Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kaaskopje
20-09-2010 om 01:09
Dochter aangevallen door man
Iets wat je meestal alleen in de krant leest: man trekt meisje van fiets, schopt haar een paar keer in het gezicht en rent er daarna vandoor....
Vanavond komt mijn dochter huilend thuis, 2 agenten naast haar in het donker (maar dat zag ik eerst niet). Ik wil haar meenemen naar binnen, ik dacht dat ze gevallen was en toen dus opeens die stem van de politieman. "Ongeluk", dacht ik toch nog. Tot mijn dochter zei dat ze van de fiets getrokken was. Wij naar binnen en daar kwam het verhaal. Ze was echt bíjna thuis, nog 30 meter of zo, toen ze een man zag lopen die opeens weer omkeerde en op haar afkwam. Hij trok haar van haar fiets, waarbij ze met haar hoofd op de stoep viel en trapte haar twee keer in haar gezicht en ook tegen haar been. Ze heeft gegild dat hij moest ophouden, riep help en heeft hém ook flink getrapt, begrijp ik. Hij is daarna weggerend, een straat achter ons huis in. Hij keek eerst nog achterom, waardoor mijn dochter bang was dat hij zou zien waar ze heen ging als ze direct naar ons huis zou gaan. Ze is daarom na het bellen 112 een stukje verderop gefietst en heeft daar op de politie gewacht. Hoewel ze er snel waren, 4 minuten, voelde het als een eeuwigheid zei ze. Ze was bang dat hij haar toch was gevolgd en had pijn.
Je zou zo'n kerel toch! Mijn dochter is nogal stoer en wil nog wel eens tegen mijn opdracht in langs paden gaan die ik niet vertrouw en waar gebeurt het... vlakbij huis! Met als gevolg dat ze nu niet meer buiten durft als het donker is. En dat moet ze deze week elke avond. We moeten dus maar een plan opstellen waardoor ze opgewacht wordt door ons, of opgehaald, of met de bus... pfffft. Ze is er mooi klaar mee. We hebben afgesproken dat Slachtofferhulp een keer contact opneemt en morgen toch ook maar even langs de huisarts.
Ik zit nu trouwens met de gordijnen dicht. Stel dat hij wél weet waar we wonen en naar binnen gluurt? Hij was lopend dus vast niet ver van zijn eigen huis. Bah, wat naar om je opeens zo onveilig te voelen!

rodebeuk
25-09-2010 om 19:09
Kaaskopje
Ben er een beetje laat bij maar wilde jullie even heel veel sterkte wensen. Dit is niet niets, het komt uit de lucht vallen en je kan niets.
Sterkte dus!

Kaaskopje
25-09-2010 om 22:09
Dank je wel rodebeuk
Man en ik zeiden dat vandaag ook nog. Je hebt haar niet kunnen beschermen en dat is waardeloos.

albana
26-09-2010 om 10:09
Medepubers en pijnlijke nekken
Dat pijnlijke nek en dat je dan 3 weken moet wachten heb ik ook wel eens gehoord, dat betrof iemand die een licht auto-ongeluk had. Huisarts denkt w.s. aan wip-les? (of hoe schrijf je dat?)
Door de val tegen de stoep?
Die meelevende medepubers hebben mij toen zeer aangenaam getroffen. Ja haar eigen vriendinnen,dát had ik wel verwacht.......Maar hier waren er ook allerlei andere pubers waar ze doorgaans weinig contact mee heeft en die je dan dus amper kent die zich ontpopten tot ware 'beschermers'. Zoals o.a. die veel oudere buurjongen en wat medecollega's,medesporters en wat andere wildvreemde jongens voor ons.En zonder bijbedoelingen je weet wel wat ik bedoel. Ik vond dat uitermate 'schattig' van die grote jongens en het gaf ons ook een erg prettig gevoel ook soms nu nog (dan zegt ze b.v. die en die gezien te hebben en we moeten de groeten hebben). Met zulke lieve meelevende jongens in je buurt en omgeving ben je gezegend volgens mij als pubermeisje zijnde.
groeten albana

Poezie
26-09-2010 om 12:09
Hahahahaha! (volkomen o.t.)
Bij een wip-les stel ik me héél wat anders voor!
volgens mij schrijf je het zo: whiplash
Veel mensen spreken dat inderdaad uit als "wip-les" of "wip-lus"
Gr. Poezie.

albana
27-09-2010 om 08:09
Ach ja
Zaterdagavond was het nogal laat voordat ik mijn bedje zag (feestje bij vrienden) en toen ik 'm zag kon ik eerst nog niet slapen...
Dus mijn hersens waren zeg maar niet écht in optimale conditie toen op zondagochtend.
En ik werd nog uit bed gebeld ook 's morgens door iemand die mijn váder moest hebben (dus niet goed in de tel.gids gekeken) grrrr...ben de telefoondienst niet!
groeten albana

Kaaskopje
27-09-2010 om 13:09
Hihi:-)
Ik zal de dokter vragen of hij ook in die richting denkt.:-)
Ik hoop overigens niet dat het whiplash is, daar ben je volgens mij mooi klaar mee.

Kaaskopje
14-10-2010 om 13:10
Hier ben ik nog even
Ten eerste wil ik iedereen die een kaartje heeft gestuurd daar hartelijk voor bedanken, uitdrukkelijk namens dochter! Ze vond het bijzonder om van mensen die ze niet kent een hart onder de riem te krijgen.
Ten tweede lijkt het er nu toch op dat ze een whiplash aan het 'voorval' heeft overgehouden. Ze is gister naar de ha gegaan omdat ze last blijft houden. Ze heeft zaterdag voor het eerst weer een wedstrijd meegespeeld en had daarbij ook last van haar rug en tijdens haar werk krijgt ze hoofdpijn waarschijnlijk door de houding die ze daarbij moet aannemen. Zitten en hoofd steeds dezelfde kant op gedraaid. Ze moet morgen naar de fysio voor een enkelblessure nog van het vorige seizoen. Ik heb al gezegd dat ze dit ook ter sprake moet brengen.
De huisarts heeft aangegeven dat we er goed aan doen om regelmatig te komen bij klachten. Niet alleen vanwege de gezondheid van dochter, maar ook omdat mócht de dader ooit gepakt worden er een 'logboek' is waarmee we hem om de oren kunnen slaan voor een schadeclaim. Niet dat ik erg veel verwachtingen heb bij zo'n claim. Het is maar de vraag of zo iemand netjes verzekerd is, of een inkomen heeft waar wat uit te halen valt.

sus-anne
14-10-2010 om 14:10
Vervelend!
krijgt zo,n afschuwelijke gebeurtenis ook nog een vervelend staartje,jammer!
sterkte er mee!

Tirza G.
14-10-2010 om 17:10
Joh. Wat sneu nou toch. Getver. Stuur haar maar vaak naar de dokter. Het is te belangrijk om te laten versloffen.
Tirza

Bastet
14-10-2010 om 17:10
Zeker doen
Zeker doen,naar de doc indien nodig,Zo kan hij tussen de bedrijven door mooi in de gaten houden hoe het gaat,in alle opzichten.

reina
14-10-2010 om 18:10
He, bah
De gebeurtenis op zich was al heftig genoeg en nu krijgt het ook nog een staartje, Ik duim dat het meevalt!