Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dochter 14 wil niet onder een dekbed slapen

Onze 14 jarige dochter slaapt al sinds baby in slaapzakken met in de slaapzak een fleece lakenzak en ze draagt onesies payamas.
Als baby en kleuter sliep ze snachts altijd aan een stuk door daar door heb ik haar toen nooit leren slapen onder een dekbed en sinds die tijd ie het er nooit van gekomen.
Nu slaapt ze nog steeds op deze mannier en is als ze ligt meteen vertroken en sochtends moet ik haar zelfs wakker maken om naar school te gaan.
Ik zelf vindt het nu wel eens tijd dat ze leert slapen onder een dekben, maar zij wil niet zij vindt het heerlijk om geheel ingebakend te liggen.
Wat kan ik doen om har zover te krijgen zo dat ze toch leert slapen onder en dekbed?

@Emma

@Emma

04-04-2018 om 16:04

dekbed

Waarom vind je dat ze onder een dekbed moet slapen?

Kaori

Kaori

Waarom?

Waarom zou ze dat moeten dan? Ze slaapt toch heerlijk zo. De een vindt dekens fijn, de ander een dekbed en jouw dochter toevallig een slaapzak.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, nooit koude ledematen, geen tocht omdat het weer eens niet goed aansluit. Ik geef haar geen ongelijk.

Het wordt pas een probleem als ze bij logeren of bij een hotel ook stug vasthoud aan het meenemen van haar slaapzak als er een alternatief is.
Tegen de tijd dat ze een relatie krijgt zal het misschien wel veranderen.

Mijntje

Mijntje

pubertijd

Lekker zo laten en dat lange slapen komt door de pubertijd, niet door de slaapzak.

40er

40er

04-04-2018 om 17:04

Vriendje

Als er een vriendje (of vriendin) komt zal ze vast ontdekken dat een dekbed fijner is.
Ik zou me er totaal niet druk om maken, ze slaapt, prima!

Pirata

Pirata

04-04-2018 om 18:04

Mijn zoon heeft tot zijn 15e onder een slaapzakje gelegen... pas toen ons huis in de verkoop ging heb ik gevraagd of hij een "net" dekbedovertrek wilde nemen. Dat was O.K. en toen ging deze winter het dekbed in het overtrek. Superdun en met een fleecedekentje er over.
Hij leeft nog na al zijn slaapzakjaren!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.