Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

amar

amar

19-04-2009 om 17:04

Docent cursus ziek

hoi allemaal,
ik heb een dilemma, waar ik niet uitkom. Dochter van 14 zit op cursus muziek, vindt ze erg leuk.Nu was er onlangs een open les van die cursus, ben ik heen geweest, was ook erg leuk.Daar heb ik nog even met de docent gesproken.Het leek me een aardige man,vriendelijk en enthousiast.
Twee dagen later viel er een brief in de bus dat de docent het komend half jaar wegens persoonlijke omstandigheden geen les geeft,en dat hij m.i.v. de komende week vervangen wordt door iemand anders.
Als je vragen had, kon je de adjunct van de muziekschool bellen/mailen.
Ik was erg verbaasd, want op de open les had ik hier niks over gehoord.Ik vond het daarnaast ook niet leuk voor de groep hoe dit ging,omdat die al een tijd met die man samenwerkt.Ook hoopte ik dat er niets ernstigs was met die docent.Kortom, ik wilde eigenlijk wel even die adjunct hierover bellen.
Nu wilde dochter Absoluut niet dat ik zou bellen naar die adjunct:'waarom zou je', en 'dan ga je zeker zo en zo doen',en' ik schaam me dood als je dat doet', en 'die docent kan er toch ook niks aan doen'.
Na een hoop getouwtrek, ik vind het eigenlijk vrij normaal in zo'n geval even te bellen, heb ik dat dus dit keer niet gedaan, maar ondertussen blijft het knagen. Ik zou eigenlijk ook die docent wel een mailtje willen sturen om hem sterkte te wensen, met wat dan ook, want die blijft natuurlijk niet voor niks een half jaar weg.Maar ook zou ik dus de adjunct even willen bellen.
Wat zouden jullie doen?
dank voor jullie meedenken,
groeten van amar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

Ik zou bellen

Ik zou in jouw geval zeker hebben gebeld. Gewoon om even aan te geven dat je hem graag sterkte wilt wensen, en om te peilen hoe je dit het beste kan doen (als je zijn mailadres/postadres niet hebt). Lijkt mij juist heel attent en betrokken.

amar

amar

Dus...

dat betekent dochters drama hierover negeren? Ik ken haar niet zo dramatisch zoals ze nu over dit punt doet.Ze vindt het 'echt heel verschrikkelijk erg' als ik toch bel. Ik begrijp trouwens ook niet dat ze zich zo schaamt hiervoor.
amar

Minet

Minet

19-04-2009 om 23:04

Reden?

Persoonlijke omstandigheden.......dat hoeft niet te betekenen dat hij ziek is toch? Er kan van alles aan de hand zijn, tot een schorsing aan toe.
Ik zou in dit geval de dramaqueen negeren, en als ouder even bellen. Hoeft ze toch helemaal niet te weten?

Ik zou niet bellen

omdat het voor je dochter blijkbaar erg belangrijk is dat je dat niet doet. Ik zou de afweging maken: wat is het belangrijkst? Het gevoel van je dochter serieus nemen of de info die je dan krijgt. Dit vooral ook omdat ze gewoonlijk niet zo dramatisch doet, was dit haar normale standje, dan was het anders. Ik zou wel verder bij haar vragen wat er precies achter zit, achter dat dramatisch gebeuren nu.

Yta Chalne

Yta Chalne

20-04-2009 om 12:04

Jee cobi (ot)

Dat is écht heel erg voordelig, 300 euro! Ik betaal voor een jaar muziekles bijna vier keer zoveel. Misschien moet ik eens een 'hoeveel betalen jullie voor muzieklessen-draadje' starten...

Muziek (ot)

1200 euro!!! lieve help, wat een bedrag!
Hier heeft oudste ook muziekles en wij betalen 460 euro per jaar. Dat is wel 'particulier' zoals dat heet, eerder kreeg ze les via de muziekvereniging en kostte het 299 euro per jaar. Nu dus geen muziekverening meer en dus duurder. Maar ik weet dat er ook nog het een en ander aan subsidie bijzit van de gemeente, die subsidiëert voor kinderen tot 18. Een vriendin van mij heeft muziekles en betaald rond de 600 euro staat me bij.
En dit is allemaal op dezelfde muziekschool.
groeten albana

reina

reina

20-04-2009 om 14:04

Maar

Wie zegt dat de vervanger niet even goed en leuk is? Als iemand om persoonlijk redenen tijdelijk moet stoppen en liever niet weet dat iedereen weet waarom, zou ik dat accepteren. Het is een gegeven, wat wil je met het telefoontje bereiken? Dat iedereen er toch wel achter komt, zoals Alex zegt, is helemaal niet nodig, ik heb regelatig meegemaakt dat collega's langdurig afwezig waren wegens bijv ernstige ziekte of andere problemen en niet wilden dat iedereen op de hoogte was, dat is ook zo gebleven.

Maylise

Maylise

20-04-2009 om 15:04

Ook niet bellen

Het was niet in mij opgekomen denk ik om te bellen. De leraar kan blijkbaar langere tijd niet komen en als hij had gewild dat men wist waarom had hij dit er vast wel bij gezegd. Als de cursus gewoon verder doorgaat dan zou ik geen vragen verder hebben.
Als mijn kind niet zou willen dat ik belde zou ik dat wel mee laten wegen. In dit geval zou ik dus denk ik niet bellen omdat het kind het liever niet heeft en ik zelf ook geen belangrijke reden zie om te bellen.

Maylise

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-04-2009 om 16:04

Anders

Ik lees het bericht van Amar geloof ik anders dan jullie hebben gedaan. De muziekschool geeft aan dat je de adjunct mag bellen. Bovendien schrijft Amar "Ik zou eigenlijk ook die docent wel een mailtje willen sturen om hem sterkte te wensen, met wat dan ook, want die blijft natuurlijk niet voor niks een half jaar weg"

Dus vind ik dat je gewoon mag bellen. Niet om te achterhalen wat er precies aan de hand (maar ik geloof ook niet dat Amar op allerlei persoonlijke details uit is, toch?). Maar om je betrokkenheid te tonen. Te informeren of hij een kaart of mailtje op prijs zou stellen. Dat soort dingen.

Yta Chalne

Yta Chalne

Privé

Puberella krijgt (weliswaar via de muziekschool, maar die is niet gesubsidieerd in U.) wekelijks privé zangles, kosten: 1094 euro per jaar. Verder privé pianoles, 1 les per twee weken, 24 euro per les (kost dus eigenlijk hetzelfde, ongeveer 500 euro per jaar) Ook nog een serie masterclasses opera, en die zijn (hoera!) volledig gesubsidieerd om meer getalenteerde jongeren voor opera te interesseren. Mocht die subsidie wegvallen dan wordt dát waarschijnlijk pas écht onbetaalbaar.
Maar oneerlijk is het wel, als ik jullie bedragen zo lees. Ik woon waarschijnlijk ook wat dit betreft in het duurste deel van het land. Ze wordt er wel heel gelukkig van, dat wel ;-)

Tirza G.

Tirza G.

O ja

Dat ze er gelukkig van wordt, dát is ook wat waard. En waarschijnlijk heb je geen raskat om je geld aan te spenderen (zie draadje in andere rubriek).
Zoon volgt pianoles bij muziekschool. 40 min per les, schooljaar (= 40 weken). Iets van 600 eu per jaar.

Tirza

Kosten

Hier zoon op muziekschool voor schooljaar 20 min/week 350 euro en daaroverheen 70 euro voor een uur lang big band p/w.
Andere zonen zijn goedkoper uit door slimme actie van fluitdocente (met z'n beiden een half uur, kosten delen en tijd delen, dus ieder een kwartier).

Yta Chalne

Yta Chalne

20-04-2009 om 17:04

Zo is dat

Geen raskat hier inderdaad. Dus anders had ik al dat geld over de balk moeten smijten aan reisjes Bahama's ofzo *zucht* Ik vergat nog haar zang-zomertour: 840 euro, om lid te worden van de bond, speciale kleding, intensieve voorbereidingen, reiskosten. Maar als ik één concert ga luisteren is het dat voor mij al waard, eerlijk is eerlijk. En gelukkig hebben we maar vijf kinderen *grijns* Maar misschien is verhuizen naar een stad verderop wel lonend als ik het zo lees...

En de lestijd

Als we hier dan de bedragen gaan vergelijken lijkt het me ook verstandig de 'lestijd' te vermelden, want het scheelt nog al 20 minuten of een uur b.v.
Dochter krijgt 30 minuten pianoles (voor lesgeld zie hierboven) en daarvoor kreeg ze 40 minuten saxofoon les, maar dat was met z'n tweeën. Dus officieel was het 20 minuten, dat komt ook ze kreeg op muziekvereniging ook nog 'ondersteuning' tijdens repetitie (=dus extra oefenen/uitleg erbij), vandaar de lagere kostten ook w.s.

amar

amar

21-04-2009 om 10:04

het is zoals Ijsvogeltje terecht opmerkt,gewoon vanuit belangstelling dat ik zou bellen, en daarnaast ook omdat ik het wel een beetje raar vind dat je de ene dag nog gezellig met de docent spreekt, en 2 dagen later zo'n bericht krijgt. Ik hoef de ins en outs helemaal niet te weten, maar wat betrokkenheid tonen als ouder lijkt me geen slechte zaak.Het lijkt me voor die groep ook wel belangrijk, die heeft intensief met hem samengewerkt.
En ja Cobi, dat ademen dat wordt me nog wel gegund, als het maar niet op die-en-die manier is:-)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.