Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Foske
04-09-2009 om 10:09
Brengen en halen in de brugklas..
Zoonlief zit sinds een week in de brugklas en gisteren was het nogal slecht weer. Hij moet 10 km fietsen naar school en ze gaan met een grote groep.
Nu komt ie gisteren op de vezamelplaats aan, heeft een kwartier staan wachten, niemand.
Hij weer terug naar huis:( en man hem met de auto naar school gebracht, fiets mee in de kofferbak voor de terugreis.
Wat blijkt 's middags bij thuiskomst van zoonlief, die zich helemaal nat heeft laten regenen omdat een regenpak niet cool is...
Iedereen was met de auto gebracht!!
Ik was stomverbaasd dat kinderen om een beetje regen en storm al naar school gebracht worden?? Ik moest zelf vroeger ook fietsen maar ben wel door erger weer gekomen.
Is dit tegenwoordig normaal?

ozzieozzie
06-09-2009 om 13:09
Ben ik effe blij
dat ik dat probleem niet heb, hier moeten de heren 2 minuten lopen naar de (school)bushalte; weer of geen weer, ze lopen dat 'hele eind' (niet altijd zonder mokken natuurlijk haha), maar ik weet niet hoe hard ik zou zijn als ze kilometers moesten fietsen door weer en wind...

elleke
06-09-2009 om 18:09
Jahoor
Als het weer zo slecht is dat ik zelf de auto zou pakken ipv de fiets dan breng ik mijn kinderen naar school. De bus gaat niet want die rijdt hier niet. Zelf moest ik vroeger altijd met de fiets, ik ging op een gegeven moment liften als het heel slecht weer was. Ik breng ze dus liever met de auto , stel je voor dat ze moeders voorbeeld volgen.
Elleke

Mach
06-09-2009 om 22:09
Altijd fietsen
Vanuit ons dorp fietsen ze ca 12 km naar het VO. Altijd. Er gaat geen bus. En het regent maar heel zelden. Vorig jaar heeft mijn dochter slechts vier keer haar regenbroek aangedaan. Terug doet ze hem nooit aan, ze komt liever nat thuis en gaat dan lekker in haar joggingbroek zitten.
Alleen bij extreem slecht weer breng ik, bij windkracht 12 ofzo. Maar dat is vorig jaar tijdens de schooldagen niet voorgekomen.