Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

mar42

mar42

24-06-2010 om 22:06

Ben puber even helemaal zat...

Even stoom afblazen over mijn puberdochter, 13 jaar en volop aan het puberen. De sfeer in huis is al een week om te snijden dankzij haar boze en nukkige gedrag. Dit nadat ze het afgelopen weekend veel te bont heeft gemaakt met uitgaan (was twee dagen na elkaar uit; geen gewoonte maar liep zo vanwege kermis in de stad, waarbij ze het veel te laat heeft gemaakt en ook nog heeft gelogen over waar ze was). Hierover heb ik haar uiteraard aangesproken, voorlopig mag ze niet meer uit. Meteen alle touwtjes weer eens wat strakker aangetrokken (op tijd naar bed, dan geen mobiel meer mee naar boven omdat ze geen moment rust krijgt met dat constante ge-sms), zeer tot haar ongenoegen uiteraard. Het zal er allemaal bijhoren, maar ik vind het energievretend. Het enige wat haar interesseert is haar vriendinnen/vrienden; daar hangt ze de vrolijke meid bij uit. Thuis kunnen haar zusjes en ik een grauw en een snauw krijgen... Daarbij nog gezeur over materiele dingen; dan wil ze weer een andere telefoon, dan weer een nieuwe fiets. Krijgt ze allemaal niet natuurlijk, maar dat gezeur! Ze komt echt niks tekort, maar het moet wel in het redelijke blijven. Wat het niet eenvoudiger maakt is dat ze gedeeltelijk bij mij en bij haar vader woont; aan beide kanten zijn er ook weer nieuwe relaties (zelf LAT ik; haar vader woont samen met zijn liefde). Snap best dat dat niet makkelijk is allemaal als je 13 bent, maar dat is geen vrijbrief voor onmogelijk gedrag... Door schuldgevoel heb ik haar ook iets te vrij gelaten ben ik bang en nu de teugels aanhalen valt daarom niet mee... Zo, moest 't even kwijt (en hou natuurlijk zielsveel van haar; zie ook haar leuke kanten nog wel, al laat ze die bar weinig zien de laatste tijd ...)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

25-06-2010 om 07:06

Ik snap het wel hoor....

Maar alles wat er nu speelt is inderdaad geen vrijbrief voor haar gedrag,maar kan natuurlijk wel een reactie zijn,in combi met puberteit.
Ik heb hier ook een stijfkop lopen,zelfde leeftijd...zucht...
Bastet

Precies

Inderdaad, je bent niet alleen. Hier vandeweek enorme ruzie gehad over nieuwe zomerschoenen met puberdochter. Met als gevolg dat er geen schoenen gekocht zijn.

één troost

't gaat over en dat heb je weer die lieve dochter terug. Ik hou die van mij (nu 17) maar voor dat haar pubertijd toch echt over is op het moment dat ze 18 wordt (hoera, in september) )

mar42

mar42

30-06-2010 om 11:06

Bedankt...

Voor jullie steun! Ik weet ook echt dat het helemaal goed met haar gaat komen; in de kern is het een lieve meid met een goed stel hersens, sociaal en behulpzaam...
Deze week even rust omdat ze bij haar vader is (ieder nadeel heeft inderdaad zijn voordeel zeg maar...), kan ik weer even op adem komen en alle energie richten op m'n twee jongste kinderen! Vrijdag als ze terug komt begin ik weer met frisse moed . Gelukkig zitten haar vader en ik sinds kort aardig op 1 lijn, hopelijk werpt dat ook z'n vruchten af (en kan ze niet onder "straf" uitkomen door van de een naar de ander te hoppen en is het niet dat ze bij de een alles mag en bij de ander niks).

Join the club

Hoer ook puber die om te schieten is. Maar wat is hij ook loief en wat is die ene aai over mijn arm in een fractie van een seconde toch waardevol!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.