Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Beugelbehaatje?

Ik zit met een totaal non-probleem :-)
Mijn beginnende puberdochter (12) is net als ik gek op mooi ondergoed. Als klein meisje wilde ze al liever gebloemde Ten Cate setjes dan Hema ondergoed (compromis was dan meestal één mooi setje en de rest gewoon Hema). Inmiddels heeft ze ein-de-lijk een Acup en kan het grote genieten van échte lingerie beginnen. Vind dochter. Zij laat haar oog steeds vallen op behaatjes met een beugel. Ik vind haar daar eigenlijk te jong voor, en met een Acup heb je helemaal geen beugel nodig, maar dat vindt zij natuurlijk geen argument. Snap ik ook best. Is er eigenlijk een goede reden om nog niet aan de beugelbeha te gaan? Of zit die gedachte alleen maar in mijn eigen hoofd? Voor mijn eigen flinke voorgevel kan ik alleen maar beugelbeha's krijgen, ik zou best eens zo'n lekker zacht gevalletje willen. Maar dat ik dat wel zou willen is voor dochter natuurlijk al helemaal geen argument!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

11-06-2010 om 09:06

Nodig?

Waar heb je een beugel eigenlijk voor nodig? Volgens mij zijn er weinig bh's te koop zonder beugel, en ik begrijp eigenlijk niet wat je er tegen kunt hebben.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

11-06-2010 om 09:06

Te jong?

Nee, ik kan mij er niet zoveel bij voorstellen dat iemand 'te jong' is voor een bh met beugel. Wanneer ben je dan oud genoeg? En wat is er dan tegen op de beugel? Ik bedoel: het is niet schadelijk, je krijgt er niets van...
En te klein: tja, met een A-cup is een beugel niet echt 'nodig'. Want een beugel is volgens mij vooral bedoeld je borsten netjes in je bh te houden en te zorgen dat ze er niet uit floepen.
Maar goed, ik ben inmiddels 38 en heb nog steeds een A-cup. En ik moet zeggen dat ik toch wel verdacht veel beugel-bh's in de kast heb liggen. Maar we kopen toch ook vooral dingen die we niet persé nodig hebben? Geeft niets!

Stoepkrijt

Stoepkrijt

11-06-2010 om 10:06 Topicstarter

Zo zie je maar weer

Goed dat ik het even check hier. Ik heb soms van die ideeën waarvoor ik eigenlijk geen argumenten heb. Dochter zal heel blij met jullie zijn! Dat ik zelf met lekker zachte Lovable's ben begonnen hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dochter dat ook moet. Ben wel benieuwd hoe ze het vindt zitten als ze er eenmaal eentje aan heeft...

Stoepkrijt

Stoepkrijt

11-06-2010 om 10:06 Topicstarter

Ik bedoel

Ik bedoel als ze eenmaal een beugelbeha aanheeft.

pieternel

pieternel

11-06-2010 om 11:06

Vroegah

Vroegah werd tegen mij gezegd dat je moest beginnen met een bh zonder beugel omdat alles nog groeit en de beugel zou dan nog niet goed zijn. Een merk als boobs en bloomers speelde daar ook op in. Ik weet niet of men nu nog dat idee heeft of dat dat iets uit die tijd was.
Bij de hema hebben ze trouwens een leuke lijn voor pubermesijes, vlgs mij zijn die ook zonder beugels hoewel ze wel voorgevormde bh's hebben. Leuke en hippe motiefjes.

pieternel

pieternel

11-06-2010 om 11:06

Ze bestaan nog!

Ik heb net gegoogeld op boobs en bloomers en ja hoor, ze bestaan nog, zie http://www.boobs-bloomers.com/bb/nl/
Lachen, toch?

Stoepkrijt

Stoepkrijt

11-06-2010 om 14:06 Topicstarter

Klopt!

Misschien dat ik daar mijn achterhaalde ideeën vandaan heb, van die loensende mevrouw uit de ondergoedwinkel uit het dorp, die altijd het gordijn van het pashokje opentrok op het moment dat je net geen beha aanhad.
Dochter heeft inderdaad wat Hema beha's zonder beugels, maar ze kwijlt helemaal bij het zien van beha's met kantjes en frummeltjes en die hebben vaak wel een beugel. Boobs en Bloomers verkopen ze hier inderdaad ook, maar dat vindt dochter eigenlijk te sportief, net als die behaatjes van Bjorn Borg die bij die onderbroeken horen. Vindt ze ook niks aan.
Ik zal dus maar overstag gaan. Heb net een was vol mooie spulletjes verpest door in de haast op een verkeerde knop van de wasmachine te drukken... alle fijne was gekookt. Als troost dan maar een beugelbehaatje voor dochter en eentje voor mezelf :-)

Yta Chalne

Yta Chalne

11-06-2010 om 15:06

Leuk

Echt leuk, een mooie overgang tussen het gekleurde hema-katoen en de echte (dure) lingerie vond ik zolang ze in de groei zijn 'No Romeo'. Alles met beugels uiteraard Gewoon bij bijvoorbeeld de Bijenkorf en V&D te koop.

Niny

Niny

11-06-2010 om 23:06

Beugelbeha (o.t.)

Ik heb niet de hele draad gelezen, maar wat is precies de toegevoegde waarde van een beugelbeha? Of is dat iets wat je met een A-cup niet kunt waarderen? Ik heb wel eens een beugelbeha aangetrokken, maar ik vind het vreselijk zitten.
Niny

Stoepkrijt

Stoepkrijt

12-06-2010 om 09:06 Topicstarter

Niny

Geen idee wat de toegevoegde waarde van een beugel is bij een Acup. Dochter vindt die beha's veeeeeeeel mooier dan haar Hema katoentjes. Bij (veel) grotere cups voegt een beugel wel wat toe, vind ik. Als ik een beha zonder beugel aantrek wordt mijn voorgevel één grote massa, met beugel zijn het twee afzonderlijke borsten met een mooi spleetje ertussen. Een sportbeha is al helemaal vreselijk (hoewel natuurlijk onontbeerlijk bij het sporten) omdat mijn borsten als één blup tegen mijn lichaam worden geperst. Geen gezicht (maar beter dan zwabberende borsten bij het sporten).

Bastet

Bastet

12-06-2010 om 13:06

Ook bij a

Ook bij een Acup is een beugel mooier,omdat je anders ook een platgeperste massa krijgt.

Stoepkrijt

Stoepkrijt

12-06-2010 om 22:06 Topicstarter

Gelukt

We hebben een beugelbehaatje gescoord en toch ook een Boops en Bloomers, want die had precies het bandje dat dochter wel onder haar topje uit wilde laten piepen. Ze is helemaal in de gloria.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.