Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

bubbels

bubbels

19-12-2014 om 11:12

condoomverstrekking?

Ik geef mijn zoon van 16, die druk bezig is met relaties, condooms. Ik zorg voor aanvoer zonder dat hij er om moet vragen, hij kan ze zo pakken.
Ik zou anders bang zijn dat hij onveilig sex heeft. Hij is niet heel zorgvuldig, vrees ik, en heeft weinig inzicht in hygiƫne op dat gebied. Dat probeer ik bij te brengen door daar bij iedere gelegenheid (dingen op tv en zo) zaken over uit te leggen. Als ik niet voor condooms zorg ,hij heeft ook weinig geld, zou ik bang zijn dat hij het zonder doet.
Hoe gaan jullie daar mee om?
Onlangs had ik ook het idee dat hij ze misschien wel doorgeeft aan vrienden of zo...het gaat hard terwijl ik dan niks over een relatie hoor. Meestal vertelt hij dat. Maar goed misschien heb ik dan zijn vrienden behoed voor onveilige sex. Het loopt nog niet de spuigaten uit , ik eet er niet minder om.
Maar hoe doen jullie dit en heeft dit meer leeftijd, inkomen of wat dan ook te maken?

Katniss

Katniss

19-12-2014 om 13:12

Hoeveel?

Voor de beeldvorming, hoeveel gebruikt hij er per maand? Voor een 16-jarige zonder vaste relatie zou ik 2 per maand al heel veel vinden en zou ik eerder inzetten op een goed gesprek over seks en relaties (wat ik toch wel een beetje bij elkaar vind horen).
Overigens zou ik voor een kind zonder inkomen ook de condooms betalen, want liever dat dan de kosten van een ongeplande zwangerschap en kind.

Op verzoek van mijn dochter

Over seks hebben we altijd vrij gesproken, maar over de aanschaf en of verstrekking van condooms had ik niet nagedacht. Mijn dochter wel. Ze was eens nagegaan wat het ook weer was dat zij geacht werd van eigen (zak en kleed) geld aan te schaffen en kwam toen tot de volgende conclusie: comdooms, dat hoort bij gezondheid. Ze horen, net als paracetamol, pleisters en een thermometer, in de medicijnla. En net als al die zaken gaan ze uit de huishoudpot.

Ik kon er geen speld tussen krijgen. Is trouwens ook een slechte combinatie met condooms, spelden.

Katniss, 16 seksueel actief en 2 per maand?
Dat lijkt me niet.
Bovendien: ik ben voor vrije verstrekking door paps en mams, maar tegen een ouderlijke seksuele boekhouding.

Katniss

Katniss

19-12-2014 om 14:12

M Lavell

Geen relatie en twee (verschillende partners) per maand. Vind ik toch anders. En nee, dat zijn mijn zaken niet maar het is toch nog maar een kind.

hier ook

Ik zorg ervoor dat er condooms zijn. En nee, ook hier hoeven ze er niet om te vragen:-), ze kunnen ze zelf pakken. En ja, ik weet natuurlijk zo'n beetje hoe snel n doosje leeg is. Zoon van 16 heeft n vriendin.

En hoe hard is heel hard? Inderdaad lijkt het handig de relatie tussen sex en liefde uit te leggen. En het is ook fijn als hij weet dat je ook met condooms voorzichtig om moet gaan (voorvocht enzo)

Ik heb een goed voorlichtingsboek gekocht. Leg ik af en toe per ongeluk op een nachtkastje van een kind:-)
Ippel

huishoudvoorraad

Hier ook vrije verstrekking. We hebben ook zwangerschapstesten in huis.
Af en toe vraag ik nog maar eens naar de bekende weg. Heb je wel condooms bij je, of in je portemonnee, of in je tas?

Of bij dochter even attentie dat je pil niet goed werkt als ik zie dat ze diarree of iets in die richting heeft.

bubbels

bubbels

20-12-2014 om 11:12

ah gos

Na een gesprekje kwam het eruit: hij had eens even geoefend met omdoen, want dat vond hij zo lastig. Dus hij geeft ze niet door of zo. Hij is wat onhandig dus dat snap ik wel.

Ely

Ely

20-12-2014 om 13:12

Bubbels

Wat een top moeder ben jij! Ik heb nog geen sexueel actieve kinderen maar ik hou jou als voorbeeld in gedachten, het klinkt zo veilig en vertrouwd en respectvol.

bubbels

bubbels

20-12-2014 om 13:12

dank je wel,

Ely

en so what?

Ik heb oudste er ook wel eens van gedacht condooms door te geven aan vriendinnen. Maar tja, dan heb ik die vriendinnen voor een zwangerschap behoed. Ook goed. En ik weet zeker dat niet alle ouders van die vriendinnen zo ruimdenkend zijn om ze te verstrekken.
Ook hier liggen ze in een la. Ik verwacht wel een seintje om ze bij te vullen. Dat maakt dat ik er ook zelden in kijk, ik houd het dus ook niet bij.
Overigens vallen fietslampjes (misschien wel een heel ander onderwerp) hier in dezelfde categorie.
Die verstrek ik ook gratis. En die gaan ook met regelmaat naar vriendinnen die dan met licht hier komen en in t donker verstrekken.
Moet ik die dan zonder licht naar huis laten gaan? Met alle mogelijke gevolgen van dien? En dat voor die miezerige 50 cent?
groeten albana

V

V

13-01-2015 om 21:01

collega

van mij heeft 3 zoons, 16-18-19 jaar. Zij hebben "gewoon" een glazen voorraadpot met condooms in de badkamer staan en wordt met regelmaat bijgevuld. Vond het een goed idee (zei deze moeder met 2 tienerdochters)

V

Tigerfeet

Tigerfeet

15-01-2015 om 12:01

Mooi

Om dit allemaal te lezen. Aangezien ik zelf een nieuwe relatie heb, heb ik weer condooms in huis(inmiddels niet meer nodig maar dit terzijde). Ze liggen in het medicijnkastje en ik zal de houdbaarheidsdatum in de gaten houden. Zoonlief is nog maar 13 dus ik verwacht niet dat hij ze al nodig heeft, maar als het zover is dan ligt het er. Misschien in eerste instantie om te ontdekken wat dat nu is een condoom, hoever je het kunt vullen met water etc....
Hij ligt nu al goed bij de meisjes, trekt regelmatig met ze op, gaat met ze naar de film.

Tigerfeet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.