mag ik niet naar Tunesië? Mag Spanje dan wel? ... Ohhhh, wat denk ik nu slecht...:-)