Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Thérèse Desqueroux

Thérèse Desqueroux

08-05-2014 om 13:05

dochter alleen laten tijdens eindexamen?

Het forum

Therese heeft het alleen maar over de praktische kan gehad (haar dochter heeft geen hulp nodig, kan alles zelfstandig) en lijkt niet in te zien dat het vanuit emotioneel aspect wel fijn is voor een examenkandidaat dat er iemand voor je is. Om samen een klein rondedansje te maken als dat lastige vak makkelijk te doen bleek, voor een knuffel en een peptalk als het een keer tegen valt.

Als Therese in de rubriek Relaties zou schrijven dat haar man in een belangrijke periode met dit soort argumenten alleen thuis liet voor een vakantie zou het forum ook redelijk uniform gereageerd hebben: heb je wel eens aan autisme gedacht?

skik

mirreke

mirreke

12-05-2014 om 21:05

Ik sluit me helemaal aan

bij het OOL koor. Mijn dochter deed vorig jaar examen HAVO, doet volgend jaar examen VWO en dit jaar vervroegd examen VWO Duits.
Ik heb een zeer eigengereide en zelfstandige dochter die prima voor zichzelf op kan komen, en veel vantevoren zelf regelt en uitstippelt. Maar juist die vreselijk zelfstandige meid wil graag kletsen, een klankbord, haar meningen uittesten thuis en het liefst tegen mij. En bij haar examen baalde ze echt dat haar vader (die altijd rond deze examentijd in china zit, en we zijn niet gescheiden of zo) er niet was.

Ook ik kan me niet voorstellen, Therese, dat jij dan vrolijk met je nieuwe liefde op vakantie gaat. Niet alleen is dit een unieke periode in het jaar, dit is een unieke periode in de schoolcarriere van je dochter. En juist als ze daarna op vakantie gaat, had jij toch jouw vakantie wel kunnen afstemmen op die van haar?

Ik begrijp er oprecht helemaal niets van. Ik ben ook wel eens ergens 'aan toe', maar in dit geval zou dochter voor mij echt bovenaan staan.

Hmm, tsjor zei het al: verliefd, en daardoor kun je niet alles meer helemaal in perspectief zien. Gebruik je vriendin voorlopig maar als compas, oh, enne, overleg voortaan even voordat je de dingen gaat regelen...

bibi63

bibi63

12-05-2014 om 21:05

Wat ik me vooral afvraag

Had Therese er op moment van boeken totaal niet bij stil gestaan dat dat net binnen het examen viel (ook wel suf, maar goed, alles kan) of wist ze het en nam dat voor lief...
Bibi

Ik was ook een beetje suf Bibi63

De huisschilder zou vorige en deze week komen. Omdat het vanwege het weer het vorig jaar er niet van kwam was ik al lang blij toen hij belde om te zeggen dat hij 5 mei zou beginnen. Een paar dagen later bedacht ik dat hij dan in de voorbereidings- en examentijd bezig zou zijn, het leek me voor mijn dochter niet relaxed voorbereiden als er iemand de dakkapel van je kamer staat te schuren. Ik heb hem dus een maandje opgeschoven. Maar als ik per ongeluk een vakantie had geboekt in de examentijd van mijn dochter had ik het ook geannuleerd, ook al zou het me geld gekost hebben.

skik

Yura

Yura

13-05-2014 om 09:05

Verhuizen

Mijn ouders gingen verhuizen midden tussen mijn examens. Ik had toen een vriendje en ben met mijn boeken in zijn huis gaan zitten, terwijl hij hielp met verhuizen. Toen er gebeld werd naar de gezakten (bij ons werden alleen de gezakten gebeld) moest ik werken, dus toen ik thuis kwam hing de vlag uit. Toen hadden we nog geen mobieltjes. Verder kan ik me helemaal niks meer van mijn examens herinneren, dus misschien maakt het helemaal niet uit als je er als ouder niet bent. Maar ik zou zelf nooit weg gaan. Zelfs met de toetsweek van oudste in de 4e houd ik al rekening.

*bella*

*bella*

13-05-2014 om 09:05

volgens mij

is het in een gewone situatie helemaal niet zo'n ramp. Maar juist nu, bij een meisje dat het toch al fors voor haar kiezen heeft gehad zo te lezen zou ik het echt nooit doen.

Heks

Heks

13-05-2014 om 19:05

Ik moest nog aan deze dochter denken

Hier een zelfstandig, mondige en volwassen dochter die eindexamen moet doen en veranderd is in een koortsig snotterend hoopje ellende. Ik ben heel blij dat ik er voor haar kan zijn.

Ach gos Heks

Wat een narigheid. Een examen maken met koorts en snot is niet fijn, maar moeten verzuimen is ook naar. Ik hoop dat ze snel weer beter is en dat dit geen nadelige gevolgen op de resultaten zal hebben.

skik

Het is begonnen

Zoon had vandaag zijn eerste examen. "En hoe ging het?" vroeg ik.
Zoon met een boos gezicht: K.......slecht! Maar niet heus! Had ik je even te pakken!:-)
Zit nu naar het nieuws te kijken want je weet maar nooit of er weer een onderwerp in een examen langs komt.

Evanlyn

Evanlyn

13-05-2014 om 22:05

Haha,

Jouw zoon is me er een! En net van hem verwacht je zo'n grap natuurlijk niet. Dat heb ik ook soms met de mijne, dat hij met een pokerface iets zegt dat ik natuurlijk letterlijk opvat.

Ja Evanlyn

Ik neem hem letterlijk. Maar ja, betaald dat moppenboekje dat ik hem gegeven heb vroeger zich toch uit.:-)
Ze leren ermee te 'spelen'.

Christel

Christel

02-06-2014 om 11:06

Nieuwsgierig

Ik moest vanochtend opeens aan dit draadje denken. Hoe zou het gegaan zijn?

Suze

Suze

02-06-2014 om 18:06

Therese

Ook ik ben benieuwd of je dochter haar eindexamenperiode goed alleen doorgekomen is. Laat je nog wat van je horen? Ik hoop ook vooral dat ze het gehaald heeft, maar dat weet je natuurlijk nog niet.

Ise

Ise

27-10-2014 om 12:10

Nog steeds benieuwd

hoe het allemaal afgelopen is. Zal vast allemaal goed gekomen zijn, maar misschien toch nog even een berichtje van de topicstarter.....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.