Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

ma
11-08-2018 om 15:08
dit is toch niet zo'n gekke 'eis'?
dochter van 16.5 gaat met enige regelmaat met trein of bus naar vriendin/vriend.
dat mag ze, zeker in vakantie.
nu vraag ik haar om als ze aankomt eventjes een appje te doen 'ik ben er' (soms gaat ze ook 's avonds)
dat is toch niet te veel gevraagd?
elke keer moet ik er om vragen. ze 'vergeet' het steeds.nu ben ik boos.
zij vindt natuurlijk weer dat ik haar teveel beperk (waarin??).
vragen jullie ook om zo'n appje?

Kaaskopje
18-08-2018 om 14:08
Ik zeg er eens in de zo wel tijd iets over. Ik vrees dat vooral eten een ergenis blijft. Ze is zo flexibel als een betonblok op dit gebied. Voor de rest is het wel gezellig met haar. Het wordt gewoon zaak dat ze weer een eigen huis krijgt, maar dat is niet zomaar geregeld.

Ginny Twijfelvuur
18-08-2018 om 17:08
Nou Kaaskopje
Laat haar dan voor haar eigen kostje zorgen. Het is jouw huis en jouw keuken, en zij zou zich aan jou moeten aanpassen, niet andersom.

Kaaskopje
26-08-2018 om 10:08
Ginny
Sorry, ik zie nu pas dat je nog iets tegen mij gezegd hebt .
Je hebt gelijk dat we daar minder in mee zouden moeten gaan. Het is haar streven om zo snel mogelijk weer een eigen plek te vinden, dus als duidelijk wordt hoe het komende schooljaar eruit gaat zien, wordt ook duidelijk wat dit voor ons gaat betekenen. Dat zorgt er ook een beetje voor dat ik met het gevoel zit van 'het is maar tijdelijk, ik ga het eten dus niet op de spits drijven'. Maar als duidelijk wordt dat dit schooljaar een werkjaar gaat worden en dat het woonruimte zoeken ook op een lager plan komt te staan, ga ik toch uit een ander vaatje tappen. Dan ga ik ook kostgeld vragen onder andere. Dat weet ze al.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.