Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

moreen

moreen

24-06-2015 om 09:06

beschuldiging verkrachting

Mijn zoon van nu 16 wordt beschuldigd van verkrachting door een meisje van de school. Hij heeft 2 jaar geleden verkering met haar gehad maar was eigenlijk niet echt verliefd op haar maar uiteindelijk wel een half jaar met haar omgegaan. Ik heb toendertijd de chats in de gaten gehouden tussen hun en weet dat dit meisje er heel erg op aan drong dat zij sex wilde met hem , hem uit te nodigen bij haar thuis te komen, stiekem en stuurde verleidelijke teksten. Eigenlijk was mijn zoon toen al niet heel erg geinteresseerd maar wel nieuwsgierig. Het ging trouwens om een meisje van toen 12.
Nu 2 jaar later gaat het niet zo goed met zoon. Door omstandigheden loopt hij geen stage en moet daardoor meer tijd op school doorbrengen en wordt geplaatst in andere klassen. Daardoor kwam hij nu ook steeds weer bij dit meisje in de klas. Samen met een aantal meisjes schelden zij hem nu uit voor verkrachter en bestoken ze hem met berichten. Hier zit steeds dezelfde lijn in: hij krijgt een berichtje van meisje 1 en zodra hij reageert krijgt hij berichten van de anderen dat hij meisje 1 nu eens eindelijk mer rust moet laten. Niet reageren is natuurlijk het beste, maar dat doet hij toch vaak weer wel. Het is misschien niet dramatisch maar toch naar dat je van zoiets beschuldigd wordt en ze bestoken hem er steeds mee. Het punt is ook dat hij weinig ot geen klasgenoten op school heeft omdat die wel stage lopen.

Naar Moreen

Is het een idee om met de mentor te bespreken?
Uiteindelijk is het gewoon een vorm van pesten geworden.

klara

klara

24-06-2015 om 10:06

niet fijn

Hier heb je natuurlijk niets aan, maar ik vraag me af waarom je het contact toen niet actief afgekapt hebt. Als mijn nu 14-jarige zoon contact zou hebben met een 12-jarig meisje en het zou over sex gaan, zou het van mij niet meer mogen. Daar heb je als moeder van zoon toch ook een verantwoordelijkheid in?

moreen

moreen

24-06-2015 om 10:06

klopt klara

Ik heb toen ook de noodklok geluid, het contact verder verboden en de moeder van het meisje op de hoogte gebracht van het feit dat zij stiekem afgesproken hadden. Niet wetende dat het kwaad toen al geschied was....

Niet Klara

Juist als je het contact verbiedt, overigens op grond waarvan? Omdat ze belangstelling voor sex hebben? En dat laten blijken?
Juist als je dat verbiedt gaat het elders verder. Ze gaan zelf naar school.
Je kunt wel zo goed mogelijk kinderen helpen veilig te zijn en bespreken hoe je dat doet.
Maar shit happens helaas en je kunt echt niet alles voorkomen.
Zo'n meisje dat nu een hetze opvoert daar is beslist iets fout gegaan maar ze beseft niet, samen met haar vriendinnen dat deze actie ook niet gaat helpen.
Tenminste. Als de mentor dit niet oppakt zou ik naar de politie gaan.
Of mijn zoon thuis gaan houden.

Fiorucci

Fiorucci

24-06-2015 om 17:06

stap 1

Het meisje blokkeren op je telefoon...

klara

klara

24-06-2015 om 19:06

ja AnneJ

Een meisje van 12 dat om sex vraagt, prima, maar niet bij mijn zoon. Gaat gewoon te ver. Kun je ook veel teveel gedoe mee krijgen. Maar goed, ts heeft dat dus ook afgekapt toen.
Verder geen advies behalve mentor, dit soort dingen kan ik me van vroeger goed herinneren. Heel rot.

moreen

moreen

27-06-2015 om 18:06

het ligt nu

bij de vertrouwenspersonen van school. Zoon is daar heen gestapt en het meisje wordt uitgenodigd door de andere. Daarna wordt het uitgepraat...

Wat goed

Wat een goed initiatief van je zoon. Hopelijk wordt het nu goed uitgepraat tot ieders tevredenheid.

moreen

moreen

30-06-2015 om 19:06

geweldig...

op de valreep van het schooljaar alles uitgepraat en goedgemaakt! Zoon heeft er zelfs een vriendinnetje bij zegt hij.... geen relatie maar gewoon. Ze komen notabene bij elkaar in de klas dus maar goed ook!

klara

klara

30-06-2015 om 20:06

Sorry maar vind het heel apart dat je dit geweldig vindt,of bedoel je het cynisch?

mirreke

mirreke

30-06-2015 om 22:06

Wel geweldig

Waarom niet? Ik heb zelf ook de ervaring met een van onze kinderen dat na een periode pesten het werd uitgepraat en opgelost, en dat de kinderen daarna juist goed met elkaar omgingen.
Eigenlijk zou dit doodgewoon moeten zijn. Problemen zijn er om uit te spreken en om op te lossen.

klara

klara

30-06-2015 om 22:06

Iemand beschuldigen van verkrachting vind ik niet vallen onder gewoon pesten. Zeker fijn als dat opgelost wordt, maar zo geweldig zou ik het niet vinden als ze meteen vriendjes worden.
En iets zegt me dat het gewoon oppassen is met het meisje, dat ze garant staat voor problemen. Ik zou blijer zijn als mijn kind afstand nam.

Rick

Rick

30-06-2015 om 23:06

Inderdaad

Natuurlijk is het allemaal leuk en aardig als ze op het matje moet komen maar ik geloof nooit dat ze binnen een paar weken zo om kan slaan. Die slaat gewoon weer terug om en pakt je zoon terug vanwege het klikken. Mijn kind zou heel veel afstand moeten nemen nu als ik mijn kind advies zou geven.

moreen

moreen

01-07-2015 om 10:07

jeetje rick en klara

Wat een negativiteit!Zij hebben het samen gewoon goedgemaakt en zonder de inmengging van vertrouwenspersonen, dus spontaan en eerlijk.
Dit gebeurde ineens spontaan vlak voordat een gesprek met de vertrouwenspersonen daadwerkelijk plaatsvond.
Dus. Ik ben gewoon blij dat het opgelost is, dat het meisje aangaf ook wel te weten dat het zo niet gegaan was naar zoon toe berouw toonde. Zoon is daarna meteen naar zijn vertrouwenspersoon gegaan om aan te geven dat het opgelost was inmiddels. Helemaal goed hoor wat mij betreft!

Noet

Noet

01-07-2015 om 11:07

ik zou ook meer afstand laten nemen. Dame in kwestie voelde ook wel dat ze fout zat. Ontloopt door deze actie alles en straks flikt ze het waarschijnlijk weer want nu is het ook gelukt. En je zoon zal het nog lang achtervolgen want het praatje is nu al in de lucht.

klara

klara

moreen

Negativiteit??
Pas een beetje op je zoon aub, voor hetzelfde geld wordt hij er weer ingeluisd.

klara

klara

en zelfrespect

Je hebt het niet helemaal in de hand als ouder, maar blij word ik ook niet als mijn zoon vriendjes wordt met iemand die hem net een verkrachter heeft genoemd omdat er ook nog zoiets is als zelfrespect toch? Ik zou meer willen voor mijn zoon. (Excuses accepteren vind ik iets anders dan vriendjes worden)

moreen

moreen

vriendjes worden

is in dit geval dan ook heel betrekkelijk. Ik denk niet dat er kans op herhaling is, zoon is tenslotte wel al bij de vertrouwenspersoon geweest, dus is het bekend dat dit gespeeld heeft. En nu is het vakantie, 6 weken rust!

Fruitella

Fruitella

01-07-2015 om 16:07

das makkelijk

Een meisje dat zo jong al over seks en grensoverschrijdende seks praat en iemand daarvan beschuldigd, daar moet toch meer aan de hand zijn? Is er sprake van seksueel misbruik, niet door je zoon bedoel ik, thius oid? Dit is toch eng gedrag, Met labiele of borderline-achtige trekken? Daar blijf je verre van en word je zeker geen vrienden mee. Ik snap dat je, voor nu, opgelucht bent maar hier kan en behoor je niet zomaar overheen te stappen. Een gewaarschuwd mens etc. De meisje is eng grenzeloos maar ze zoekt wel de juiste slachtoffers lijkt wel. Ik vraag me serieus af of je zoon hier wel echt vanaf is.

klara

klara

01-07-2015 om 17:07

sorry

Je klinkt echt naïef. Niet negatief bedoeld! Maar misschien is je zoon ook een tikje naïef?
Dat er 'vakantie' is zegt me helemaal niets, dat garandeert geen rust. Als er contact gewild wordt, dan hoef je elkaar daar echt niet voor op school te zien.
Pas gewoon een beetje op, en houd sociale media in de gaten.

Yeti

Yeti

01-07-2015 om 19:07

ze schelen toch 2 jaar?

'Ze komen notabene bij elkaar in de klas dus maar goed ook!'

Is er dan eentje 2 keer blijven zitten?

moreen

moreen

01-07-2015 om 22:07

nee, niet blijven ziten

Ze doen vierde en vijfde klassers bij elkaar in de klas, het gaat om een Praktijkschool
Ja, mijn zoon is vrij naieff, maar ik schatte mijzelf hoger in moet ik zeggen.;-) Zie ik dat dan zo verkeerd?
Zou het echt zo ernstig zijn, ik moet eerlijk zeggen dat ik het naar voor hem vond maar het nu ook weer niet zo serieus neem, dat ik nu evengoed nog problemen verwacht. Ik weet niet of dat nou zo overdreven positief gedacht is, ik had wel serieus het idee dat het klaar is. Zij hebben altijd een beetje liefde haat verhouding gehad; vooral gevoed vanuit het idee dat het meisje gekker op hem was dan hij op haar, hij zich eigenlijk eerder liet overhalen en gevleid was dan echt gek op haar. Zij was na hun relatie ook vaker wel op zoek naar zijn aandacht; vaak positief, maar vaak ook wat negatief. Alles om hem uit de tent te lokken.

Pandora

Pandora

02-07-2015 om 12:07

Contact verbreken

Zeker na je laatste opmerking ("Alles om hem uit de tent te lokken") gaan bij mij de rode lampen heel hard branden. Ik zou hem waarschuwen voor manipulatieve mensen en hem aanraden haar zo veel mogelijk, liefst geheel te negeren. Anders kan dit nog een verhaal met een héél lange staart worden!

Inderdaad naiëf

Ik ben zelf (vind ik zelf) behoorlijk naiëf, maar zelfs ik vind dat het meisje zo wel heel makkelijk wegkomt met een beschuldiging van verkrachting nota bene! Ik zou haar ook absoluut niet vertrouwen, en zou dat ook met zoon bespreken. Dat hij afstand houdt. En ik zou van school verwachten, nu zij weten van deze beschuldiging, dat zij richting dit meisje actie ondernemen. Het moet toch ergens vandaan komen, en ook al blijkt het echt alleen maar haar overijverige fantasie, dan moet ze toch alsnog duidelijk te horen krijgen dat ze dit niet, nooit, never, bij niemand, kan maken.
Ik denk zelfs dat ik als moeder een melding zou doen bij de politie. Daar doen ze dan in eerste instantie niets mee, maar er wordt wel al een dossier aangemaakt. En zelf zou ik de contacten registreren. Dat je weet wie wat wanneer gezegd heeft. Laat je zoon vooral whats appjes en andere berichten bewaren.
Sterkte.

niet te groot maken

Dat zou ik toch niet doen. Je maakt het met allerlei volwassen fantasien en aannames grote dan nodig is.
Het is nu weer goed. Meisje roept geen 'verkrachting' meer. Het is nog maar de vraag of ze er allerlei ingewikkelde lastigheden vervolgens mee weet te maken, gezien het schoolniveau.
En je zoon in de gaten houden en leren om te gaan met wat het meisje mogelijk, niet zeker, nog in huis heeft.
Leer je zoon dat hij dicht bij zichzelf blijft. Als ze dingen tegen hem zegt of van hem vraagt die hij niet wil doen maar zich wel verplicht voelt om te doen omdat nu alles weer goed is, dan is er nog steeds iets niet goed. Je hebt plezier met elkaar maar je dwingt elkaar geen zaken af. Dan benoem je dat: dit ga ik niet doen. En je neemt even afstand. Blijf vriendelijk.
Het zijn kinderen, ze moeten allemaal nog veel leren. Geef ze die kans.
Grote kans dat dit meisje dat hele 'verkrachten' wel interessant vond en een manier om zijn aandacht te trekken en andermans aandacht maar nu weet dat je dat echt niet kan maken. Weer wat geleerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.