Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

martink

martink

29-01-2011 om 13:01

Dochter wil niet naar moeder

hallo ik ben een vader van 2 dochters , die na veel ellende ervoor gekozen hebben om bij mij te gaan wonen
de oudste is inmiddels meerderjarig en gaat haar eigen weg wat betreft contact met haar moeder en dit gaat met "ups en downs"
mijn tweede dochter zit nog in de pubertijd en heeft erg veel moeite met contact met moeder
ik moet haar altijd bijzonder aanmoedigen om het contact (telefonisch)toch in stand te houden
afspraken om haar moeder te bezoeken zijn echt een drama
resultaat een dochter die met heel veel tegenzin word opgehaald en ik de hele dag een hoop stress
op zich waren deze afspraken nog op vrijwillige basis,maar bijzonder moeizaam
zelf erg m,n best gedaan om het contact te stimuleren totdat de rechter besloot deze omgang een soort van "gedwongen" karakter te geven waarbij een verplicht dagbezoek moest worden uitgebreid met een nacht slapen
u begrijpt het al een puberdochter dwingen............
1 van de redenen waarom mijn dochter hier zo tegen op kijkt is het feit dat moeder na haar eerste bezoek mijn dochter niet wilde laten gaan , en zij en haar partner pontificaal voor de achter en voordeur de uitweg versperde
dit heeft zo,n impact op het meisje gehad , dat ze bang is voor herhaling
met mijn ex valt hier dus niet over te praten , wat de rechter heeft beslist moet plaatsvinden
ook op mijn vraag in hoeverre mijn ex dit gedwongen contact ziet met betrekking tot verbetering van verstandhouding, blijft ze mij het antwoord schuldig en beroept ze zich op het feit wat de rechter heeft bepaald , gevoelens tellen waarschijlijk niet
is er iemand die soort gelijke ervaring heeft en mij misschien van enige raad kan voorzien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leeftijd?

hoe oud je is dochter?

Kaaskopje

Kaaskopje

29-01-2011 om 16:01

Nog niet te overzien

Wat ik bij dit soort dingen jammer vind is dat een kind nog niet kan overzien wat het betekent als het contact tot 0 wordt teruggedraaid. Het is later bij 'spijt' zo moeilijk terug te draaien. Ik vind het verstandig als er contact blijft, hoe kort of lang dan ook. Tenzij het regelrecht schadelijk is uiteraard. Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee. Ik heb wel bij iemand gezien dat het behoorlijk mis kan gaan als contact niet gestimuleerd wordt.

Jun

Jun

30-01-2011 om 13:01

12 jaar?

Ik mocht op mijn 12de zelf bij de rechter aangeven of ik nog naar de andere ouder wilde. Bestaat die regel niet meer? Een puber dwingen lijkt mij nutteloos. Het is dan volgens mij aan de ouder om interesse te blijven tonen, kaartje op verjaardag ed. In de meeste gevallen komt het kind vanzelf wel weer terug, al is het pas op oudere leeftijd.

Sancy

Sancy

30-01-2011 om 14:01

"Ik mocht op mijn 12de zelf bij de rechter aangeven of ik nog naar de andere ouder wilde."
Vanaf 12 jaar wordt een kind gehoord door de rechter (als het kind dat wil) waar het liefst wil wonen. De rechter is echter degene die de beslissing neemt. Die kan in meer of mindere mate rekening houden met de wens van het kind. De keuze van het kind zelf is echter niet doorslaggevend.

Kind zelf een advocaat

Met het voorbeeld van het vasthouden van je kind door moeder kan kind zelf een advocaat nemen en zelf een verzoek indienen tot het stoppen van de verplichte omgangsregeling en een verzoek tot vrijwillige omgang.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.