Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

babs21

babs21

15-09-2010 om 18:09

Ben ik nou zo streng of... [dochter 16, heeft vriendje]

Ik vraag me serieus af of ik te streng ben...
Onze dochter is net 16 heeft sinds anderhalve maand een vriendje die ze het liefst dag en nacht ziet.
De nacht is sowieso (nog) niet aan de orde maar elke dag gaat me ook wat te ver.
Ik heb nu bedongen dat ze de woensdag en het weekend kunnen afspreken.
Ze vergeet namelijk alles om zich heen zodra hij in de buurt is, het sociale leven staat verder helemaal stil.
Ook vind ik het belangrijk dat ze haar aandacht aan school besteed.
Nu krijg ik het verwijt dat iedereen elkaar de hele week mag zien behalve zij....
Mag ik jullie mening hierover vragen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Logisch

eigenlijk is het logisch,je bent verliefd en wil niets liever dan elke dag bij elkaar zijn.
ik zou daar geen problemen mee hebben,mist ze niet elke dag hier zijn samen,ze kunnen ook weleens naar hem toe(ik zou namelijk het gevoel hebben dat ik elke dag visite heb).
en als haar school en werk(indien van toepassing)er verder niet onder lijdt ,zou ik het los laten.

en haar sociale leven? dat is een keus die zij maakt,je kan haar wel waarschuwen dat ze haar vriendinnen misschien gaat kwijtraken,maar misschien begrijpen haar vriendinnen ook wel dat nu ze verliefd is even wat minder tijd voor hen heeft.
en zo niet,da ervaart je dochter dat vanzelf.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2010 om 12:09

School

Ik vind dat school inderdaad voldoende tijd moet krijgen en een 16 jarige kan best ergens een baantje zoeken. Als die zaken geregeld zijn mag mijn dochter haar vrije tijd invullen zoals zij dat wil. Door de weeks bij elkaar slapen vind ik ook niet goed, dat gaat ten koste van voldoende rust. Dat voelen ze zelf ook aan dus dat is geen probleem.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2010 om 13:09

Correctie

Ook als dochter geen baan heeft mag ze haar vrije tijd invullen zoals ze dat wil, maar ik vind het wel belangrijk dat ze een baan heeft of zoekt.

Marjolein

Marjolein

16-09-2010 om 17:09

Het gaat wel weer over

Beste Babs,

Vroeger was ik ook zo. Ik mocht ook echt niet blijven slapen, maar sex had ik toch.

In de 4e ben ik zelf blijven zitten omdat ik te veel met jongens en mijn sport bezig was en te weinig met mijn huiswerk.
Uiteindelijk hebben mijn ouders mij in laten zien dat school wel degelijk belangrijk is, maar ze hebben nooit moeilijk gedaan over het blijven zitten. Wij thuis zijn alle 3 bliven zitten rond die leeftijd.
Uiteindelijk hebben mijn broer en ik al 2 HBO opleidingen cumlaude afgerond en is mijn zusje op de goede weg.
Ze komt er echt wel!

SOms is het zo: hoe strenger je bent, hoe meer ze zich tegen je af zetten. Er moeten natuurlijk wel een paar duidelijke regels zijn, maar die moeten wel reeel zijn.

Ik hielp vroeger mijn vriendjes met huiswerk en andersom. Niet echt hip, maar misschien een leuk idee

Succes

babs21

babs21

17-09-2010 om 08:09

Bedankt! fijn!

Dank jullie wel!
Het is toch wel een uitvinding hoor dit forum!
Vanmorgen een rustig gesprek gehad met dochter.
Ik heb mijn standpunten uitgelegd en zij de hare.
Ze mag hem nu gewoon zien maar zodra school eronder lijdt wordt het terug gedraaid.
loslaten he....en zelf laten ontdekken...ik vind het moeilijk. ;-)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.