Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

patrieske

patrieske

28-05-2009 om 16:05

Constant niet lekker

Onze bijna 13 jarige zoon is al tijden niet lekker; moe, moe en nog eens moe. Duizelig en futloos en vooral MOE !!

We hebben bloed laten prikken, daar kwam uit dat hij Pfeiffer heeft. Dat verklaart natuurlijk wel het e.e.a.

Hij eet niet goed, lust weinig (vroeger at ie alles), is het niet eens met zn bedtijd, hij moet er van ons om half 9 inliggen. Dat was altijd al zo, niet alleen nu met Pfeiffer. Hij klaagt dat ie slecht slaapt, niet kan inslapen. s'morgens kan ie op zich goed uit bed, hij moet een uur fietsen naar school. Maar als ie zich zo duizelig voelt wordt ie gebracht en gehaald, we hebben hem al een keer halverwege kunnen oppikken, dat ie zat te hyperventileren....

Lichamelijk kunnen ze verder niets vinden, geen ontstekingen o.i.d., op school gaat t goed, mentor en anderen merken geen bijzonderheden, behalve dat ie pips ziet. Hij is niet overdreven populair maar heeft een vast groepje vrienden. Thuis gaat t, op wat 'pubergedrag' zo nu en dan goed, hij is lief maar wel snel prikkelbaar.

Ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat te doen; is dit nou gewoon pubergedrag met de pech van Pfeiffer of herkent iemand iets uit mijn verhaal ?

Ben heel benieuwd,

grt Patrice

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pfeiffer

Mijn dochter kreeg pfeiffer toen ze 15 was. Twee weken echt flink ziek en daarna wel een half jaar moe, niet lekker, moe, beroerd, blllll en moe. Mijn dochter ging wel uit zich zelf om acht uur in bed liggen en sliep dan ook. Voor haar favoriete hobbie (tennis) geen puf. Heel langzaamaan ging het beter en had ze weer energie voor 2,3, ,10.

Idd kalm aan doen

Ik zou hem ook halen en brengen als je de mogelijkheid hebt. en maak anders een afspraak met school dat hij halve dagen gaat doen een poosje de niet zo belangrijke vakken overslaan ofzo. Als je Pfeifer niet goed uitziekt kan je nog veel meer klachten er bij krijgen onze buurjongen 19 dacht ook dat hij alles gewoon door kon doen met Peifer en heeft nu zijn lever ontstoken ofzoiets en is nog lang niet weer beter.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-05-2009 om 10:05

Naar school?

Lees ik nu echt dat het Pfeiffer heeft en wel naar school gaat, en bovendien een uur moet fietsen? Ik heb op de middelbare school ook Pfeiffer gehad en ik ben drie maanden thuis geweest. Misschien zijn de inzichten nu anders hoor, dat zou kunnen, maar toen was vooral het advies: heel veel uitrusten. Als je het negeert, duurt het alleen maar langer voordat je kind beter is. Ondanks die drie maanden thuis heeft het mij een jaar gekost voordat ik echt weer de oude was. (en dat heeft mij dus ook een schooljaar gekost, mijn eindexamenjaar nog wel)

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-05-2009 om 10:05

Aanvulling

"Daar kwam uit dat hij Pfeiffer heeft. Dat verklaart natuurlijk wel het e.e.a."

Ja, dat zou wel eens alles kunnen verklaren. De dingen die jij benoemt zijn typische symptomen van Pfeiffer. Dus de verklaring voor zijn 'constant niet lekker zijn' heb je volgens mij al, namelijk dat hij Pfeiffer heeft. Hij moet dus eerst en vooral uitzieken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.