Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Jack

Jack

12-01-2016 om 09:01

Alternatieve meeting

Mijn zoon van 15 noemt zichzelf een emo, en zag laatst een evenement in Brabant, om andere emo's te ontmoeten, wij wonen zelf in Groningen. Moeten we hem laten gaan (alleen met de trein) of niet laten gaan?

Jack

Jack

12-01-2016 om 10:01

Up

Jamie

Jamie

12-01-2016 om 10:01

Na een half uur up? Het is hier nu ook weer geen marktplaats hoor waar je advertentie na een half uur op de 26ste pagina staat ;)

met een vriend/vriendin?

Heeft je zoon misschien een vriend/vriendin die ook geïnteresseerd is in dat evenement? Met z'n tweeën voelt het voor jou misschien veiliger.

Ligt ook een beetje aan hoe zelfstandig hij al is

Als je denkt dat hij het aankan, zou ik hem laten gaan. Mobiel mee met genoeg tegoed erop zodat hij kan bellen. En samen de reis plannen, of in ieder geval meekijken, dan weet je dat hij het juiste heeft uitgezocht. Printje mee van alternatieve treinen/bussen mocht hij er een ergens missen. Voldoende tegoed op de OV-kaart. Drinken mee en niet teveel geld, alleen contant. Van tevoren misschien scenario's doorspreken. Wat doe je als je een verkeerde trein pakt? Wat doe je als je het toch niet zo leuk vindt? Wat doe je als je portemonnee gejat wordt? Wat doe je als... enzovoort.
En inderdaad, kijk of er niet iemand met hem mee wil. Zou ik zelf ook wel zo prettig vinden. Maar als alles goed geregeld is en hij heeft er zelf vertrouwen in, dan zou ik hem laten gaan. Mijn puber moeten we helaas nogal duwen, ik zou een gat in de lucht springen als die met zo'n plan aan zou komen...

Fonneke

Fonneke

12-01-2016 om 11:01

Dochter wel

Onze dochter is één keer naar zo'n soort meeting geweest. Ook op haar vijftiende. Het was voor haar een uurtje met de trein. Het reizen zag ik niet als een probleem, daarvoor is ze zelfstandig genoeg. Maar je weet niet wat je daar kan verwachten. We hebben haar uiteindelijk wel laten gaan. Wel afgesproken dat ze rond etenstijd weer thuis zou zijn en dat ze een paar keer een sms-je zou sturen om te laten weten hoe het ging. Ze is één keer geweest en daarna hoefde het niet meer.

Jack

Jack

Geen ov

Mijn zoon heeft geen OV pas, hij wil een dagkaart gebruiken, ik heb het evenement bestudeerd en ze gaan blijkbaar na allerlei van dat soort meets rond 18:00/19:00 eten bij de Mc Donald, maar als hij daarna terug gaat met de trein komt hij pas heel laat thuis. Hij heeft geen alternatieve vrienden, geen niet alternatieve vriend wil mee.

Astrid

Astrid

zolang hij maar

Nou Jack, of Iemand van het andere draadje, zolang hij maar niet in de afgesabbelde pyjama gaat dan.

Jack

Jack

Astrid

Waar heeft U het over? Mijn zoon draagt geen pyjama, en al helemaal geen afgesabbelde. Ik snap niet wat uw reactie met deze post te maken heeft.

maria

maria

Haha

Fonneke

Fonneke

eten

Bij de meeting waar onze dochter heen ging, ging ook een groep eten bij de Mac Donald. Maar echt niet iedereen. Het waren volgens mij vooral de 20+-ers die bleven eten. De jongere groep ging voor een groot deel eerder naar huis. Onze dochter mocht van ons daar ook niet blijven eten. Zij had ook geen alternatieve vrienden en is ook alleen geweest.

Jack

Jack

12-01-2016 om 12:01

Fonneke

Wat was U dochter? Emo, gothic of scene?

Fonneke

Fonneke

12-01-2016 om 12:01

Dochter

Onze dochter wou niet in een hokje gestopt worden en noemde zichzelf geen gothic of emo. Maar als je het toch iets wil noemen past gothic denk ik het best.

Jack

Jack

12-01-2016 om 13:01

Nice

Oke

Arendje

Arendje

13-01-2016 om 07:01

ik dacht dat iemand een tweede OOL-meeting wilde organiseren voor de mensen die afgelopen zaterdag niet konden!

Jack

Jack

13-01-2016 om 09:01

Haha

Is het niet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.