Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tamara
21-03-2020 om 22:03
Dochter 17 heeft lak aan Corona maatregelen
Mijn dochter van 17 jaar werkt in deze coronacrisis als vakkenvuller en heeft echt lak aan alle voorschriften zoals vaker handenwassen, kleren uitdoen als je thuis komt van het werk, 1,5 mt afstand houden. Als wij hierover met haar in gesprek gaan worden we weggezet als overdreven en overbezorgd. Ze maakt sinds al het gehamsterd van Nederland bovendien hele lange dagen, is inmiddels al 8 dagen bijna continu aan het werk, slaapt thuis alleen nog maar. Het is een bijbaantje en ik vind eigenlijk dat ze misbruik maken van goedkope krachten. Nu vind ik het aan de ene kant ook wel goed van haar dat ze zo hard werkt en zich loyaal voelt naar haar werkgever (was ze maar zo loyaal richting school) maar verder vind ik het echt niet chill. Met name omdat ze nog steeds niet doordrongen lijkt van de ernst van de huidige situatie. Deze week wilde ze ook nog eens na haar werk (23.00) gaan chillen met collega’s bij iemand thuis. Dit vonden wij niet goed en gelijk hadden we behoorlijke heibel in de tent.
Zijn er ouders die dit ook meemaken en hoe gaan jullie hiermee om?

Kaaskopje
24-03-2020 om 23:03
Tihama
Ik ben dus opgelucht dat er nu echt serieus werk mee gemaakt wordt. Ik ben ook opgelucht dat het er heel voorzichtig op lijkt dat de maatregelen van de afgelopen weken iets hebben opgeleverd.===
Ontkracht je " er nu echt serieus werk mee gemaakt wordt." niet met "lijkt dat de maatregelen van de afgelopen weken iets hebben opgeleverd"?
De maatregelen waren in principe meer wel dan niet toereikend. Het gedrag van mensen heeft er voor gezorgd dat de overheid zijn(?) rol van beschermer moest opvoeren. Kunnen wij het niet zelf, dan maar in opdracht van de regering. Ik ben nu wel blij met het resultaat van de scherper gestelde richtlijnen. Er wordt goed gehandeld in winkels. En jeugd lijkt bang voor een boete. Het is gênant dat dit nodig is. Helaas blijken er naast alle mensen die het nu goed doen, nog steeds dwaallichten te zijn die het nog steeds niet snappen. Ik vind dat je daar niet meer gezellig tegen hoef te doen. Ik zei tegen mijn man, na zijn ervaring in de winkel "strak aankijken en alleen "1,5 meter toch?? "
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.