Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Lou
09-01-2015 om 09:01
Belgeld
Dochter (13) heeft al tijden een eigen mobiel, maar we hebben nog steeds het belgeld niet geregeld. In de praktijk krijgt ze gewoon af en toe een tientje beltegoed van mij. Dat kan natuurlijk beter! Maar hoe?
Ze gebruikt haar telefoon voornamelijk voor whatsapp en internet, en wel de hele dag als het aan haar ligt Sms-en en bellen doet ze ook, maar niet zo veel. Thuis hebben we wifi. Een nieuwe mobiel hoeft ze niet. Wat zou een goede regeling voor haar zijn? Ik zit te denken aan een klein sim only abonnement. Wat is een normaal bedrag per maand en wat krijg je daarvoor? Hoe erg is het als er geen of nauwelijks dataverkeer bij zit? Wat betaal ik en wat betaalt zij? Ik hoop dat iemand hier iets verstandigs over kan zeggen want ik weet het niet.

Sindbads vrouw
Waarom kan dat beter?
Als jullie er tevreden mee zijn,man is dat toch goed?
Zoonlief(17) heeft ook een prepaid kaart, en krijgt van mij ook het beltegoed.. De afspraak is dat hij 10 euro van mij krijgt in de 2 maand.
Verbruikt hij meer, dan moet hij dat zelf betalen.
Een abonnement geef ik pas toestemming voor als ze meerderjarig zijn..
Dit functioneert hier al jaren naar volle tevredenheid.

Barvaux
niet veranderen
Toen mijn oudste naar de brugklas ging kreeg hij een abonnement van 5 euro of zo per maand. Dat maak ik over naar zijn rekening en hij betaalt het abonnement. Na twee jaar verlengd en nu betaalt hij iets meer. Ik heb er enorm spijt van want hij maakt er amper gebruik van. Veel teveel betaald dus. Hij is zelfs deze zomer weer teruggegaan naar de Nokia omdat hij gek werd van het opladen. Hij gebruikt zijn ipod voor spelletjes etc en doet niet aan whatsapp. Hij smst mij alleen zo nodig.
Zolang jij nu minder dan 6 euro per maand verbruikt aan beltegoed zou ik nu niets veranderen. Pas als het meer wordt of is kun je kijken of ze niet kan appen ipv sms'en of even niet sms'en en dan zou ik zo door gaan.

Niki73
Bij het zakgeld
Mijn zoon (pre-paid) krijgt per maand 5 euro extra zakgeld om beltegoed van te kopen. Hij koopt in de praktijk 10 euro beltegoed per 2 maanden. Komt dus mooi uit. Verbruikt hij meer, dan betaalt hij dat zelf. Afspraak is wel dat hij beltegoed MOET hebben, hij moet in een noodgeval kunnen bellen.

lisbeth
09-01-2015 om 10:01
onze dochter
heeft mijn oude iphone met een abonnement met internet. ze belt nauwelijks maar gebruikt vooral whatsapp etc. ook om mij te berichten als ze later is ofzo gebruikt ze whatsapp. wij betalen het abonnement omdat ik diegene ben die wil dat ze bereikbaar is.

Juno
09-01-2015 om 10:01
Hier
Pubers krijgen €2,50 per maand op hun rekening voor beltegoed. Ze hebben een prepaid van de Hema. Ze houden hier ruim aan over, vandaar dat het bedrag zo laag is. Ze bellen nauwelijks, sms-en alleen in geval van nood en geen wifi.
Bijna overal hebben ze wifi, thuis, school, vrienden.
Het enige lastige vind ik wat te doen als de telefoon kuren begint te krijgen: ik vind dat ze echt een telefoon moeten hebben, maar de mijne die even oud is heeft geen mankementen. Moet er dan op mijn kosten een andere komen? Moeilijk hoor.

Mikke
09-01-2015 om 11:01
Hier
Jongste heeft hier een abonnement bij Vodafone van 300 min/sms en 500MB, voor 4 euro per maand, erg goedkoop dus! Oudste is nu ook op zoek naar 'n nieuw abonnement en gaat waarschijnlijk naar HI. Dan krijgt hij 0 belminuten, onbeperkt SMS en 750MB, dat kost ons dan 9,50 per maand.
Op dit moment heeft hij prepaid. Dat kost ons per maand minder, maar hij kan/doet er ook nu minder mee (en hij maakt wel regelmatig gebruik van mij personal Hotspot ). Bellen doet hij nooit en hij SMS't zelden, dus het gaat vooral om het data-abonnement.
Prepaid vond ik ook prima hoor. Ik vind het niet erg om af en toe wat geld te geven, zolang het maar niet te vaak hoeft. Alleen sluit wat hij nu heeft niet aan bij wat hij wil.

Mieke
09-01-2015 om 11:01
Bij het zakgeld
Vanaf de middelbare school is het zakgeld voor van alles en nog wat en DUS ook bellen/sms'en en whattsapp.
Het is aan hen te bepalen waar hun zakgeld aan besteed wordt.
Dit alles wel met de 'eis' dat ze bereikbaar zijn.
Ik financier geen top mobiel, dat doen ze zelf maar. Indien nodig liggen er hier nog wel een paar oude in de kast.

MoederMop
09-01-2015 om 12:01
Geld om naar huis te kunnen bellen
Zoon is regelmatig met de trein door heel Nederland op stap en ik geef beltegoed omdat ik wil weten waar hij blijft. Laat hij niets van zich horen en neemt hij ook niet op terwijl op Facebook het bewijs staat dat hij de telefoon in handen heeft gehad, mag hij het beltegoed teruggeven.

Lou
09-01-2015 om 14:01
Ik dacht, ik doe een ontboezeming, "wat heb ik de zaken toch slecht geregeld hier", maar je kunt je inderdaad ook afvragen wat er mee mis is zoals het nu gaat. Zonder dataverkeer kom ik bij KPN niet lager dan 12,50 en bij Vodafone niet lager dan 8 euro per maand. Dat is vermoedelijk meer dan we nu betalen. Plus dat je er meteen voor twee jaar aan vast zit.
Ik zal dochter nog eens aan de tand voelen over internetten buiten wifi-plekken, als dat niet zo nodig is dan kan ik ook gewoon 5 euro per maand aan zakgeld erbij geven en mag ze zelf haar beltegoed kopen. Ja, dat klinkt eigenlijk best slim. Dank!

ma van 3
09-01-2015 om 15:01
10 euro per jaar
Ze krijgen hier 10 euro per jaar dus prepaid, nu zelfs onbeperkt houdbaar mits er 1x per half jaar een sms wordt verstuurd of gebeld wordt.
Ze whattsappen en gebruiken verder alleen wifi. Bel tegoed is om ons te bellen in geval van nood. Ik gebruik mijn mobiel op dezelfde manier, en ben dus ook voor hen alleen telefonisch via mijn mobiel bereikbaar als ik op mijn werk zou zijn.
Altijd genoeg beltegoed gehad, oudste is 16.

bloemetje
09-01-2015 om 19:01
in zakgeld
Mijn kinderen betalen het gewoon zelf. Ze krijgen 25 euro zakgeld per maand, en daarvan betalen ze cadeautjes, schriften etc. voor school, beltegoed, een keer wat te drinken/eten op school, feestjes etc. Ze bepalen zelf hoe ze hun geld besteden.
Ik begrijp gewoonweg nooit zo goed waarom ouders het belegd apart willen regelen. Nou ja, ik snap het wel 'omdat kind bereikbaar moet zijn'. Maar dat kun je gewoon met je kind afpreken, en hoef je geen apart bedrag voor te betalen. Laat ze toch gewoon zelf bepalen wat ze belangrijk vinden om met hun geld te doen, leren ze veel meer van.

Lou
bloemetje
Nou, dat valt wel uit te leggen: kinderen hebben doorgaans eerst zakgeld, en pas jaren later een eigen telefoon. Op dat moment moet je daar dus iets voor gaan verzinnen en is het apart. Vervolgens kun je het weer op een hoop gooien natuurlijk. Maar goed, dat hadden wij dus nooit gedaan.
IK zag nu trouwens een abonnement van 25 euro per jaar! Van Choozze. Echt niet duur.

Dendy Pearson
Hier
Ik geef dochter ook gewoon nieuw beltegoed als het op is. Dit is zo om de paar maanden. De enige die ze sms't of belt zijn wij, naar haar vriendinnen app't ze. Thuis en op school heeft ze wifi en verder gebruikt ze haar telefoon nauwelijks.
Ik vind het prima zoals het zo gaat en zie geen reden om het te veranderen.

Tigerfeet
09-01-2015 om 20:01
5 euro onbeperkt internet
Mijn zoon heeft net als ik bij Tmobile een abo en betaald daarvoor 5 euro per maand. Dat is voor 70 belminuten en onbeperkt internet(250mb snel daarna trager) Hij appt er vnl mee, maar is iig altijd bereikbaar.
Tigerfeet
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.